Ervaringen met en.momondo.com en govoyages.com

Goeiemiddag Iedereen,

Ik heb twee vraagjes.
Heeft er iemand ervaring met het boeken van vluchten op ‘zoekmachines’ zoals
http://en.momondo.com en www.govoyages.com.
Wat zijn jullie ervaringen? Is dit te betrouwen?

Bovendien wil ik een vlucht boeken voor iemand die in Ierland verblijft.
Kan de passagier zich gewoon gaan aanmelden bij de incheckbalie met zijn paspoort of heeft hij de eigenlijke documenten en creditcard waarmee betaald werd fysiek nodig?
Ik heb heel weinig/ geen ervaring met het boeken van vluchten op deze manier vandaar mijn onzekerheid :frowning:

Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie.
Groetjes

De genoemde sites ken ik niet, maar wat betreft het boeken voor iemand anders:
Zorg dat je alle gegevens van de ander hebt (paspoortnummer, volledige namen, geboortedatum, etc.), het handigste is als de ander bijv. op skype of msn zit als je de ticket boekt.
Vervolgens de e-ticket naar de andere persoon doorsturen. Met de e-ticket kan hij/zij dan online inchecken (hangt een beetje af van de maatschappij hoe inchecken gebeurt), boarding pass printen en naar de luchthaven gaan. Diegene heeft nooit de creditcard nodig waarmee de ticket is betaald. Om te mogen/kunnen vliegen moet je de ticket/boarding pass hebben en een geldig paspoort (die overeenkomt met de ticket). Als zijn/haar paspoort verloopt voordat diegene terugvliegt, eerst dus een nieuw paspoort aan laten vragen, voordat je de ticket boekt.

Hopelijk is het zo duidelijk. Succes ermee!