Ervaringen met Lidel Hotel Curacao

Is er misschien iemand die ervaring heeft, of informatie over, het Lido Hotel op Curacao? Ik ga 5 maanden stage lopen en ik heb dit als huisvestingsoptie gekregen van Wereldstage.
Ik kan hier op internet helemaal niks over vinden… Alvast bedankt! :biggrin:

Hi, ook even voor je gezocht, maar helaas alleen een adres Kaya Richard J Beaujon 29, geen foto’s geen op-of aanmerkingen etc. Heb er zelf nog niet eerder van gehoord, vraag of ze je wat kiekjes toesturen of zo, dat moet mogelijk zijn.

gr. Anneke Maduro

Oke ga ik doen, in iedergeval bedankt voor het meezoeken!

Hi,

Het Lido hotel ligt erg centraal…het is een soort klein hotel.
het heeft een zwembad en het is best wel rustig daar in die buurt.
Als je nog vragen hoor ik het wel

Daniel

ey,

Ik zag je berichtje van het lido hotel in Curacao gedateerd op 23-11-2006. Ik denk dat je nu inmiddels wel je stage gehad hebt daar. Nu ga ik begin maart op stage en heb inderdaad gehoord over het lido hotel. Is dat wat of heb jij betere opties?
Groetjes lies

Steffini, ik denk dat het een goed hotel verblijfplaats is. Ik vernam dat er meerdere studenten in zitten, dus het zal wel goed zijn. Het is een vertrouwd verblijf en in een goede buurt.

Groet,

haay haay

ik heb dit verblijf nu ook aangeboden gekregen
ik heb ook even op internet gekeken maar kon er niet veel over vinden
mijn moeder denkt dat het erg afgelegen ligt en daarom een beetje onveilig is
Is dit ook zo en is het vervoer met het busje makkelijk te doen
rijden die busjes vaak en ook savonds
of rijden er ook taxi’s ??
Ik zou eerst een kamer achter wereldstage krijgen in punda … adres de ruyterkade 55
maar dit leek mij ook wel erg aantrekkelijk klinken

is er al iemand die hier is geweest
ik ga over 2 weken erheen

Samantha

Heey,

Ik heb ook gister 2 plekken aangewezen gekregen door wereldstage! Het Lido hotel en vischsteeg nieuwestraat 38+40. Het lidohotel ligt volgens mij inderdaad ver afgelegen, ook zoals ik op het kaartje heb kunnen vinden ligt het redelijk ver van punda en het strand af. Maar ik heb weinig informatie gekregen over de andere optie. Weet iemand hier misschien meer van af, of dit groot is enz?
Ik vetrek trouwens 30 januari! Nog meer mensen misschien?
Kheb er zin in :zon02:!!

greets

Hoi mensen,

Het Lido hotel ligt niet in de buurt van het centrum, maar is wel centraal gelegen. Als je de straat uit loopt krijg je diverse winkels, bushalte. Met de bus kan je bijna bij alle stranden komen.
Als je een kamer in de stad wilt hebben moet je ook een bus nemen om naar het strand te gaan. Dus het maakt niet uit waar je een kamer gaat nemen je moet een bus nemen om ergens te komen tenzij je een auto huurt of koopt voor de periode dat je hier bent.

Remax curacao heeft ook een aantal studentenkamers (google/remax curacao) - [EMAIL=“kvandermeijs@remax.net”]kvandermeijs@remax.net

Salinja: [EMAIL=“roxsha@yahoo.com”]roxsha@yahoo.com

Ed: [EMAIL=“edcuracao@live.nl”]edcuracao@live.nl

Curliving: [EMAIL=“info@curliving.nl”]info@curliving.nl

Ik heb er nog wel een aantal maar die zijn volgens mij duurder en ik denk dat jullie als studenten daar niet willen blijven.

Als dat toch zo is laat me weten dan geef ik ze aan jullie door.

Succes

Hey allemaal,

Wat leuk om te lezen dat er meerdere mensen op zoek zijn naar het Lido Hotel! Ook mij is deze plek aangeboden. Heb ook geen informatie kunnen vinden op internet, maar wat ik heb gehoord verblijven er ongeveer 50 studenten! Lijkt mij dat we het dus best me z’n alle gezellig kunnen maken daar toch?!
Ik kom 8 februari aan. Kan niet wachten!

X Mar

Dat wordt zeker gezellig! Ik vertrek 30 januari richting curacao en heb ook gekozen voor het lido hotel. Nu eens even gaan kijken voor het huren of kopen van een auto? Misschien beter met meerdere mensen doen in het hotel?

Ik vernam dat er veel stagiaires daar in het hotel zitten. Dus het zal zeker een gezellige boel worden.

Komen jullie ook bij ons duiken, bij Want2Dive Divecenter Curacao, wij zitten er niet ver vanaf en wij komen jullie ook halen. Als je geen cursus wilt nemen kan je ook een introductie cursus nemen en dan krijg je als aandenken mee een dvd met foto’s van wat je onderwater hebt gezien.

Alvast een prettige reis en welkom op ons DUSHI ISLA CURACAO.

Je kan ook als stagiaire bij een lokale autoverhuurbedrijf een auto huren per maand voor ANG 750,-- incl.

