Ervaringen met de badplaats Alanya

Wij hebben zo’n 3 jaar geleden ook in Oba mogen verblijven in Appart/hotel Horizon. Ook wij hebben het daar reuze naar ons zin gehad, ondanks dat er toen nog veel braak lag. ( nu niet meer hoor). Inderdaad een mooie wijk van Alanya op zich zelf, met een heel mooi groot, vrij nieuw winkelcentrum en leuke restaurantjes. Ik vond het heel gezellg daar. Vooral s’vonds en dan inderdaad s’maandags die grote markt.

Als we dan wel naar de stad wilden, liepen we langs de weg van het strand naar Alanya ( goed te doen) en namen meestal het dolmusbusje terug tot aan Hotel Banana dacht ik me te herinneren.

oke dus dat oba ligt niet an strand dus meer naar bovengelegen van de kust af,en moet ik voor strand ook de bus pakken zeg maar?
maar wel dus gezellei en de rest aanwezig inzake grote aankopen !
hoe groot is dat oba en zitten daro ook veel toeristen of alleen turksemensen!! of zijn er veel hotels,en is oba uberhaubt een plek voor buitenlanders,die daar vertoeven. ben benieud naar je antwoorden zijn er wel wat maar ja ik moet toch gaan beslissen wat ik wil de komende 6 weken die mij resten wil ,en of ik wel ingezeten blijf van hier want ik hoop dat turkije nooit europa wordt eigenlijk
hebben ze niet nodig zal eerder de ondergang betekenen voor ze

groet frank

hallo Fey en Frank,
ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik er tussen kom?
mijn naam is Alex en ik woon in Oba, dwz: 6 mnd. hier en 6 mnd. in holland.
Oba is een leuke plaats om te vertoeven. het ligt aan het strand. veel hotels
en retaurantjes. zomers veel toeristen, heel gezellig, en 's winters aardig wat
overwinteraars. het bevalt mij hier uitstekend. ik woon 8 min. lopen van het strand
en ben met de dolmusbus in 10 min. in het centrum van Alanya. dus… kom hier
maar naar toe, en als je wil vraag naar mij. bijna iedereen kent mij. fijne vakantie
en veel plezier…in het mooie Oba

groetjes Alex

Heb al in verschillende plaatsjes in Alanya verbleven. Super omgeving ! Ben vorig jaar en dit jaar weer naar Mahmutlar gegaan , heerlijk daar toch nog een Authentiek Turks dorpje en maar 15 minuten van Alanya !

In Alanya heb je veel mogelijkeden:

• Of je spendeert je tijd aan uren winkelen (Enorm veel winkeltjes ! )
  • Je kan naar de haven gaan met enorm veel discos en bars
  • Er zijn ookeel mogelijkheden qua toerisme (Trips,…)

Alanya is zeker een place 2 be , alles in een dorpje … TOPPER !

ik kom al een aantal jaren achter elkaar naar Alanya.
Ik vind het echt een super vakantie plaats.

Het is echt super heerlijk zon, zee en strand.
Gewoon helemaal super .

:zon02:Hayhay:zon02:

Ik ben net terug gekomen vanuit Alanya!
Ik vond het daar geweldig! Het strand was top, het eten, het hotel (cleopatra Golden beach) de bevolking, het stappen! Gewoon weg het totale plaatje is zeer aan te raden!

Ik ga er zeker weten weer eens op vakantie, of ik wil er 3 maanden heen om te werken!

xx :dag:

Hi Bloempje!

Wat grappig! In juni ben ik voor 9 dagen ook verbleven in Cleopatra Golden Beach. Perfecte ligging naar het strand en de stad, hè?
Ik heb zo zo genoten in Alanya… Zelfs voor de 3e keer…!!! And guess what: De 4e keer komt er ook aan. Ben er vanaf 22 augustus voor 2 weken! en ook ik ben volgend jaar van plan om in het zomerseizoen richting Alanya te gaan.

Alanya is zo heerlijk…

Groetjes,

Nazima

:zon02:Ohh hihi leukleuk!!!:zon02:
Nou ben verliefd op Turkije!!! Wil er graaaaaag weer een keer heen! En dat gaat ook gebeuren!

Ben al druk bezig met het zoeken voor info om daar 3 maanden te verblijven(2010), werk enz! Wil niet alleen vakantie vieren in Alanya wil nog meer te weten komen!!! Mijn hartje is verkocht aan Alanya/Turkije!!

En jah klopt Golden Beach is TOPPIE!!!:):slight_smile:

xxAnnet

hallo ik ga voor het eerst in oktober met mijn meiden naar Turkije is het weer in Alanya nog een beetje goed als het goed is zal ik rond 20 oktober vertrekken voor 8 dagen.
wie kan mij zeggen waar ik het beste heen kan gaan

Ik ben vorig jaar eind september/begin oktober geweest. Het weer was prima. Rond de 24 graden. In de avond wel veel wind waardoor je helaas niet bij het hotel aan het strand kon eten. 20 oktober zal het dus wat frisser zijn. Maar geloof me, je bent liever daar dan hier!

