Zoals al eerder hier vermeld: de beleving van elke reis is erg subjectief en onafhankelijk van de reisorganisatie. Stel je in op wat je voor moois van een land gaat zien en verwacht voor de rest geen gouden bergen dan valt het altijd allemaal mee. Blijf positief! Waarom zou je je vakantie laten vergallen door een kleinigheid.
En wil je alles dan toch tip-top in orde, dat kan: boek dan een luxere reis bij een minder bekende organisatie, maar betaal dan wel de hoofdprijs. De keuze is aan u. Welke reisorganisatie je ook kiest, het kan nooit altijd aan al jouw verwachtingen voldoen.
Kras is een zeer slechte organisatie , ze nemen klachten niet serieus en liegen ook nog eens erover, wij zijn in Nov/dec in de Dominicaanse republiek geweest was een super vakantie , alleen de geboekte excursie , kwamen ze ons niet voor ophalen, vergeten foutje van organisatie.
gebeld met Rossie de (Barbie ) reisleidster .zei ging het regelen, we konden mee op vrijdag zelfde trip,helaas was dat niet zo,wij hadden geboekt om met paarden door de jungle te rijden ,die was alleen op woensdag hoorden we later,bij terug komst Kras mail gestuurd , maar das verloren moeite , want ze zijn zo arrogant en zeggen je hebt gewoon alles gehad wat je moest hebben,dus niet, dan liegen ze er ook nog over , maar ik laat het er niet bij zitten,desnoods de rechtsbijstand , want zo,n arrogante houding van Anne Vorstenbosch van de consumenten afdeling nog nooit mee gemaakt.
wij hebben al heel wat van de wereld gezien en NOOIT problemen , ook op de Dominicaanse Republiek niet maar als je betaald voor een excursie dan wil je die ook hebben en dan moeten ze niet liegen dat ze op vrijdag dezelfde tour doen, wat dus echt niet zo is.
:mad:Slechte ervaring met Kras Reizen.
Begin november 2011 bij Kras voor twee personen een Donaucruise geboekt tien dagen voor € 699 incl. drankenpakket van € 99 voor half april 2012.
Half januari: reis wordt geannuleerd door Kras wegens te weinig deelnemers.
Alternatief: zelfde reis eind maart, ander schip, reis € 100 duurder dus € 799 en geen gratis drankenpakket. Totaal dus € 200 duurder p.p.
Verzoek om compensatie wordt afgewezen. Ik heb uiteraard deze nieuwe voorwaarden niet geaccepteerd.
Twee weken later wordt in de krant de oorspronkelijke reis, dus exact dezelfde reis zoals in november geboekt, wederom aangeboden door Kras, in een advertentie in het A.D., met het oorspronkelijke schip voor eind april. Deze reis kost € 749 en geen gratis drankenpakket, dus
€ 150 duurder p.p.
Kras hiermee geconfronteerd, kreeg eerst ook nog even per e-mail te horen dat ik loog over de eerdere prijs. De oorspronkelijke boeking controleren was zeker te moeilijk!
De uitvlucht was nu dat de eigenaar van het schip in financiële problemen zat. Het schip was nu over naar een andere eigenaar en hij vroeg een hoger bedrag. Dat is toch buitengewoon ongeloofwaardig. Dat zou dan allemaal binnen twee weken tot stand zijn gekomen.
Natuurlijk was er ook nu weer geen sprake van ook maar enige vorm van compensatie. Dus sta ik nu met lege handen.
Kras houdt je eerst een worst voor en als je je op de reis hebt verheugd toveren ze allerlei konijnen uit de hoge hoed om de prijs te verhogen. Het draait bij Kras maar om één ding en dat is geld.
Hoe jaag je je klanten weg!!
Wat een waardeloze organisatie.
Kras reizen komt er hier ook niet goed vanaf zie ik al. Iemand de uitzending van TROS Radar ook nog gezien? Ook hier kwam Kras er niet goed vanaf…
Ik vraag me af of Kras iets doet om dit te verbeteren.
De beoordelingen op Kras hier zijn dan nog positief, maar dat zijn er slechts enkele. Een kritische beoordeling van een reizigers is daar ook welkom denk ik.
Het gekke is wel dat Kras tegelijkertijd één van de grootste reisorganisaties is van Nederland. Dus mensen blijven wel boeken…
Uit de reacties hier, zowel als de ervaringen van mensen die wij spreken, blijkt dat er enorm wisselende ervaringen zijn met Kras reizen.
