Ervaringen met EVA Airways

Zoals ik van tervoren al heb gezegd,vind ik Eva air een hele goede maatschappij,altijd vriendelijk personeel,het eten is lekker,1 negatief puntje was er altijd met Eva Air,de terugvlucht was wel langs de late kant in de morgend(2:30am)Nu kortelings geleden zijn de uren terug aangepast.Nu als het vliegticket wat gaat zakken,dan neem ik het in overweging om terug met deze maatschappij te vliegen,waarom niet!!g.s

In principe is Eva Air een prima vliegmaatschappij. Evergreen is prima en ook de economyvlass heeft in verhouding redelijk veel beenruimte. De service in het vliegtuig is vriendelijk, maar niet echt heel persoonlijk.
Wij hebben jammergenoeg ook een minder leuke ervaring met Eva-air.
Op schiphol is er een incident geweest bij de securitycheck bij de gate, hierbij is de portemonnee van 1 van ons gestolen op de band. Belachelijk natuurlijk en te zot voor woorden dat dit kan, er moest zowiezo Marrechaussee bijkomen, maar Evaair zou daarvoor moeten bellen, dat wilden ze niet doen en uiteindelijk is het ons gelukt om zelf contact te leggen. Onze oplossing voor de situatie ter plekke was dat wij met vieren toch zouden gaan vliegen en dat de vijfde in A’dam zou blijven ivm aangifte en andere rompslomp. Toen wij nog het een en ander met de achterblijver aan het afspreken waren terwijl de rest van de passagiers aan het boarden waren, zag ik opeens onze koffers buiten het vliegtuig staan. De gezagsvoerder had zonder overleg al snel besloten dat wij dus niet meegingen endat ze hun slot wilden halen. We waren verbijsterd en toen we verhaal wilden halen bij de grondstewardessen, waren die plotseling allemaal verdwenen, dus totaal geen opvang en geen verantwoordelijkheid. In ons gezelschap zat onze (schoon)moeder van 72 die na 60 jaar voor het eerst weer naar haar geboorteland zou gaan en het graf van haar vader in Kanchanaburi ging bezoeken. Verder onze zoon van 8 die helemaal overstuur was en zijn eerste lange reis ging maken. Het stoort ons met name dat Eva air ons zo in de steek liet bij de afhandeling en we konden pas na veel onderhandelen 4 dagen later weer vliegen, deze keer kon alleen evergreen (klinkt leuk, maar we moesten er wel 650 euro voor bijdokken) We zijn gisteren teruggekomen en hebben verder een geweldige (iets kortere) vakantie gehad, maar al de extra kosten, bellen naar Bangkok (ivm 6de reisgenoot die daar al was en met reisorganisatie ter plaatse) hotelkosten in A’dam, de evergreentoeslag en de gemiste vakantiedagen met bijbehorende reserveringen worden nog zeker ingediend bij Eva air. Sorry, dat het niet positiever is en de schuld van de diefstal ligt bij de security, maar Eva air heeft aan ons laten zien dat ze alleen maar met geld bezig zijn en niet naar hun klanten omkijkt. Dus wordt vervolgd…

Het zal mijn eerste keer worden met EVA. Normaal altijd eigenlijk met China Air. Ik ga het mee maken. Ik geloof niet dat er nog echt hele slechte maatschappijen zijn die richting Azie (af Amsterdam) vliegen

Hallo :cheer: beste mensen.

Wij zijn voornemens om in april 2011 een vakantiereis te maken naar het mooie Thailand. Nu heb ik van enthousiaste Thailandgangers vernomen dat zij altijd vliegen met EVA Airways >>> en zijn er erg over te spreken.
Ik had er nog nooit van gehoord moet ik eerlijk bekennen maar dat zegt niets.

Nu wil ik vragen wat jullie ervaringen zijn met deze vliegmaatschappij? Graag wil ik info over: het zitcomfoor :slapen: (ruime stoelen? en hoe zit het met de beenruimte?), hoe staat het met de service aan boord, kun je online vooraf je stoel reserveren, hoe is het eten :tongue:aan boord, hoeveel kilo bagage :vak01: mag je meenemen, etc. etc.

