ik ben benieuw hoeveel mensen er naar ozdere gaan?
Beste lezers!
Het seizoen is voorbij!!! Dus laat ons weten hoe jouw vakantie in Ozdere is geweest!!!
Gr. Cynthia
Beste lezers,
Veel mensen kennen Özdere niet omdat het een heel kleine badplaats is en er meestal alleen turkse mensen op vakantie komen. De stranden zijn er mooi en nog ongeschonden door de toeristen. Alhoewel er reeds een paar hotels in clubs gebouwd zijn voor toeristen. Ook reeds een paar vakantiewoningen. Er is maar 1 grote winkelstraat, veel valt er echt niet te beleven,het is goed voor mensen die van kalmte ,rust en natuur houden en zich in een hotel all-inclusief thuis voelen. Je zit dicht bij Gümüldür, ook zo een kleine badplaats ,alles typisch turks. Als je dan toch in een grotere badplaats wil gaan winkelen moet je de dolmus naar Kusadasi nemen,echt de moeite want je rijd met de dolmus bijna de ganse duur van de rit langs de zee of dwars door de bergenen je kan genieten van de mooie vergezichten.
Prettige vakantie in Özedere,
Franka
Wij zijn regelmatig door özdere gereden in onze ritten door de omgeving.
Een heerlijk dorp, inderdaad 1 rechte ‘hoofdweg’ (niet te vergelijken met een Ata Turk in Alanya, of de boulevard van Marmaris) met halverwege een shop met een heerlijke cappucino en zalige taart(hihi…) Het grote hotel is prima, maar verder is er weinig. Om te genieten van de zon is het er prachtig, om te shoppen en wandelen in de avond is er weinig te vinden
Maar om er een week te zitten, te genieten van de zon of een auto te huren, heerlijk de kust af te zakken naar Kusadasi, en Selcuk, Aydin en Söke of inderdaad naar Gümüldür en Cesme, of een stadstrip naar Izmir is het een heerlijke plek
(ohhh en we gaan dit jaar de buurt van Bodrum verkennen, een jaar niet naar Kusa…pffff :tear:)
Ik ben hier geweest in hotel grand efe en ik vond het heel erg prima.
Het dorpje ozdere is klein en typisch turks, je kunt er terecht voor kleine boodschappen, pinnen, de kapper en om te eten of een terrasje te pakken.
De reis per dolmus naar kusadasi is wel langer, zo’n 45 minuten maar dan heb je ook veel te zien en te doen.
Mooie rustige stranden, niet overspoeld nog.
prima vakantie dus
gr
buufje
francis