Ervaringen met Lufthansa

Hierboven kun je je waardering geven en / of deel je ervaring in een reactie hieronder. Graag eerst even registreren voordat je reageert i.v.m. ongewenste berichten.

Bekijk de website van Lufthansa

Zeer slecht! Woon in Indonesie, onbeschoft behandeld tijdens inchecken en een vervelende vlucht. Op alle mogelijke manieren geprobeerd om een fatsoenlijke stoel te krijgen met mijn bijna 2mtr wat allemaal niet mogelijk was en er dan in het vliegtuig achterkomen dat er en oude mensen en korte mensen bij de nooduitgangen zitten. Europese maatschappijen waardeloos qua service en vriendelijkheid van personeel zeker als je economy of zoals ik het noem ‘ghetto class’ vlieg, wat een wereld van verschil met business class. Is toch idioot dat je blijkbaar als je business class vliegt alleen een stukje vriendelijkheid krijgt? Mijn advies, alleen nog maar vliegen met aziatisch personeel waar beleefdheid en vriendelijkheid nog met hoofdletters worden geschreven. Had trouwens een klacht ingediend bij Lufthansa en zelfs na een maand geen reaktie. Zover voor wat betreft respekt voor klanten. Lijkt wel of we als betalende klanten dankbaar en blij moeten zijn omdat we mogen vliegen met KLM of Lufthansa om een paar slechte voorbeelden aan te halen. :mad:

Wij zijn met LH via Frankfurt naar Thailand geweest. Ervaring is netjes goede vriendelijke bediening.
Zelfs de tussenvlucht van Asd naar FFM was de bediening netjes met drank en wat te eten.

Ik vlieg jaarlijks met LH naar Vancouver. En ik vind daarintegen LH een uitstekende maatschappij, goed te eten, aardig personeel. Ook is Frankfurt een prima vliegveld in tegen stelling tot heathrow…!

Goede ervaring met Lufthansa naar Griekenland. Is ook maar korte vlucht, maargoed. 2 x eten gekregen en goede service aan boord.

wij zijn met deze maatschappij naar Mexico gevlogen, alles was perfect,vriendelijk en behulpzaam personeel ,goed eten,

Ik ben met Lufthansa naar Caracas (Venezuela) gevlogen en vond de service enorm goed in het vliegtuig. Op de grond was er te weinig personeel (in Amsterdam) zodat er bijna twee reisgenoten het vliegtuig miste.

Ik heb zelf nog niet zo vaak met Lufthansa gevlogen maar ik vind tot nu toe voor de korte afstanden het een prima luchtvaartmaatschappij.

Erg tevreden over! Wij zijn van Amsterdam naar Frankfurt gevlogen ermee en toen verder naar Thailand. Zelfs onderweg naar Frankfurt een snack gekregen!

Ik heb naar Thailand toe heerlijk kunnen slapen, omdat ik gewoon genoeg ruimte had.
Zelfs het eten op de vlucht was redelijk te doen

Anouk in wat voor een vliegtuig vloog je naat bangkok?

Heb echt geen idee :lol:

Erg goedkoop ticket gevonden naar Singapore voor €510,- met lufthansa.
Ik vraag me af of dit een vooraanstaande vliegmaatschappij is? Ben niet bekend met andere dan KLM.

Groeten :teeth:

Hoihoi,
Lufthansa is echt een goede maatschappij hoor. De klm van duisland en dan met de punktlichkeit van de Duitsers. Jammer dat je altijd moet overstappen (via Duitsland) maar als de prijs veel lager ligt vindt ik dat persoonlijk wel belangrijk. Maar ik boek liever op een Nederlandse site, je geeft toch veel geld uit hè?!
Gr. Els

Moet eerst nog EasyJet en MartinAir een keertje uitproberen, maar tot die tijd, m.b.t. prijs/kwaliteit verhouding, is Lufthanza zo’n beetje (voor mij dan) voor de hand liggende keuze. Voor Europeze vluchten althans.

Ik vlieg volgend jaar januari van Amsterdam naar Singapore (via München). Het schijnt dat ze vliegen met A340-300.

Wie heeft ervaring op lange vluchten van Lufthansa?

  • Hoe zijn de stoelen?
  • Is er een leuk video aanbod?
  • Is het eten lekker?
  • Hoe is het personeel?
  • Is het overstappen op München goed geregeld?

Ticketprijs: 480 euro (was actie tot en met eind juni). Nu voor 840 euro…goede deal dus!

Bedankt voor jullie reacties en groet,
Erwin.