Het lijkt ook samen te hangen met de reissoort.
Reizen binnen Europa of naar een zonbestemming?
Wel even de accommodatie checken op het web, maar dat lijkt in de meeste gevallen wel goed te gaan.
De prijzen zijn ook enorm concurrerend en dat werkt de keuze voor budget-hotels in de hand.
Verre reizen, met name die waar een organisatie achter moet zitten qua planning van programma van een rondreis, blijkt een ander verhaal.
Klachtafhandeling is rudimentair, om het aardig te zeggen…
![]()
Op Reisgraag.nlzijn in totaal 17 beoordelingen gegeven door andere reizigers.
De een positiever dan de andere, maar het gemiddelde cijfer is toch een 7,5. Je ziet wel dat ze in de loop der jaren slechter beoordeeld worden.
Onlangs weer met KRAS-Reizen naar Beijing geweest (mei 2012).
Ondanks onze voorgaande overwegend positieve ervaringen met de KRAS-reizen naar China dit keer een woord van kritiek.
De oorspronkelijke 8-daagse reis is nu een 7-daagse geworden.
De rechtstreekse vlucht met China Southern Airlines naar Beijing v.v. is inmiddels een overstapvlucht geworden met Swiss Air. Dus eerst naar Zürich en dan met de Airbus naar Beijing. Zo duurt de reis aanmerkelijk langer!
Aankomst in Beijing 05.00 uur! Een klein uurtje later sta je buiten op de bus te wachten om je naar je hotel te brengen voor een vroeg ontbijt. Toch?
Niets is minder waar! Men wordt naar een McDonalds gebracht voor een ontbijt voor eigen rekening !!! Wat een afgang!!! Daarna werden wij naar ons prima hotel gebracht waar we om 08.00 uur arriveren (mijn vrouw en ik hadden geen excursies geboekt).
Dat er 's morgens om 08.00 uur nog geen kamers beschikbaar zijn kunnen wij ons goed voorstellen. Er moeten eerst gasten naar huis en de kamers moeten schoon worden gemaakt.
Dat er door KRAS-reizen niets voor een ontbijt in dit hotel is geregeld ervaren wij als een aanfluiting! De kosten kunnen het écht niet zijn! Na het ontbijt zou men met het programma door kunnen gaan. Jammer.
Verder was alles goed geregeld tijdens deze reis.
Al vele rondreizen met Kras gemaakt,alles was steeds goed verzorgd.
Het enige minpuntje, soms erg grote groepen.
Regelmatig met Kras gereisd, maar na een aantal minpunten besloten dit nooit meer te doen.
Reis naar de westkust van USA werd geannuleerd door te weinig boekingen.
China, zie vorige recensie, Egypte, hele dagen in de bus gezeten van Cairo via Hurghada naar Aswan en ook weer alles per bus terug. Rondreis Marokko door slechte gids en organisatie, een ramp. Op klachten krijg je nooit antwoord. Het lijkt goedkoper maar omdat het flut is ben je altijd duurder uit en heb je niet de vakantie die je verwacht.
Goed ervaring met Kras. We hadden een fly drive geboekt naar de Algarve. Enkele maanden voor vertrek een telefoontje van Kras dat de eigenaar van de geboekte accomodatie de boeking terugtrok. Wij kregen een uitstekend alternatief van Kras een veel luxere accomodatie voor dezelfde prijs,
Momenteel hebben op ReisOrakel 38 mensen ervaringen met Kras geschreven. Het cijfer dat ze gemiddeld aan Kras geven is een 6,3. Kijk voor meer details en de recenties zelf op Kras - Ervaringen en Beoordelingen
Ik was in 2011 met kras meegereisd naar java/ bali. Op zich was alles goed geregeld mooie hotels. Alleen de lange afstanden in de bus waren ontzettend saai en vermoeiend. Miste ook veel aanbod van andere faciliteiten. En ik zat eigenlijk met alleen maar ouderen in de groep waarop we onze wensen en tempo op moesten aanpassen. Sorry maar mij interessert een pottenbakkerij fabrike niet zo.
We hadden heel weinig vrijheid en zaten vast aan een strak programma. Voor de rest prima naar mijn zin gehad.
IK had best graag een schooltje willen bezoeken, maar dat zat er niet in. Helaas