:wereld:Tot nu toe drie reizen gemaakt met KRAS-reizen. De eerste keer een 8-daagse reis naar Beijing, de tweede keer een 15-daagse rondreis door China en één maal een busrondreis door Frankrijk.
De reis naar Beijing was in 2006. Jammer dat men niet van te voren was gewaarschuwd dat vrijwel alle highlights in de steigers stonden. Vooral voor mij, met een ruime China ervaring, teleurstellend. Voor diegenen die de eerste keer kwamen, indrukwekkend. Goede begeleiding.
De 15-daagse reis door China was een absolute topper! Prima geregeld, geweldige Nederlandse gids. De derde reis door Frankrijk in 2008 was een succes, mede dankzij het improvisatievermogen van de buschauffeur/reisleider en zijn vriendin.
Meer weten over onze ervaringen? Kijk dan hier: loki-travels.eu
Heeft iemand ervaring met reizen naar China met reisbureau KRAS?
graag wil ikdaar wat over weten.
nelleo
Wij hebben via Kras een aantal keren in Tsjechie en Duitsland een vakantie besproken en waren allebei goed als je kijkt naar wat het kost. Inderdaad worden je klachten niet of nauwelijks behandeld; dus dat moet je erbij in calculeren. Je kunt ook niet verwachten dat je eerste klas zit; als je voor de laatste rij hebt betaald.
Prachtige uitspraak, veel mensen denken er toch helaas anders over!
Frank
Leuke reactie van je. Maar ben je van beroep soms reiziger? Ik zie dat je nog heel wat reizen gaat maken. Ben jij soms ook al eens in Alaskda geweest? Wij hopen in september daar heen te gaan en zijn ons een beetje aan het orienteren naar de do’s en don’t s. Ik voel mij net een Japanner die in 1 dag Europa wil zien. Jij doet er tenminste iets langer over.:wereld: Mocht je nog tips voor ons hebben dan houden wij ons van harte aanbevolen.
hartelijke groet,
Margareth van Tol
Hoi Margareth,
ik ben geen reiziger van beroep, was dat maar waar, en de reizen die er staan die maak ik dit jaar. Ga ieder jaar 2 keer op vakantie.
Ik ben zelf niet in Alaska geweest maar als je meer wilt weten over deze staat dan kun je het beste in het Amerika forum een bericht plaatsen of zoeken binnen dat forum, er zal ongetwijfeld informatie staan over Alaska.
Nu gaan we weer verder met ervaringen van reizigers die met Kras reizen op pad zijn geweest, meer mensen nog die deze club kennen?
Frank
Kras reizen biedt een cruise van Genua naar Kaapstad aan in oktober 2010. 17 dagen cruisen, 3 dagen verblijf in Kaapstad. in het pakket dat ze aanbieden zitten de vluchten, transfers en excursies in Kaapstad inbegrepen. Dit alles voor een scherpe prijs van 1.399 €.
Maar daar ik op deze site (veel) negatieve commentaren lees over Kras reizen, aarzel ik om deze cruise te boeken. U die ervaring hebt met Kras reizen, kunt u mij advies geven.
Het reisbureau, hier in België waar ik altijd mijn reizen boek, raadt mij ten stelligste af met een Nederlandse reisorganisator in zee te gaan. Overdreven?
Het gaat erom wat je er van verwacht. Het zijn goede accommodaties die wij hebben gehad; maar verwacht geen luxe. Zoals ik al eerder schreef; moet je voor een lage prijs niet verwachten dat je op de eerste rij zit; maar een vakantie hoef je daardoor niet te laten schieten. Als je op het ergste bent voorbereid; kan het alleen maar meevallen. Negatieve verhalen hoor je vaak eerder dan positieve; maar er zijn ook heel wat positieve hoor! Een reisbureau adviseert uiteraard alleen boekingen aan via dit bureau; anders verdienen zij niets. Een hele fijne vakantie toegewenst.
beste tol 299,
Wat u neerschrijft in uw bericht is juist, maar het zijn algemeenheden die mij niet wijzer maken.
De vraag is: waarom lees je zoveel negatieve commentaren op de uitvoering van reizen van KRAS; zoals er zijn, transfers die niet kloppen, hotels die niet het verwachte comfort bieden, niet reageren op klachten, enz. Hebt u zelf ervaring met Kras, daar gaat het om.
U moet begrijpen dat wij Vlamingen argwanend staan tegenover de “koopmansgeest” van sommige van onze taalgenoten uit Nederland.
Met iedere Nederlandse reisorganisatie? Dan gaat bij mij enkel een belletje rinkelen dat jouw plaatselijke reisbureau dan gaat balen dat ze niet aan je kunnen verdienen. Het lijkt me namelijk zeer sterk dat er geen enkele goede Nederlandse organisatie bestaat (en die bestaan wel degelijk).