Ik ben vorig jaar in een 3-sterren hotel geweest aan het Cleopatrastrand: Hotel Saray beach. Te boeken via reiscompas.nl. Ook ben ik dit jaar naar een 3-sterren hotel geweest wat op 1 minuut afstand van het Cleopatrastrand ligt: Hotel Golden Kleopatra beach. Dit, te boeken bij vakantiekaart.nl. Een super site met super duper prijzen!
Dit keer heb ik via ltur.nl de vlucht los geboekt (spotgoedkoop…) en via destinia.com kun je voor spotgoedkoop een hotel boeken. Voor 60 euro heb je een hotel voor 2 personen voor 8 dagen. NIET NORMAAL…

Succes met de voorbereidingen en mocht je vragen hebben, dan hoor ik het wel!

Nazima

In oktober hebben wij meestal nog temperaturen van 30+, alleen wordt het in de avonden wat eerder donker. Maar het is gewoon nog bikini weer.

Qua hotel is het Ergun hotel een hele erge aanrader, wij komen hier al jaren. Te boeken via Corendon. Maar het ligt er natuurlijk aan wat je zoekt - wel of niet All inclusive, wel of niet in het centrum, resort of klein gezellig hotel etc.

Ergun echt een top hotel wanneer je in het centrum van Alanya wil verblijven! Kwartiertje lopen naar het Kleopatra strand en hooguit 3 minuten lopen naar het bruisende uitgaansleven van Alanya! Zelf iedere avond bij Panderosa doorgebracht aan de overkant van het hotel! Wat een top tent! Restaurant, bar, cafe… The place to be in Alanya! Wil en ga in oktober weer 2 weekjes naar Alanya! Ergun Hotel & Panderosa! Nu alleen nog een reismaatje vinden!

www.alanyapanderosa.hyves.nl

(…)

Oew, me is jealous! Werk vinden is alleen niet echt makkelijk daar, is het wel? Zelf ook echt helemaal verliefd geworden op Alanya! Ben nog niet eens een week terug in Nederland en nu alweer druk bezig met nieuwe vakantie plannen! Zou er ook best heen willen om te werken en wonen! Als je nog tips hebt, dan hoor ik het graag! Groetjes, Marsha!

Het is zeker niet makkelijk om werk en woningruimte te vinden!..
Maar hoor van veel mensen dat je wel via een nederlandse werkgever moet gaan werken! Dat is wel iets wat ik als tip kan mee geven:D … Verder ben ik ook nog een nieuweling daarin!

xx

hallo,

wij zijn al 4x naar alanya geweest,het is er echt heel goed.2x in hotel leandra(is nu van naam veranderd) net uit de tunnels richting centrum(5km) en 2x in hotel gold aan de andere kant van het centrum.beide 3* maar prijs kwaliteit was zeer goed.
de 2de x naar hotel gold hadden we een mail gestuurd dat we terug kwamen,zonder iets te vragen kregen we een kamer met frontaal zeezicht en elk personeelslid dat er werk werd op de hoogte gebracht van onze komst.
dit zonder ons weten was dit voor ons de MAX.
het centrum is ook echt super bij avond,ook de bars en karaoke’s tussen het centrum richting oba.
zéér lekker eten en zeer goede prijs deden wij in bar"via esta" aanrader is de schotel van de chef(enorm veel,mix met 4 soorten vlees enz…) niet eten voordien als je dit neemt.
elders in de bar “happy meal” 50 meter van hotel gold.hier aanrader is steak poivre,deze is echt super.we hebben nog nooit ergens in de wereld zo’n steak poivre gegeten.
daar wij veel reizen,gaan we dit jaar niet naar turkije terug,maar volgend jaar zal het er zekers van komen.tenslotte kunnen we onze lokale vrienden niet lang missen ginds en ja,het zijn echte vrienden die je kan vertrouwen.
wie er nog nooit geweest is,in alanya is het veiliger dan brussel of amsterdam :slight_smile:
wees beleeft en praat gerust met hun,ze doen alles wat ze kunnen voor je.

groetjes,

vince & catharina.

werk en woonst in alanya is geen probleem hoor,wel rekening houden dat na 3 maand je visum vervalt.snel een weekend boottrip naar cyprus(griekse zijde) of terug eventjes naar huis komen en dan terug.zelf hebben we er nooit gewerkt,maar werd ons wel aangeboden door hunzelf(geen uitzend bureau).

veel geluk.

Voor woningruimte kan ik je altijd helpen.
Ik heb een appartement op een heel mooie locatie in Mahmutlar.
Laat even iets horen mocht je echt interesse hebben

Denk dat die 20 lira een tikfout is???

Alanya is een prachtige plaats vind ik, maar ja ik woon er ook al jaren :).
Aanbevelingen: De berg op richting de burgt voor een prachtig uitzicht of picknicken aan het water in Dimçay!