Het is heel lang geleden maar… zou graag willen weten of iemand in mei 1995 op vakantie is geweest in Alanya. (was in dezelfde periode als de 3 NL vriendinnen die daar destijds zijn verkracht en waarvan een zelfs is vermoord; hierover is veel in de media aandacht geweest). Mijn moeder Ria en vriendin Greet waren destijds daar op vakantie en zijn beiden ziek geworden en hebben beiden daar in het ziekenhuis gelegen, enige maanden later is mijn moeder in NL overleden. Zij zijn erg goed geholpen door de eigenaar van het hotel waar zij verbleven, deze bleek in het verleden in NL in Rotterdam te hebben gewoond. Ik zit nu te denken om naar Alanya te gaan omdat dat de laatste vakantieplek van mijn moeder is geweest echter weet de naam van het hotel helaas niet. Ik weet het is al lang geleden maar ms dat het iemand iets zegt? Ik wil graag de naam van het hotel weten. Doordat mijn moeder gelijk ziek is geworden zijn er verder geen foto’s van de vakantie.
spijtig wat in 1995 gebeurd is met die drie vrouwen,maar vergeet niet dat dit overal ter wereld kan gebeuren.hier in belgie moet je in brussel als vrouw ook niet alleen op straat lopen.zelfs je eigen omgeving is soms niet veilig.
ginds is continu politie patrouille aanwezig,is er wat,spreek hun zekers aan.wees niet bang.
maar verder geen comment hier over,voor ons na 4x alanya de top van turkije.
wij als koppel hebben in alanya een mooie ervaring,eens ze je kennen zijn ze super en doen alles voor je.we moeten maar mailen naar hotel gold en we krijgen een kamer met zeezicht zonder extra aan een agentschap te moeten bijbetalen.ook word het personeel van hoog tot laag van onze komst op de hoogte gebracht,wel tof als je dit niet weet bij aankomst in het hotel.
weet je nog misschien met welke tour opperator je moeder toen geweest is ? vraag daar eens na dan.anders het hospitaal of waar ze verzorgd werden ? veel kunnen het er niet zijn.
wil je gaan,laat zien als ze je aanspreken dat je haar op je tanden hebt,de vrouwen jagers kunnen er niet tegen als je hun cordaat afwijst.ze zijn sneller weg dan ze gekomen zijn bij avond.
helaas hebben we niets meer van de reis van mijn moeder. ook niet meer waar ze destijds heeft geboekt of hoe het hotel heette. Ze is destijds geholpen door de hoteleigenaar in Alanya die haar nog herkende uit Rotterdam, daar bleek hij bij ons in de straat te hebben gewoond, de wereld is klein, en die heeft haar naar een prive kliniek gebracht dus dat kunnen er meer zijn dan de staatsziekenhuizen. Zodra ze in nederland terugkwam is ze gelijk in ziekenhuis beland en snel daarna overleden dus destijds hadden we hele andere zaken aan ons hoofd. En er is ook niets van bewaard helaas. Vrees dat we het hotel waar ze destijds zat in Alanya dus niet meer terug gaan vinden. Ik ben vaker in Turkije (Bodrum, Kusadasi) geweest maar nog niet in Alanya. En wat je zegt Brussel kan ook gevaarlijk zijn daar ben ik nl overvallen en beroofd tijdens weekendje Brussel. Wilde juist nu naar Alanya om hotel op te zoeken waar mijn moeder destijds is geweest, dit was tenslotte haar laatste vakantie voordat ze overleed.
Bedankt in ieder geval voor je reactie.
Wij hebben in een privé appartement gezeten in mahmutlar en het was fantastisch.
gezelligheid, vrijheid en alles i eigenhand betreft eten,uitgaan of vermaak en dat beviel ons perfect.
Eindelijk nu toch een betrouwbaar adres met service en garantie van privé woningen die dat ook werkelijk waar maakt voor ons leken en bedankt william van Turkish Holiday rentals.
we hebben de hele maand april in Marem Beach verbleven.
eenvoudige maar heel gezellige en schone appartementen.
Ligt even buiten het centrum van Alanya.