Leuk dat jullie allemaal naar het Lido willen komen. Zit nu al ruim vijf maanden in het Lido hotel, we zaten hier de afgelopen periode Aug 07-jan08 met 26 studenten waar van er nu langzaam aan mensen naar huis gaan. Ik moet zeggen dat het met 26 studenten goed te doen is hier, maar ik heb ook vernomen dat hier ongeveer 40 studenten naar toe gaan komen. vraag me alleen af hoe ze dit willen gaan doen. Het is wel een leuk hotel met een eigen zwembad en een lekker groot terras waar je prima kan zonne. Bij de grote buiten bar kan je gezellig BBQ feestjes organiseren wat wij ook regelmatig doen en deden. Binnenkort is waarschijnlijk een van deze feestjes te zien op RTL bij het programma Gillend naar huis van Gordon. Hij was bij ons voor opnamens van eerder genoemde programma.

Ik zal de eerst nieuwe mensen denk nog wel zien, dus nog even genieten van de kou in Nederland en tot snel in het warme Curacao.

Als jullie meer willen weten Mail me maar, heb ook nog wel ergens wat foto’s

Ayo

Mmm nu wordt het lastig, ik heb vanmiddag weer minder positieve berichten gehoord over het Lido hotel. De ligging van het hotel zou niet best zijn (te ver van leuke dingen af en dus ook lastig met uitgaan). Ik heb inmiddels dus ook wereldstage gevraagd of ze verder willen kijken voor mij.

Maar als ik Jordy moet geloven is het er dus wel weer leuk! :tssk:
Ik wacht het volgende bod van wereldstage af en als iemand ondertussen nog goeie info heeft…laat het weten!!!

:dag:

Voor iedereen die denkt dat Lido ver weg ligt, en denkt dat het onveilig is.

kan ik zeggen, 10 minuten ligt het af van het centrum van punda, 10 minuten van Mambo. 5 minuten lopen naar 1 van de grootste supermarkten van het eiland. Plus restaurant de Tropen op 5 minuten lopen.

Het is een extreem veilige buurt waar je gewoon normaal over straat kan. Zonder Chollers en andere vreemde figuren.

Plus je zit in een hotel met 24 uur per dag receptie, met een groot hek er om heen waar je auto ook veilig staat.

Ik heb hier één keer iets mee gemaakt met een dronken kerel die agressief was. 1 druk op de knop bij de receptie en binnen 4 minuten stonden er 5 security gasten voor de deur

Dus veiliger kan gewoon niet

Ik kan zeggen dat het Lido Hotel net zo ver is als je in de stad verblijft. Veilig kan ik je ook zeggen wij wonen in de buurt van het Lido Hotel en wij hebben ook geen last van de criminaliteit.

Persoonlijk zou ik eerder in het Lido Hotel zitten dan in de stad. De dame heeft inderdaad gelijk er is een groot hek om het hotel en er is security en je hebt een receptie die 24 uur bereikbaar is.

Hou er wel rekening mee waar je ook gaat zitten je moet zorgen dat je alles goed opbergt en de deur goed achter je dicht doet en op slot.

Als het mijn persoonlijke keus moet zijn was ik eerder in het Lido Hotel gegaan dan in Punda.

Thanks Swa

Oke ik ben overtuigd, ik heb net een mail gestuurd dat ik toch in het Lido hotel wil “wonen”. Heb er heel veel zin in en hoop dat we met z’n allen een gezellige tijd gaan beleven!!!

Over een auto kunnen we het zeker een keer hebben!

Jordy wanneer ga jij weer richting Nederland?

Al die verhalen klinken goed
Ik ben er achter dat ik toch voor het goede heb gekozen (lido hotel)
Ik vertrek 1 februari …
Er komen er rond die tijd heel veel nieuw te wonen dus dat word zeker leuk
En die BBQ feestje klonken ook er leuk :smiley:
En zo een auto is met meerdere stagiaires wel goed te betalen inderdaad
In je eentje is het een behoorlijk bedrag
Maar dat zien we inderdaad wel

En misschien wil ik wel gaan duiken … dat klinkt best leuk
Ik heb in turkije als eens een keer gedoken in een zwembad en vond het leuk om te doen
Dus wie weet ga ik wel voor de introductie duik om het nog even een keer te proberen

Tot snel op Curacao

Kijk dat zijn leuke berichten, ik ga zelf 5 maart weer naar Nederland. Duiken is hier echt heel mooi Samantha, het leuke is ook dat je een gratis intro duik krijgt als je via Wereldstage hier zit. voor stagieres is het ook heel goedkoop om hier je duik brevetten te halen. Ik was zelf ongeveer 350 gulden kwijt voor mijn open water. Dit was bij Atlantis.

Maar ik kan Aquarius ook erg aanbevelen, is niet zoon drukke duik school als Atlantis. Maar wel erg professioneel. en huren daar is een stuk voordeliger.

Was even op zoek geweest naar de website van het Lido: www.lidohotel.an
Staan een aantal foto’s op van hoe het er ongeveer uit ziet.

Jimmy een jonge die hier ook woont verkoopt zijn auto ook per 21 feb, misschien wat voor jullie?