Slecht, wij vlogen terug van Brazilie naar Nederland, een reis van 11 uur.
Mijn man is 1.90cm en we kregen een stoel tegen een wand aan, dus de leuning kon niet naar achteren. Het waren zeer krappe plaatsten, mijn man heeft last van zijn rug, dus vroeg om een andere stoel. Het personeel was niet bereidt een oplossing te zoeken: als je last van je rug hebt moet je maar niet vliegen zeiden ze…
Zeer slechre service

wel, ik heb helemaal geen goede ervaring met Lufthansa en zeker niet met de luchthaven van Frankfurt !!!
Heel onvriendelijk personeel !
Onze vlucht uit Abu djabi had vertraging en we moesten van de eene naar de andere terminal, ze hadden speciaal naar de gate gebeld dat we er nog aankwamen en toch mochten wij niet meer op het vliegtuig naar Brussel, terwijl onze bagage wél al mee was, ze gaven geen duimbreed toe!
Achteraf vernomen dat dit een gove fout was en dat we hen hadden moeten aanklagen…dus voor mij liever geen duitsers meer !

Prima maatschappij ! Herhaalde malen met LH gevlogen, intercontinentaal o.a. op Addis Abeba en Tasjkent. Steeds via Frankfurt of München met snelle en vlotte overstap. Overwegend stipt. Moderne vloot, correcte service.

Ervaringen met Lufthansa zijn slecht. Wij vlogen met Lufthansa van Dusseldorf naar Vancouver. In Frankfurt moesten we overstappen.
Bij het inchecken in Frankfurt werden we ineens uit de rij gehaald en kregen een extra controle. Het personeel was zeer onbeschoft en onvriendelijk.
Ook bij navraag werd er niets uitgelegd. We reizen nooit meer via Frankfurt.

Zeer slechte ervaringen!! Waar eerder vluchten werden gecanceld van mn zusje door stakingen (en natuurlijk geen vergoeding oid, ook niet voor dingen die al geregeld waren die nu ongebruikt zijn totdat ze een nieuwe vlucht met een andere maatschappij kon boeken) had ik nu ook een ‘fijne’ ervaring met Lufthansa en merkte ik dat ze als het erop aankomt meer op hun geld dan op hun klanten gesteld zijn.
Ik vloog 4 februari van Amsterdam naar Delhi via Munich. Vlucht LH2307 was alleen vertraagd door ‘slecht weer’, maar alle vliegtuigen zouden daar in Munich last van hebben, ook onze aansluiting waar we 1 uur voor hadden (ook Lufthansa). Dus er werd ons beloofd dat we de overstap zouden maken, zelfs als er een busje geregeld zou moeten worden voor de ongeveer 10 passagiers die die overstap moesten hebben. Natuurlijk kwamen we daar precies een uur te laat, geen busje en moesten we in de terminal erachter komen dat onze aansluiting níet vertraagd was maar al vertrokken (ja inderdaad, dat wordt niet verteld, je moet zelf naar een medewerker toe om dat te vragen). Toen zou onze ticket omgeboekt worden: ik zou de volgende avond (24u later) op de vlucht mogen naar Delhi. Ik stond erop dat ik die avond zou gaan want ik moest een vlucht van Delhi naar Leh hebben (waar je ook anders nog 23u op moet wachten). Dit was niet mogelijk zei de baliemederwerkster, want er waren geen vluchten meer, ook geen indirecte. Toen ik erop stond dat ik zelf even mocht kijken zag ik een vlucht naar Dubai die avond die daarna naar Delhi ging, ik miste een afspraak in Delhi daardoor maar ik haalde in ieder geval mijn vlucht naar Leh. Toen werd er gezegd dat ik een klacht kon indienen als ik terug was en dat er nu niets kon worden gedaan, alleen dat ik in Dubai toegang kreeg tot een lounge om de overstap te vergemakkelijken. Na een stressvolle overstap (zeker met veel camera’s als je elke keer voor de douane ze weer in en uit moet pakken als je een andere maatschappij vliegt) zat ik dan in het vliegtuig naar Delhi en was blij dat ik in ieder geval nog een relaxte overstap zou hebben straks. Dit was natuurlijk niet het geval, want niemand wist ergens vanaf en ik werd verzocht gewoon te wachten waar iedereen wacht. Al bij al (en dan heb ik het nog niet over voorkeursplaatsen die ik altijd vroeg reserveer voor beenruimte etc. die je nu niet krijgt) mailde ik zoals gezegd met mijn klacht naar Lufthansa. Alles konden ze begrijpen, alles was ook heel vervelend (vlucht gemist, overstap die ik zelf moest uitvogelen, de beloofde lounge die ik niet kreeg, afspraak in Delhi gemist etc. etc.) maar toch moeten wij concluderen dat wij geen vergoeding kunnen geven. Daarop natuurlijk gereageerd dat als ze alles echt zouden begrijpen ze een vergoeding zouden geven, of bv. een vlucht voor de toekomt (leek mij een goede deal, kost hun zo goed als niets, en ze kunnen weer vertrouwen terugwinnen, en ik heb een soort van compensatie), maar nee, ze hebben nogmaals gekeken of een compensatie rechtmatig was (of uit goodwill) maar beiden was niet van toepassing (goodwill besluit je zelf neem ik aan?! maar nee). Al bij al heeft deze ervaring en de afhandeling daarvan, samen met al eerdere problemen met dezelfde maatschappij, mij doen besluiten nooit meer met Lufthansa te vliegen! Ik betaal liever wat meer voor een maatschappij die wel om haar klanten geeft!