Wie heeft ervaring met de aziatische lowcost maatschappij pacific, alle info welkom ,positief of negatief , www.cebupacificair.com
hoi korikong
sorry kan je niet helpen maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. heb even over de site gesurft en zag dat je daar redelijk goedkoop mee kan vliegen.
jij bent helemaal gek van de filippijnen he? heb je misschien een eigen weblog waarin je dingen hebt bij gehouden of kan je me anders vertellen wat jouzo trekt aan de filippijnen en de hoogte punten ed.
na een snelle zoektocht naar sri lanka denk ik dat ik dat land toch maar uit mijn hoofd moet zetten. Ten eerste is het redelijk duur om er te komen (nouja daar kan ik nog wel over heen komen) maar het schijnt echt momenteel verre van veilig te zijn is sommige stukken (Ligt het aan mij of wordt er hier in het nieuws maaar weinig tot geen aandacht aan besteed?)
ik ben begonnen met het lezen van het deel van de filippijnen in mijn lonely planet south east asia on a shoestring en begin steeds enthausiaster te worden dus misschien kan jij me nog meer enthausiast krijgen?
ben je nog van plan binnenkort te vertrekken?
ik hoor graag van je!
groetjes lotte
www.lotte-op-reis.shareyourstory.nl
Helaas heb ik geen eigen weblog van mijn reizen gemaakt,maar als je een goed beeld wilt krijgen wat anderen van de Filippijnen vinden kijk dan eens op www.travelblog.org hier staan zeker honderden reisverhalen uit Filippijnen op. Ook op de site www.waarbenjij.nu reisverhalen van nederlandse jongeren die Fil. voor stage of vakantie hebben bezocht. Het is mijn favorite land geworden omdat ik niet van massatourisme zoals in Thailand houd. Het is er redelijk veilig,alleen het eiland Mindanao heeft met moslimopstandelingen te maken,dus kun je .beter mijden . Het land heeft een mooie natuur ,vorig jaar een uitbarting van de vulkaan Mayon meegemaakt, is schitterend. Verder vind ik mooi de rijstterrassen in Banaue. Heel apart is ook zwemmen met wasvishaaien www.ecotourdonsol.com Deze gigantische beesten zijn ongevaarlijk eten alleen plankton. Verder schitterende stranden op de eilanden boracay www.boracay.com ,panglao, malapascua, puerto galera, en op Palawan. Op dit laatse eiland vind je ook de St.Paul undergroundriver ,een rivier die onder een berg doorloopt, is in feite en hele grote grot waar je met een gehuurd bootje in kan . De hoofdstad Manila is een ramp,wat wil je met 10 miljoen mensen waarvan de meeste in krotten wonen. Wel mooi is de oude stad van Manila, Intramuros genaamd, met het fort Santiago erbij en heel veel oude kerken. Een waar shoppersparadijs is de Mall of Asia, de grootste winkelcentrum van azie,ik verdwaal er altijd hopeloos zo groot. Mooiste eiland vind ik nog steeds Palawan www.taophilippines.com en www.palawantourism.com Ik ga er februari voor een aantal maande heen niet voor vakantie,maar een soort onwikkelings project. Een lokale familie daar heeft ongeveer een hectare cocosbomen vlak bij het strand, de bomen zijn door een ziekte getroffen waardoor ze steeds minder cocos productie hebben en deze familie dus steeds minder inkomsten. Ik ga hun helpen om deze cocosplantage om te vormen tot een klein ecoresort,omdat men zelf niet de know-how en de middelen heeft dit te doen. Ik heb een aantal sponsors die mij helpen dit op te zetten, misschien kun je het project bezoeken mocht je naar Filippijnen gaan. Verder staat veel informatie over Fil. op de site www.travelphil.com hier kunje vrijwel alles op vinden.Ikzelf heb nog nooit binnen de Fil gevlogen, hoewel binnenlandse vluchten niet duur zijn pak ik altijd de boot tussen de verscillende eilanden, is nog goedkopen dan vliegen,en je doet leuke contacten op met de lokale bevolking. Vanuit Manila zijn alle eilanden per boot te bereiken. Ik hoop dat je iets aan mijn response hebt,en als je nog specifieke digen wil weten vraag maar. groetjes.
heel erg bedankt. ik ga de sites zeker allemaal bekijken. en als ik nog vragen heb dan zal ik ze zeker stellen! Vooral die plantage zal ik in mijn achterhoofd houden.
ik hoop dat je ook npog antwoord krijgt op je oorspronkelijke vraag, maar anders moet je het gewoon maar proberen om met die maatschappij te vliegen.
groetjes
sorry twee keer gepost, wilde het weghalen maar dat lukt dus niet.
groetjes