Alle info waar ik op dit moment ff niet aandenk is uiteraard ook heel welkom.

Alvast dank voor jullie respons.

Groetjes,

Frank

Dit soort info is direct op de website van de airline te vinden. :wink:

>>>EVA Air vlieg het traject Amsterdam - Bangkok uitsluitend met stok oude Boeing 747 Combi toestellen , heb tot nu toe alleen vertragingen mee gemaakt zelfs een maal 4,5 uur i.v.m. motor problemen , dus wij vliegen tegewoordig maar met Singapore Airlines of Malysia Airlines die vliegen met jongere toestellen .
MARTINEZ

Mijn ervaring met EVA Air
Zeker de geringe meerprijs voor de evergreenklasse is een aanrader. Meer beenruimte en bussiness class stoelen voor een lage prijs. Service en bediening is altijd correct en oprecht vriendelijk. Eten wordt netjes opgediend en is goed van smaak.

Dit verhaal klopt helemaal , de service is uitstekend en zeker in de Evergreenklasse is het uitstekend vertoeven , maar wij vinden de veiligheid erg belangrijk , als ze vlak voor vertrek 4 uur aan een motor zitten te sleutelen en dat hebben wij al 2 maal mee gemaakt dan zit je niet lekker meer in je stoel !!:mad:

Ik zou zeggen: liever 4 uur lang sleutelen voor vertrek, dan er onderweg spijt van krijgen dat het niet is gebeurd. :wink:

Ik heb het ook wel eens meegemaakt in San Francisco (met een vertraging van 26 uur, omdat het onderdeel helemaal uit Amsterdam moest komen). Het onderdeel was niet noodzakelijk voor onderweg, alleen voor het starten. Als de motor dus wilde starten, was het veilig om met het defecte onderdeel terug te vliegen. Uiteindelijk hebben ze toch gewacht op het onderdeel. Als je dan de volgende dag vertrek, heb je tenminste het idee dat de motor weer volledig functioneert. Reparatie en onderdelen vervangen is de gewoonste zaak ter wereld, niets om zenuwachtig over te zijn. :slight_smile:

Ik ben heel benieuwd, in juli gaan wij voor de eerste keer vliegen met EVA, in de elite klasse. Iemand al ervaring met de elite klasse in de 777?

De elite klasse kan ik je weinig over vertellen sorry. Zelf heb ik afgelopen December/Januari ook voor de eerste keer gevlogen met EVA en het is mij/ons prima bevallen goede service en alles netjes verzorgt. Het eten vond ik wat minder maar dat is vaak toch heel persoonlijk mijn partner vond het bv wel weer lekker :). In ieder geval wens ik je een goede vlucht en heel veel plezier in LOS :dag:

Bedankt! Tja, eten, dat is inderdaad persoonlijk. Vaak genoeg gehad dat ik het lekker vond, en mijn partner niet of andersom! Mijn 2 dochters gaan ook mee ( 9 en 11 jaar) dus ik ben ook benieuwd naar het entertainmentsysteem. De dames vinden het geweldig dat ze hun eigen tvtje hebben :slywink: Het is de 2e keer dat we naar Thailand gaan, deze keer in combinatie met Cambodja!

Tog nog een klein vraagje: weet iemand of het entertainmentsysteem in de 777 Nederlandse ondertiteling heeft? Ik ga er niet van uit, maar dit was een vraag van mijn dochters. Anders hebben ze gewoon pech :slywink:

Hoi Hoi,
Dan hebben ze wel een beetje pech…geen ondertiteling aanwezig. Maar goed er zijn spelletjes genoeg et spelen en de cartoons snappen ze ook zonder ondertiteling wel denk ik zo :dag:

1 like

Bedankt! En inderdaad, cartoons hebben ze regelmatig gekeken in een vreemde taal op vakantie. De oudste snapt al een beetje Engels, kan ze oefenen :stuck_out_tongue:

Ja precies dan leren ze er ook meteen een andere taal bij haha

Lekker vooruitzicht hoor voor jullie is het al bijna zover >>>

Ja! nog maar 4 weekjes:cheer:

Deze keer dus in combinatie met Cambodja! Dan wens ik je alvast heel veel plezier en geniet er van!