Nog nooit in Turkije

Hallo Allemaal,

Wij willen dit jaar voor het eerst naar Turkije en voor het eerst moeten wij ook rekening houden met schoolvakanties.
We hebben wel goede verhalen over gehoord, maar op de sites van reisbureaus niet echt wijzer van geworden.
Wie kan ons hiermee helpen, gewoon leuke plaatsen, voor families met kinderen in dit geval, beste tijd om daarnaartoe te gaan, tips, etc.:question:
Alvast bedankt en de groetjes,
Isbel

Misschien kun je eerst wat duidelijk aangeven wat jullie zoeken. Grote plaats, kleine plaats, luxe resort, stadshotel, all inclusive of appartement, strand, cultuur, shoppen, uitgaan, kinderanimatie??? Turkije is nogal groot :hihi:

Ja, meer duidelijkheid, dat is het probleem namelijk, wij weten niet zo goed wat daar allemaal mogelijk is, maar in ieder geval willen wij een strandvakantie hebben op een kindvriendelijke omgeving, hoeft niet per se all-inclusive, maar het lijkt ons wel handig.
Iemand ervaringen met die all-in gebeuren?
Waar vind je in Turkije mooie stranden?
Is het in Mei warm genoeg of kan je beter in de zomer gaan?
Hopelijk heb ik wat meer duidelijkheid ingegeven in wat ik wil.
Groetjes en bedankt alvast.

@Isbel.

Ik kan je b.v. Aegean Dreams Resort in Turgutreis aan raden. Daar vind je zo’n beetje alles wat jij zoekt en heel belangrijk… :idea: nog een beetje betaalbaar.

Kijk anders even hier elders op het forum over de ervaringen van sommigen van ons en een aanrader om te boeken is momenteel, ook vanwege de hoge kinderkortingen, Neckerm**n.

Succes en wil je meer weten… laat het weten. :dag:

Groetjes Roanna

Ik sluit me bij Roanna’s voorstel aan! Turgutreis is niet mega massaal, maar gewoon gezellig!! Aegean dream is inderdaad een aanrader, erg veel tevreden klanten die er jaarlijks naar terug gaan…

En wat het All-Inclusive betreft I LOVE IT!! Zeker met kinderen is dat een aanrader, lekker genieten van alles wat er wordt aangeboden!!

Succes!

Bedankt Roanna,
Ik ga zometeen wat info opzoeken daarover.
En qua tijd van het jaar, is het niet te heet daar in de zomer bv?
Groetjes.

Jij ook bedankt Cynthia.

@Isbel: Het kan er behoorlijk warm zijn, voordeel van Bodrum en omgeving (turgutreis), er staat altijd een windje en is het met hoge temperaturen wel vol te houden. Ook ik kan je Aegean Dream aanraden, leuk hotel met alles erop en eraan en geschikt voor gezinnen met (kleine) kinderen. Het is geen klein hotel, maar heeft ondanks dat een gemoedelijke sfeer. Kijk anders eens op www.aegeandream.com, krijg je een beetje indruk over het hotel

In mei is het zeker niet te koud, juist beter eigenlijk dan in de zomer. In de zomer is het vaak 40plus en in mei lekker 30 graden. Alhoewel het er wel een beetje aan ligt naar welke plaats je dan gaat.

Het resort waar iedereen hier zo laaiend enthousiast over is ken ik niet, maar als je echt geen idee hebt waar je naartoe wil, zou ik je aanraden eerst een beetje rond te surfen op internet. Turgutreis is namelijk een klein plaatsje en misschien wil je liever in een wat grotere plaats zoals Alanya verblijven. Nogmaals, het hangt er helemaal vanaf wat je zoekt.

Hou er rekening mee dat resorts vaak erg massaal zijn met honderden of zelfs duizenden gasten in 1 hotel. Die liggen dus ook allemaal aan het zwembadje of op het strand. Plus dat grote resorts eigenlijk altijd buiten het centrum van de plaats liggen, waardoor je vaak eerst met de taxi of dolmus naar het centrum moet. Ik verblijf zelf liever in een wat kleiner hotel in de stad met alleen logies en ontbijt, zodat ik 's avonds lekker in de stad in een leuk restaurantje kan gaan eten, met wat meer sfeer dan de eetzalen in de meeste resorts :smiley:

Zelfde voor all inclusive, ik hou er persoonlijk niet van maar kan me voorstellend dat het met kinderen erg prettig is.

Wij gaan dit jaar voor de 5 de keer met de kinderen naar Turkije. All in bevalt super de oudste wil overal wel wat van proeven en de jongste heeft gewoon het liefste friet. Wij kijken altijd wel of het hotel niet te groot is. Dit jaar gaan we voor de 2de keer naar Aegean dream en vorig jaar zijn we in La Blanche geweest. Wij vinden Turgutreis leuk omdat je vanaf deze hotels gemakkelijk naar het dorp kunt lopen en langs de haven. We zijn ook 1 keer in Torba geweest maar daar is buiten het hotel niks te doen. Dus moet je altijd met een busje weg.

In mei kan het ook regenen hoor…ben zelf ooit in Marmaris geweest van half mei tot eind mei, van de 15 dagen maar 5 dagen mooi weer gehad. De rest regen, regen en nog eens regen. Natuurlijk kan het lekker weer zijn, maar ik spreek uit ervaring.
Daar heb je in juli/augustus minder last van.
Een allinclusive hotel is makkelijk met kinderen, maar als je met kleintjes zit, is een appartement ook niet vervelend. Geen klok, om op tijd te eten, meestal niet zo massaal en je hebt de tijd aan jezelf

Tsja het kan altijd regenen natuurlijk. Marmaris ligt ook wat wat meer naar het westen. Ik ben meestal in Alanya als ik in Turkije ben in het voorjaar en daar regent het in mei al eigenlijk vrijwel niet meer

wij gaan nu voor de vierde keer eind april begin mei naar Turgutreis en we hebben in die drie jaar 1 keer 1 dag regen gehad. Af en toe een dag bewolking maar dan doe je een keer wat anders. Vorig jaar stond er wel wat meer wind, maar je moest toch goed smeren.

Je weet het toch nooit!!! Ik heb zowel in april/mei/juni/september en oktober regen gehad…
Het weer is onvoorspelbaar…

Heey!

Long beach resort & spa is fantastisch !
dat ligt in ergens rond Alanya (alanya heef een heel mooie stad!)
Chek gwn het is 5***** en niet Duur!!

X

Badah