Ervaringen met Easyjet

Hierboven kun je je waardering geven en / of deel je ervaring in een reactie hieronder. Graag eerst even registreren voordat je reageert i.v.m. ongewenste berichten.

Bekijk de website van Easyjet

Ik heb drie keer met Easyjet gevlogen en ben er erg positief over.
Ze hebben goede toestellen en goed personeel. De kleding van het personeel is simpel: een zwarte spijkerbroek en een oranje bloesje, dames en heren dragen hetzelfde. Ze hebben een no-nonsens benadering naar de pasagiers, ik vind dat erg prettig.
Net als vroeger in de trein komt er een karretje langs waar je snoep, chips, frisdrank, wijn of bier kunt kopen. Niet goedkoop, maar het goedkope ticket maar alles goed.
Alleen echt goedkoop als je een half jaar of langer van te voren boekt.
De check-in op Schiphol gaat supersnel, je laat je paspoort zien en krijgt een boardingpass van een stapeltje. Je kiest zelf waar je gaat zitten in het vliegtuig.

Wel een beetje jammer dat Easyjet het ook presteert om je ‘zoekgeraakte’ koffer 8 dagen te laat, terwijl je alweer thuis bent, pas af te leveren…
Vervolgens mag je je onkosten declareren bij Easyjet, maar bij de aangeven telefoonnummers neemt niemand op en of je nou belt, mailt, of je declaratie per post opstuurt… het haalt niks uit !

Beetje jammer.

Heb 2 x met Easyjet gevlogen en beide goede ervaringen. Niets op aan te merken.

Ook prima maatschappij, ben tot nu toe 3x met hun gevlogen, maar service en stiptheid zijn perfect, alleen de ticketprijzen zijn krijg je vaak niet onder de 50 euro p. retourtje, het goedkoopste wat ik ooit betaald heb was 63,00 euro.

Marcus…

zoals gezegd, een no-nonsense maatschappij
basic service maar niets mis mee. personeel is vriendelijk en ze vliegen (meestal) op tijd. Boek vroeg want dan is het nog goedkoop. als je later boekt (zeg 2 weken van te voren) dan zijn ze heel erg duur.
Ik vlieg circa 8x per jaar met easyjet en voor de prijs van een retourtje mag je niet klagen, ze doen wat ze beloven, voor een laag terief van A naar B en niets meer of minder.

Easyjet kan goedkoop zijn als je vroeg boekt. Nadeel dat je geen zitplaats krijgt is dat soms de menigte staat te dringen als een achtelijke bij het instappen. Dit is te verhelpen met speed boarding voor een paar euro meer.
Mooie is dat je ook niet de hoofdprijs betaald voor een ticket zoals bijvoorbeeld bij KLM voor dat ´gratis broodje en drankje´ in het vliegtuig. Als je dan toch trek heb betaal je gewoon even met je creditcard in het vliegtuig voor de wel wat prijzige sandwiches en drankjes. En hun MOTO don´t be late we won´t wait wordt ook letterlijk genomen, wees op tijd want die gasten wachten niet op je. (connectie vluchten ed.)

Heeft iemand ervaring met het omboeken van een geboekte vlucht bij EasyJet? Via de hulplijn kom ik niet verder.
Lex.

Vorig jaar een retour geboekt naar Madrid met Easyjet. Ondanks dat we een mobiel nummer op hadden gegeven waar volgens Easyjet sms berichten naar toe gestuurd worden met vluchtgegevens kwamen we op schiphol pas te weten dat onze vlucht wegens technische problemen niet zou vliegen. De eerstvolgende vlucht was 2 dagen later. Ook werd ons verteld dat we de prijs van het ticket plus extra kosten te weten zo’n 600euro terug zouden krijgen omdat het een vlucht betrof van meer als 1500km. Formulier ingevuld en via de KLM, die ons perfect hebben geholpen, alsnog een (dure) vlucht naar Madrid geboekt. Paar weken later kregen we een brief dat we niet in aanmerking kwamen voor enige vergoeding, zonder opgaaf van reden.
Daarna is het stil geworden aan Easyjet kant. Paar keer getracht te bellen maar krijg geen verbinding. Vervolgens een aangetekende brief gestuurd maar ook hier wordt niet op gereageerd.
Kortom wij vliegen nooit meer met Easyjet!!

