Waar Gaan We Naar Toe?

Hallo.

Vorig jaar zijn wij voor 't eerst naar Turkije geweest en we zijn zoals zovelen direct verliefd op het land geworden. We zaten in een perfect hotel in Oludeniz (bij Fethiye) en hadden een geweldige vakantie.

Nu willen we dit jaar natuurlijk weer naar Turkije maar we komen er niet goed uit waar naartoe. Misschien heeft iemand tips naar aanleiding van onze eisen/wensen … Alvast bedankt.

Wat wij zoeken:

• mooie natuur (wandeltochten),
  • op loopafstand van het ZANDstrand (<1 km),
  • dichtbij het centrum/winkeltjes (<1 km),
  • rustige omgeving (dus niet naast een disco),
  • uitgebreide excursiemogelijkheden (indien mogelijk via Nederlands sprekende hostess van de touroperator),
  • goed hotel met dito personeel, eten en speelgelegenheid voor kind van 3 jaar (kinderzwembad, speeltuin, etc.),
  • indien mogelijk hotel met familiekamers met ligbad,
  • geen mega-complex met de bijbehorende drukte.

Zoals je ziet is het nogal wat. Wij willen niet de hele vakantie bij of in ons hotel doorbrengen, maar we willen ook niet afhankelijk zijn van de dolmus. Onze vakantie staat gepland voor begin oktober.

Alle tips en informatie zijn van harte welkom.

Johanna, Eric & Nina.

Ayse-Yasemen, bedankt voor je mailtje. Dalyan is ons bekend, we zijn er vorig jaar ‘op bezoek’ geweest. Maar zoals je zelf al schreef: het voldoet niet echt aan onze wensen. Toch bedankt voor je reactie.

Johanna, Eric & Nina.

Hallo,
jullie eerste reis naar Turkije was meteen naar de volgens mij mooiste plaats. Rekening houdend met de behoeftes die jullie opsommen denk ik dat Kemer het dichtst in de buurt komt. Er is daar keuze genoeg aan kwaliteitshotels en de natuur is er mooi.
PS in welk hotel zaten jullie in Oludeniz?

hallo, :stuck_out_tongue:

wij gaan as maandag voor het eerst naar oludeniz. ben erg benieuwd!
heb je trouwens nog leuke tips???

Hoi Johanna, Eric en Nina!!!

Ik denk dat voor jullie Turgutreis (bij Bodrum) The Place To Be is!! Bijvoorbeeld het Aegean Dream Resort is een aanrader! Het ligt aan het zandstrand, op een kilometer afstand ligt het centrum waar je een hele leuke boottrip kunt boeken (bij mij!!!), er zijn leuke winkeltjes en op zaterdag is er een hele grote leuke markt!!! Het is er prachtig groen! En je kunt er lekker wandelen. Ik vind het er prachtig, en een heel leuk plaatsje!!!

Groetjes Stacey

Bart & Yiman78,

bedankt voor jullie reacties. Wij zaten in Asena Beach. Het is echt een fantastisch hotel. Lekker eten, supervriendelijk en behulpzaam personeel (we waren zelfs elke keer onze dochter van 2 kwijt; de obers namen haar overal mee naar toe. Ze kwamen bij ons aan tafel zitten om met haar te kleuren enzovoort). Leuke bijkomstigheid: na de boeking heb ik via e-mail contact gezocht met de hotelmanager en hem gevraagd om een kamer met bad. Hij beloofde iets voor ons te regelen. Wie schetst onze verbazing toen we bij aankomst de grootste suite van het complex kregen, met de complimenten van de manager. En het heeft ons geen cent extra gekost.

Tips voor Oludeniz: ga in ieder geval naar de lagune. Volg het rechterpad maar loop niet door tot aan het reguliere strand (kiezels). Een stukje ervoor ligt aan de linkerkant een grote boomstronk. Ga daar maar zitten. Je kunt daar namelijk ook de baai in en op die plek liggen geen kiezels, alleen fijn zand. En je ziet er ook heel veel kleine visjes in het water. Je kunt er zonder problemen 50 meter inlopen.
Verder hebben wij diverse excursies gemaakt. Wijzelf hebben erg genoten van de excursie naar Dalyan (schildpadden en modderbaden) en van die naar Saklikent. Mocht je daar naartoe gaan, ga dan zeker de kloof in en laat je na een paar honderd meter niet weerhouden door die gladde rotspartij van 3 meter hoog. Daarachter ligt namelijk een kleine maar zeer mooie (en vooral ijskoude) waterval. Echt een aanrader. Ons is maar één trip tegengevallen: die naar butterfly valley. Ten eerste: geen vlinder te bekennen (oktober). Ten tweede: de beloofde waterval hebben we niet gezien, alleen gehoord. We hebben met een kind van 2 jaar zo’n 3 kwartier over een haast onbegaanbaar pad gesjokt en kwamen toen een Nederlands stel tegen dat ons adviseerde terug te keren omdat we met die kleine de waterval nooit zouden bereiken. Onbegaanbaar terrein, zeker met een kind erbij.
Als je durft moet je zeker ook eens gaan parasailen. Je ziet ze de hele dag overkomen en landen langs het strand. Machtig mooi, vooral als ze 's avonds lichtsporen achterlaten in de lucht.

Vanaf deze kant alvast heel erg veel plezier gewenst.

Eric.

Stacey,

bedankt voor je tip. Jammergenoeg kunnen we het Aegean Dream hotel niet boeken voor onze vakantieperiode. Een week later wel, maar dan zijn de familiekamers weer niet beschikbaar. Ik heb nog even naar andere accomodaties gekeken maar die halen het dan weer niet bij de Aegean Dream. Jammer. Maar we blijven proberen …

Eric.

RECTIFICATIE !!!

Stacey,

we hebben Aegean Dream toch nog kunnen bereiken en de aanvraag voor de boeking is in behandeling. Over een dag of vijf weten we of we er heen kunnen. Mocht het doorgaan (wat wij natuurlijk zeer hopen) dan willen we ook die boottrip maken. Neem even contact met me op om het een en ander door te praten. Onze vakantieperiode loopt van 5 tot 12 oktober. Kun je me nog iets over het weer in die periode vertellen? Vorig jaar in Oludeniz hadden we de eerste week van oktober prachtig weer (30 graden). Kunnen we dat nu ook weer verwachten???

Groet,

Eric.

grand gul beach te kemer. een goed hotel er is geen speeltuin maar wel een grote tuin met een zwembad. een erg leuk hotel

Hoi Johanna, Eric en Nina…

misschien is hotel corrola in side iets voor jullie.
het hotel ligt tussen side en kumkoy in. 200 meter lopen beide kanten op en je loopt zo de stadjes in. het hotel ligt ook dirct aan zee. de kinderen worden door de dag bezig gehoude door het animatie team. en er loopt dagelijks een man langs het zwembad die verschillende excursies aanbied. ook wandelen kun je hier doen, er is bovendien van alles te bezichtigen.
wil je reacties over dit hotel of andere hotels lezen dan kan je ook naar www.vakantiereiswijzer.nl gaan.

groetjes filiz