Ervaringen met Garuda Indonesië

Hoi mark,

de overstap in Dubai duurt niet lang.
of de winkels open waren kan ik me niet meer herinneren, we hebben daar even rondgelopen en toen moesten we alweer snel instappen. Op de terug weg hebben we nog wel even de tijd gehad om te winkelen.
overstap op Jakarta duurt even wat langer , je stapt daar even in een ander vliegtuig.
Met je koffers hoef je niet rond te lopen want die gaan direct door.
Ervaring met Garuda is perfect , net terug van Thailand en hier met China Airlines gevlogen en dat was wat minder , de kinderen klaagden over het ontbreken van de DVD speler ze hadden bij China Airlines alleen een algemeen scherm met daarop dus voor iedereen dezelfde film. Bij Garuda dus je eigen dvd speler en je kan kiezen uit diverse speelfims en diverse categoriën. je visum kan je al in het vliegtuig invullen zodat je weinig tijd kwijt bent op het vliegveld. was wel een klacht van de kinderen dat de douanebeambte je midden in de nacht je wakker maakte om je visum in te
vullen(ach die hebben altijd wat te zeuren). prettige vakantie. als je nog meer wilt weten PB me maar.

Mijn eerste ervaring met Garuda 3 weken terug had beter gekund: we hadden maar 3 kwartier in Dubai dus mochten niet van boord. Om na die tijd te horen dat we 3 kwartier vertraging hadden. Grrrrrr…
De 2 maaltijden vielen ook een beetje in het water: beide keren was de rijst-maaltijd op; de eerste keer kreeg ik aardappelpuree en de tweede keer vis (en daar houd ik niet van). Wellicht iets te veel indische nederlanders aan boord? :slight_smile: Hopen dat de terugweg iets beter (lekkerder) verloopt.

Dan nog een vraagje: ik heb hier een mooie versterkte accoustische gitaar gezien. Mag ik dat meenemen als ik al 1 grote koffer, een handkarretje en een shoudertasje (tablet pc) mee sleep? Gaat het gewoon van m’n 30 kilo af? Is het kabine baggage? Moet ik wat rupiah’s of chocolade repen bij mijn reservering doen? Enz. enz. (heb 2x Garuda gemailt, maar geen response)

Marc

Gitaren worden meestal ingecheckt (bij mijn weten). Zorg dus voor een goede gitaarkoffer ervoor. Kijk op de website van Garuda voor de bagagevrijstellingen en evt. kosten voor over- / extra bagage.

Op http://www.garuda-indonesia.nl/node/34 staat inderdaad niet hoeveel stuks ruimbagage ik mag meenemen, zolang het maar niet de 30kg overschrijdt. Voor cabinebagage is het in elk geval te groot.

Lijkt erop dat het een onbepaald aantal stuks is, gezamelijk max. 30kg p.p.
Bel Garuda voor uitsluitsel (er staat een telefoonnummer voor Garuda op Schiphol, onderaan de pagina).

Daar gaat m’n beltegoed: ik zit nu in Bali (en ja, ik heb de aardbeving heeeel goed gevoeld!!)

Dan bel je Garuda op het vliegveld van Denpasar… Als je een locale SIM-kaart hebt kan dat voor nog geen 6 cent per minuut.

Skype? Google Talk? VoIP? Calling card? :wink:

Weet iemand hoe de overstap in Jakarta naar Denpasar nu verloopt? Klopt het dat je koffers in Amsterdam al naar Denpasar doorgelabeld worden en je hier in Jakarta geen omkijken meer naar hebt? Of moet je ze in Jakarta toch weer zelf van de band halen en opnieuw inchecken? Lees veel verschillende verhalen…

Ik ben Anna en ben nieuw hier…Wij willen naar Bali en onze reis zou met Garuda zijn v.a. Amsterdam…ik lees nu zoveel tegenstrijdige berichten en enkele zijn positief…verouderde toestellen en zou nog in de top tien staan van ‘gevaarlijke’ maatschappijen…link vond ik hier ergens… overigens lees ik ook weer over vernieuwde toestellen enz…wat moet je nu geloven??

Beste Anna,
Ik zou je afraden met Garuda te gaan!Wij zijn vorig jaar met hen gevlogen:oude toestellen en veel minder beenruimte als bij Malaysia Airlines
Dat was niet het ergste:omdat je met hen vliegt kom je in Denpasar op de terminal voor binnenlandse vluchten(naar Jakarta).Die is ontzettend vies:kakkerlakken in de toiletten.Ook maakte ik mee dat een dementerende man(ik weet niet hoe hij op deze vlucht kwam)een half uur op het toilet riep zonder dat iemand een vinger uitstak:de passagiers hebben hem toen geholpen.Mijn ervaring was dus vreselijk!Ongeïnteresseerd personeel

Dat is de luchthaven, dat is niet zozeer aan te rekenen aan de airlines.

@yahoo.com. als je nog meer wilt weten zeg je het maar.
veel plezier in BALI
gr
Ed

ik zie mijn hele verhaal niet terug die ik heb ingetikt???
klopt dat ???

zal het even kort nog een keer doen:

ervaring met Garuda perfect , eigen video scherm in de stoelen, vriendelijk persooneel en nw vliegtuig. Vorig jaar met China Airlines geweest , oud
vliegtuig, video scherm in het midden waarvan het scherm wazig was, geen eigen video scherm dus(waardeloos). dit jaar met Arke naar Cuba gevlogen
video betalen, van huis uit inchecken betalen etc etc alle extra betalen.
tot nu toe voor mij de beste vliegtuig maatschappij tot nu toe.
als je op Bali bent geen excursies boeken via reisbureau’s of zo , gewoon een taxi op straat nemen (zijn er zat) en voor € 50,00 rijden ze je het hele eiland rond en weten je naar de mooiste plekken te brengen. ik heb hier nog een adres van een persoonlijke chauffeur voor je : Surya Ida Bagus Suryaningat
spreekt goed engels en weet de mooiste plekjes. mobile nr. 087.860.971.888 of 081.338.683.053 Email: [verwijderd]. heeft een goede auto en is zeer vriendelijk.wil je nog wat weten dan hoor ik het wel.
veel plezier in BAli (waar de mensen je nog bedanken dat je naar hun land komt)
gr. Ed

1 like

Hartelijk dank voor het bericht en de tips! wij gaan het gewoon boeken en ik zal als we terug zijn wel iets laten weten. :wereld:

heb je al geboekt? wij gaan altijd via 333 travel , prima buro
en waar gaan jullie heen?

Anna, heel veel plezier daar , en wij gaan daar vast nog een keer heen.
met Garuda in iedergeval. en ik hoop wat te horen van je hoe het geweest is
gr
Ed

Hallo Ed,
Wij gaan naar Sanur begin november en als we terug zijn zal ik me zeker melden en de ‘vliegervaring’ met Garuda hier posten.
Nogmaals dank en vriendelijke groet,
:dag:Anna:cheer:

zie ook ervaringen gezocht met Garuda laatste post d.d. 14-09-2012 Wij zijn vanmorgen teruggekomen van Bali, en hebben van Bali naar Singapore met Garuda gevlogen, alles prima in orde hoor, geen rare dingen.

Groetjes, Monica

1 like