Ze zeggen dat omboeken is easy met easyjet en goedkoop, nou easy misschien maar goedkoop niet. Ik wilde net omboeken retour 5 personen (10 vluuchten die omgeboekt moest worden dus) want de beoogde camper huur in stanmsted london kan niet doorgaan en nu moeten we naar bristol vliegen…nou…de omboek kosten (42 euros) per vlucht…dus x 10 was meer dan de kaartjes waren en nog zijn …ik betaalde 368 en omboeken kost 420 in admin kosten…rest me dus de kaartjes te verschuuren en opnieuw te beginnen.
Ook is me opgevallen dat de kaartjes bij KLM goedkoper wwaren geweest voor 2 redenen…bij easyjet moet je 22 euros bijbetalen per ingecheckt koffer …dus geen baggage allowance, alleen handbaggage, ook berekenen ze volwassen prijs voor kinderen terwijl KLM geeft kinderen half prijs en babies gratis op schoot.
Ik wil nu met KLM gaan boeken maar alsnog …die 5x22 in extra baggage kosten gaat dan ook nog verloren (110)…maar aangezien de kkinder korting etc ben ik alsnog met KLM goedkoper uit…en bovendien heb Ik zoiets van…nooit meer easyjet…stel een vlucht uitvalt!!!

Ter verduidelijking…voor anderen met omboek vragen…boven de admin kosten per omboeking betaal je de prijsverschil op het moment van de omboeking ook erbij als de kaartje die je wil meer is…als de kaartje die je wilt minder is dan krijg het verschil niet terug.

Ervaring vlucht Amsterdam - Berlijn (en retour);

De website laat precies zien wat ze willen waardoor bv bagage boeken onoverzichtelijk is. Ter verduidelijking; de handbagage is gratis, heeft geen gewichtsbeperking maar moet aan bepaalde (op de site vermelde) afmetingen voldoen. Elke andere koffer kostte bij ons €60 voor max. 20kg.

Bij het boarden hadden we op de heenweg voorrang (zonder speedy boarding) vanwege een kind (9) die niet alleen mocht zitten en mochten na de speedy boarders instappen. Op de terugweg was dit weer niet… beetje vaag. Speedy boarding is aangeraden als je graag wilt bepalen waar je zit (vanwege bv lange benen zoals in mijn geval).

Beenruimte was echt slecht (2x3 rijen) behalve bij twee rijen bij de nooduitgang. Bij een korte vlucht is het wel goed uit te houden. De servica aan boord is basic maar wel goed. Passagiers voor ons riepen wel 4x tijdens de vlucht de steward en iedere keer kwam ie netjes en vriendelijk naar ze toe. Water kostte €2 per fles dus dat viel me wel mee.

Voor de prijs die je betaald is het gewoon heel ok… verwacht geen luxe maar voor korte vluchten heb ik persoonlijk geen bezwaar tegen weinig beenruimte en een wat chaotisch en dringerig boarden.

Wat we wel raar vonden was dat contact opnemen met Easyjet erg onmogelijk lijkt. Alles moet via de mail en telefoonnummers zijn niet te vinden. Geen probleem zolang het allemaal goed gaat maar als het mis gaat kan dat wel eens heel vervelend zijn. Ik geloof alleen dat bijna alle vliegmaatschappijen niet erg happig zijn op klantencontact, zeker in het kader van de nieuwe wet die ze verplicht vertragingen te vergoeden :slight_smile:

Wees gewaarschuwd dat Easyjet vluchten binnen het VK en Ierland als streekvervoer beschouwt en zelfs nog eerder vertrekt dan er op je instapkaart staat. Als er bijvoorbeeld staat, dertig minuten voor vertrek, dan sluit de hal zelfs nog daarvoor. Dit heeft als gevolg dat reizigers zwetend en trillend voor de schermen staan te wachten voordat in de laatste vijf minuten bekend wordt gemaakt vanuit welke hal kan worden ingestapt. Ik heb dat elke keer zien gebeuren en je krijgt echt maar vijf-tien minuten om naar de vertrekhal te rennen. The final call is niet zoals we dat met de vluchten van grote maatschappijen kennen, als je dat op het scherm ziet hangt je reis aan een zijden draadje. In de meeste goedkope luchthavens van Engeland zoals Newcastle of Liverpool is het een doolhof waar je je vertrekhal moet zien te vinden en als je één minuut te laat bent willen zij niets meer voor jou doen. Ik was verbluft toen ik hoorde dat ik maar een nieuw ticket te kopen had. Ze zetten je niet eens op de volgende vlucht.

Maar over positieve aspecten ben ik zeker zeer lyrisch. Bristol-Reykjavik en terug tot twee weken voor vertrek nog onder de honderd euro, dat kan volgens mij niet goedkoper!