Ervaringen met de badplaats Olüdeniz

Ervaringen met de badplaats Olüdeniz.

Plaats hier je reactie / ervaring betreft de badplaats Olüdeniz.
Omgeving, restaurants, bevolking, vervoer, accommodatie en meer…

In 1983 en 1984 ben ik er geweest, het was een paradjs. Met een dolmus van Fetiye naar Oludeniz, een stationcar die 2x per dag de 14 km over een kale bergkam reed.Er stond 1 pension en een restaurant met “bungalows”. Dit waren stenen schuren met 2 bedden en een douche achter een muurtje, zeer primitief. 's Avonds werd er heerlijk gekookt en vooral de vis erg lekker. Overdag lagen we bij de lagune met 4 tot 6 mensen op het strand. (Ik moet er eerlijkheidshalve bijvertellen dat dit in oktober was) We zagen blauwe vogeltjes vliegen, de caretta-caretta (schildpadden) staken soms even hun neus boven het water uit en het was heerlijk rustig en en de mooiste plek op aarde die ik tot toen gezien had. Ik ben daarna nooit meer echt in die omgeving geweest, maar vorig jaar waren we een paar dagen in de buurt en zijn we ernaar toe gereden. Wat een kermis en wat is het mooiste stukje van Turkije verziekt. Het is helemaal vol gebouwd, zelfs de weg ernaartoe. Van het idylische paradijs was helemaal niets meer over. Zelfs nadat we een plekje hadden gevonden om te zonnen en te zwemmen, bleek het een plek te zijn waar je je handen en benen open haalde aan de rotsen. Ze hebben zelfs de plekken die eigenlijk niet geschikt zijn om te zwemmen vol gebouwd, om maar zoveel mogelijk toeristen kwijt te kunnen. Het is ontzettend jammer, zo’n mooie plek en er is niets meer van over.:crybaby:
jetty

Beste lezers!

Het seizoen is voorbij!!! Dus laat ons weten hoe jouw vakantie in Olüdeniz is geweest!!!

Gr. Cynthia

Overdrijven is ook een vak, Ölüdeniz is nog een steeds een gezellig knus plaatsje met inderdaad ook een paar grote hotels. Maar echt niet te vergelijken met de echt grote badplaatsen in Turkije, en met 2 stappen sta je in de natuur en in the middle of nowhere. Je kunt toch onmogelijk verwachten dat een plaats tussen 1983 en 2008 niets is veranderd.

Gelukkig is er erg veel veranderd in Turkije en het meeste ten goede. Dit is net alsof je in nationaal park de Veluwe een nieuw Almere gaat neerzetten. Helaas is er van Oludeniz nooit een nationaal park gemaakt. Ik weet wel dat er toen niet gebouwd mocht worden, omdat het nog beschermd gebied was en er plannen waren voor een nationaal park. Maar ja, wat je niet kent, kan je ook niet missen. Er zijn inderdaad nog heel veel plaatsen in Turkije waar je kan genieten van de natuur en waar je gezelligheid vindt, maar niets geeft zo het gevoel van het paradijs op aarde.
Jetty

Wij zijn al 12 jaar achter elkaar naar Turkije geweest naar diverse plaatsen en rondreizen maar nu al voor de derde maal naar olüdeniz naar hetzelfde hotel en het mag dan wel aardig groot zijn Belcekiz Beach maar je voelt je er echt thuis de bediening lijkt wel één grote familie en het hotel scoort niet voor niets een 9.4. En het plaatsje is inderdaad niet groot maar je kunt hier nog rustig voor een juwelierswinkel gaan staan kijken zonder direct iemand in je nek te hebben staan hijgen ,en je kunt hier prachtig wandelen.

Ik ben een paar jaar geleden in hotel Montana Pine geweest. Ook echt een aanrader. Het hotel haalt zeer goede recensies en in mijn ogen dik verdiend. De omgeving van Oludeniz zal ongetwijfeld over de jaren veranderd zijn en wat toeristischer zijn geworden, maar zeker als je het vergelijkt met andere badplaatsen in Turkije is dit nog echt een rustig stukje Turkije met waanzinnig mooie natuur. Het enige waar ik me een beetje aan heb gestoord zijn de Engelsen die zich vooral in het dorp Oludeniz zelf ophouden. Wij waren in er in het naseizoen, toen viel het nog mee, maar in het hoogseizoen weet ik niet of ik voor Oludeniz (of een andere Turkse badplaats) zou kiezen.

Wij zijn echte Turkije gangers en hebben alle badplaatsen langs de kust bezocht. Het allermooiste plekje is Oludeniz. We zijn er nimddels al 2 x geweest. Als je een plaatje van Turkije ziet met een baai en een blue lagoon dan vertegenwoordigd dat Oludeniz. Het is echt een paradijs op aarde. Het park om de blue lagoon is een beschermd gebied. Er mag niet gebouwd worden. Oludeniz is een eldorado voor parasailers. Je springt met een instructeur van een 2 km. hoge berg. De vlucht duurt ongeveer 25 minuten. Je hebt dan een schitterend uitzicht over Oludeniz tot aan Fethye. Een echte aanrader! :vak02:

Ik ben nu 3 jaar achter elkaar naar Oludeniz geweest. Steeds in oktober.Ik ben al op vele plaatsen in Turkije geweest maar Oludeniz is nog steeds een heerlijke plek om op vakantie te zijn . De omgeving is geweldig, je kan er prachtig in de bergen rond Oludeniz, de lycische wandelroute, lopen.
De blue lagoon is wat opgeklopt allemaal. Kan je het best vanuit de lucht bekijken. De bebouwing is niet geweldig maar gelukkig wel veeal laagbouw. De sfeer is ronduit prima in Oludeniz.