Even het straatje uit en je bent bij het strand.:zon02:
het weer is in die maanden zo 24 graden en soms nog warmer, maar er kan wel eens meer een regenbui vallen al zijn die vaak kort en krachtig, maar heerlijk vertoeven.
wij verhuren diverse luxe prive appartementen rond alanya voor korte en langere periode en met service en garantie die in de particuliere verhuur zo niet wordt aangeboden via internet
Wij kunnen ons appartement, privé wel verhuren met alle service en garantie erbij. Waarom zouden wij deze service en garantie niet kunnen geven.
Niet mooi van een privéfirma om via dit forum, privé personen te willen onderuit halen. Heel jammer om dit hier zo aan te halen!!!
Er waren reeds verschillende gasten aanwezig en deze waren steeds heel tevreden.
Als er problemen zijn worden deze steeds direct aangepakt.
Ik sta hier garant voor!!!
Het weer in November, kan heel goed zijn.
Soms kan men wel eens een hevige regenbui en storm hebben.
Heb dit nu zelf al enkele jaren gedaan en heb daar steeds een mooie periode meegemaakt. Enkel zwemmen in een openlucht zwembad zit er niet in. En het is ook stukken rustiger op de toeristische plekjes.
Mijn vriendin en ik willen de laatste week van september begin oktober een weekje naar turkije.
We willen lekker ff uitrusten, van de zon genieten en in de avond een drankie doen/stappen.
Zelf hebben we het idee dat alanya de beste keuze is. We zaten echter ook nog te denken aan antalya of istanbul.
Wat zou voor deze periode en wensen de beste keuze zijn denken jullie?
Is er in die periode nog een gezellig uitgaansleven of is het dan al meer naseizoen en rustig?
Wat zal dit gaan kosten we hebben zelf het idee dat het moet gaan lukken voor ong 2 tot 3 honderd euri…
Ik zelf zou dan naar alanya gaan. Het weer eind september is echt nog goed. en uitgaan kan je er dan ook nog prima. In de haven heb je veel uitgaangs gelegenheden. ik zelf zou kiezen voor eftalia aytur. ligt wel iets boven de 300 euro maar is ook een heel goed hotel kom er al 10 jaar.
Het weer is er idd nog zeer goed. Ik woon zelf voor de helft in Alanya nu. Vorig jaar december/januari is het er constand boven de 20 graden geweest. Het is gewoon heerlijk, zeker beter dan hier bij ons.
En september/oktober is het er nog goed warm, zeker bikiniweer rond de 30 graden. Eftalia aytur is idd een super hotel, mijn ouders zijn er al meerdere jaren verslaafd aan en ik heb er ook goede tijden gehad.
Nu dat ik er zelf boven in de straat woon hoef ik er natuurlijk niet meer te verblijven. Voor de mensen die nu nog even lekker erna toe gaan een hele fijne vakantie…:zon02:
Wij zijn al enkele malen in Alanya geweest maar de laatste keren naar Antalya, nu wil ik heel graag weer eens terug naar Alanya.
Ik zoek eigenlijk een hotel app in het centrum of vlakbij de boulevard.
Het liefst een all inn.
Ook waar elke dag leuke entertaiment is/
wij komen al voor het 6e jaar in turkije maar blijf nu steeds terug gaan naar alanya veel vrienden die daar wonen ook nederlanders lekker eten voor weinig we voelen ons echt thuis zodra we alanya binnen rijden net terug :zon02:
Wij willen in juni/juli nr turkijegaan voor het eerst, maar we zitte tw twijfelen tussen alanya en bodrum, wat wij belangrijk vinden is mooie strand en sfeer, wat is aan te raden? shoppen vind ik ook belangrijk.
hallo Najatfa, het is een beetje waar je van hou, een rustige plaats zoals Bodrum of met veel drukte en gezelligheid in het gezellige Alanya met zandstranden en veel mogelijkheden van vertier en shoppen.
Dan kan je nog een keuze maken dat je een leuk privé appartement boekt met alle vrijheden of de drukte van de enorme hotels met all-inclusief waar dan enkele duizende gasten zitten en vaak buiten de stad zijn gelegen.
Maar kijk zelf eens goed rond en dan zal je zeker dat gene vinden wat jullie het meeste zal aantrekken.