Ik heb een groepsreis op het oog voor volgend jaar zomer. Tot oktober is het mogelijk om zowel met Cathay Pacific als met Garuda Indonesia te vliegen. Echter, vanaf november is het enkel mogelijk om met Garuda Indonesia te vliegen. Nu ben ik altijd al huiverig voor vliegen, maar deze maatschappij heeft in het verleden op de zwarte lijst gestaan. Nu heb ik gelezen dat dit te maken had met de binnenlandse vluchten en niet de intercontinentale. Heeft er hier iemand ervaring met deze maatschappij?
Hallo,Garuda is wel veilig maar de stoelen zijn aan de krappe kant,Bovendien als je naar indonesia vliegt maak je meestal een tussen stop in doebay.Je kan beter malysia of singapore airline nemen.Kost meestal goedkoper,en hoeft niet zo lang te wachten om aansluiting te krijgen naar een andere bestemming in indonesia.
In Dubai heb je ook goede aansluitingen. Prima ervaringen met dat vliegveld. Ook met Garuda trouwens.
Uiteraard kun je ook bij groepsreizen vaak je eigen maatschappij kiezen. Je boekt voor de groepsreis een landarrangement, en je koopt apart een ticket. Je moet dan zelf je transfer regelen, en soms een extra nacht hotel.
Ik vind Garuda ook een prima maatschappij, en voor de intercontinentale vluchten hebben ze goede vliegtuigen (al zijn ze inderdaad qua beenruimte wel wat krapper dan bijv. Singapore Airlines).
Ze hebben net als Singapore airline en Malaysian prima service vind ik.
zelf geen ervaring mee maar ik weet dat ze zo nu en dan weleens neer storten
Heb je statistieken dat dit vaker gebeurt bij Garuda dan bij andere maatschappijen? Ik kan me hun laatste crash niet herinneren. (En ik vlieg redelijk vaak van en naar Indonesië, en ook binnen het land.)
Waar heb je deze informatie vandaan, MR A? Zomaar lukraak iets roepen over crashes, daar kan ik weinig mee. Dus als je graag een bron zou willen vermelden?
wij gaan in september naar Bali, we vliegen naar Singapore met Singapore Airlines en vervolgens naar Bali met Garuda Indonesia. Als we weer terug zijn zal ik laten weten hoe de vluchten waren.
Singapore airlines weet ik wel daar hebben we vaker mee gevlogen en die zijn super, maar nog nooit met Garuda.
groetjes, Monica
Ik heb ervaring met zowel Singapore Air, Malaysia, China Air als Garuda. In october vlieg ik voor de vijfde keer in twee jaar naar Jakarta. Garuda bevalt prima, ook in vergelijking met de anderen. Stoelruimte economy weet ik niet omdat ik executive vlieg, maar heb daar van anderen niets negatiefs over gehoord.
En vliegtuigrampen? Niet netjes om dat zo zonder bronvermelding te zeggen. Een van de grootste rampen uit de luchtvaartgeschiedenis was op Teneriffe, met de KLM…
Niet netjes om dat zo te zeggen, zonder man en paard te noemen, de grootste ramp uit de luchtvaartgeschiedenis was op Teneriffe, met KLM…
Kan me ook Shannon en Caïro herinneren, toen KLM toestellen uit de lucht vielen!
Elke maatschappij heeft wel eens wat!
De heenweg hebben we erop zitten en Garuda is goed, geen enkel probleem, nette vliegtuigen, vriendelijk personeel. Wij hadden ruimte genoeg, het vliegtuig zat nog niet halfvol.
We moesten 1uur rondvliegen boven Bali omdat de luchthaven gesloten was??? Maar we werden constant ingelicht.
ik heb eerste keer gevlogen met Garuda Indonesia van amsterdam naar Dubai en Dubai naar Jakarta ( Indonesia )
erg vriendelijk en erg behulpzaam aanboord en voldoende te drinken en te eten en zeggen echt aanrader
daar kunnen andere luchtvaartmaatschappijen nog van leren