Wat betreft Kras: 2 pagina’s valt dan nog wel mee voor zo’n groot bedrijf. Er zijn touroperators met veel meer pagina’s aan klachten. Daarnaast zijn klachten erg subjectief. Was het de schuld van de touroperator die afspraken niet nakwam, of had de reiziger verkeerde verwachtingen? Jammer genoeg onderbouwt niet iedereen zijn of haar statements even goed.
Ja; ik heb inderdaad ervaringen (4X) met Kras en zou het zo weer boeken als er iets van mijn gading bij zou zijn. Maar waar mensen werken worden ook fouten gemaakt. Zo zal er altijd wel iemand iets op of aan te merken hebben; maar dit heeft niets met Kras te maken. Immers Kras bestuurt niet die boot die van Genua naar Kaapstad vaart en u wordt niet anders bejegend als andere passagiers. Ik zou het een ieder aanbevelen om een reis bij Kras te boeken.
Ik heb geen leuke ervaring met kras: ik wou met mijn vrouw naar Duitsland, HOTEL AM SEE all inclusief. Daar aangekomen bleek er geen kamer meer te zijn, alleen 2x 1 persoons. Ik heb kras daar ter plaatse gebeld, maar ze zeiden zoek het maar uit met het hotel!! Als ik klachten had, moest ik dit schriftelijk doen. Het hotel is nu ook opgehouden met kras na de zoveelste keer problemen. Thuis gekomen mail gestuurd, maar krijg geen reactie. Vandaar dat ik nu ook andere mensen wil waarschuwen voor kras.
:dag:
Voor mij geen kras meer. Ik boek nu rechtstreeks bij het hotel, krijg ik nog mooiere kamers ook!!!lol2
Is twee tientjes meer, maar dit weegt niet op tegen de stress die ik daar had. :mad:
@Nelleo. Ja, kijk maar op mijn site!
http://www.loki-travels.eu/CHINA/china-trips.html
De 2006 en 2007 reizen zijn met Kras gemaakt.
M.v.g.
Cees
Ik heb vroeger 2x een reis gedaan met Kras, met mijn familie (is wel allebei meer dan 10 jaar geleden). Heb 2 prima vakanties gehad, maar zou het nu niet meer doen. Sowieso omdat ik alleen voor bepaalde reizen nog met een organisatie zou gaan, verder vooral ook omdat de groepen van Kras vrij groot zijn, in elk geval meer dan 20 man. (gaan reizen niet pas door bij 21-24 man?)(wij zaten beide vakanties in heel grote groepen. Ik vond dat toen niet zo storend, maar nu zou ik dat niet meer willen).
Het was prima geregeld, maar eigenlijk was wel álles geregeld, slechts 1x een middagje vrij, verder alles samen met de groep. Dat zou ik nu ook niet meer willen doen.
Ook dit jaar september/oktober zijn we met KRAS op stap geweest: we maakten een rondreis door China. Uitstekend geregeld, goede hotels, veel gezien, boeiend en vermoeiend.
Een volgende keer weer met KRAS? Absoluut
Hoe deze reis verliep is op mijn site te zien, verslag, foto’s en video.
http://www.loki-travels.eu/CHINA/china-trips.html
Cees:chin:
Veel met Kras op vakantie geweest voornamelijk rondreizen. Verre reizen waren China, Vietnam, Ver. Staten, Cuba. Totaal geen klachten over Kras. Bijvoorbeeld: de reisleider die wij in Vietnam hadden kwamen wij in China tegen. Hij deed toen een rondreis met SRC. Dus het maakt niet zoveel uit bij welke organisatie je boekt wat betreft de reisleider. Door weersomstandigheden kon in Cuba een excursie niet door gaan. Kras organiseerde voor ons een dure excursie ter compensatie bij het Strandverblijf. Ik ben ook met FOX geweest en kan dus vergelijken. Fox is vaak duurder. maar de service is ongeveer gelijk.
July 2011 met Kras reizen naar de Dom.Rep. geweest Jaren daarvoor met Neckerman en OAD gereisd,Ik kan niet anders zeggen dat Kras reizen een waardeloze organisatie is, reisleider die niets voor je doen (behalve excursies verkopen) zelfs toen onze zoon in het ziekenhuis moest worden opgenomen.
Na een klacht te hebben ingediend met nog meer ellende, kregen wij als antwoord: Hoewel we kunnen begrijpen dat u ter plaatse meer hulp had verwacht(!)behoord ondersteuning niet tot de taak van de reisleider,zo is het inschakelen van een tolk de taak van de verzekeringsmaatschappij!
Hoe kan je zo iets idioots bedenken!(onze verzekeringsmaatschappij was de dag daarop uitstekend vertegenwoordigd, maar vond het op zijn zacht gezegd vreemd dat deze reisleider de eerste uren geen hulp verleende.
Over het verblijf (wat zeer slecht was) gaven zij op; De normering kan dus afwijken van de Nederlandse classificatiestandaarden. Hoe onbetrouwbaar kan je dus zijn Kras reizen!
Kortom klacht afgewezen.
Wij gaan nooit meer en met Kras reizen! Waardeloos
Wat zijn uw bevindingen van het reisbureau Kras?>>>