Ervaringen met BBI rondreis

Hallo allemaal,

Wij hebben afgelopen week bij BBI-Reizen een last minute rondreis naar Thailand geboekt voor 798,- pp voor 21 september 2010, 16 dagen. Het is onze eerste keer naar een niet Europees-land. Wij hebben dit geboekt omdat het in eerste instantie een leuke goede aanbieding leek. Maarrr,… is dit het ook? De reis begint in Bangkok, vervolgens de hoogtepunten in de directe omgeving met als afsluiting een paar dagen strand in Pattaya. Alles is op basis van logies ontbijt en inclusief excursies. Heeft er iemand ervaring met BBI-Reizen. We vliegen overigens met Air-Berlin vanaf Dusseldorf. Is dit naar jullie idee een beetje een fatsoenlijke vliegmaatschappij? We horen graag jullie meningen/ ervaringen over deze reis. Misschien zelfs dat iemand dezelfde reis geboekt heeft. Ook dat lijkt ons leuk om te horen!!
Alvast bedankt.

Ricardo & Sandra

denk da de reis goed gaat meevallen…is n mooie prijs.En air-berlin is goed om mee te vliegen… 2x eten krijg je,en drank ook genoeg…komt wel goed >>>

Het is zeker de moeite waard en last minute prijs voor €798,- is ook niet slecht. Helaas heb ik geen ervaring met Air Berlin en of BBI-Reizen. Maar het is zeker wel een betrouwbare maatschapij.

De strand in Pattaya is wel oke. Maar voor lekkere brede stranden kan je het beste naar Jomtien gaan met een opstaptaxi +/- 10thb. Of je kan ook naar Koh Larn gaan met een veerbootje vertrekken dagelijks ongeveer 30min varen.

Dag Ricardo & Sandra,

Ik ben zelf vorig jaar met BBI reizen naar Thailand geweest. De reis was wel iets anders, we zijn in bangkok begonnen en zijn met de bus naar het noorden gegaan (Chiang Mai/Rai) terug met de nachttrein (Chiang Mai - Bangkok) en daarna nog 4 dagen aan het strand gelegen van Cha-am. Ik kan jullie natuurlijk wel vertellen dat vliegen met Air berlin geen probleem was en dat de reisbegeleiding van BBI ook erg vriendelijk en behulpzaam was. Alvast een mooie vakantie gewenst!

Groetjes, Esmée

Hallo,
Wij gaan in oktober 21 dagen met BBI,14 dagen rondreis,en nog 5dagen strand,hoe hebben jullie met het geld gedaan?, zijn er kluisjes in de hotels waar je verblijft? hadden jullie amerikaanse dollars of euros mee,en kan je er ook mee betalen?hoe was het eten in de hotels en kon je er alles krijgen?
Met vriendelijke groeten,
Hennie

Dag Hennie,

Wij hebben gewoon met thaise bath betaald. Ik weet dus ook eerlijk gezegd niet of je kan betalen met euro’s en/of amerikaanse dollars (waarschijnlijk wel in de grote steden). Kluisjes waren niet in alle hotels aanwezig, wel in de luxere hotels (in de grote steden) maar niet in de kleinere resorts waar wij ook een aantal nachten zijn geweest.
Het eten verschilde per hotel. Natuurlijk veel rijst maar in sommige hotels was het wat uitgebreider. Over het algemeen hebben we als ontbijt vrijwel in elk hotel/resort toast gehad met jam (omdat de thaise mensen ook 's ochtends warm eten). In Cha am en Bangkok kon je ook kiezen voor een gebakken eitje met spek.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt! Wens jullie vast een fijne reis en geniet ervan!

Groetjes,
Esmee :chin:

1 like

Je kan echt overal pinnen hoor,dus geld meenemen zou ik niet doen. Mocht je het wel doen doe dan euro’s anders betaal je hier in NL. voor het wisselen en straks in Thailand weer een keertje. Als ik zelf ga pin ik meteen bij aankomst op het vliegveld een bedrag waarvan ik weet dat ik de eerste paar dagen genoeg aan heb.

Wat het eten betreft Thailand is het land met de lekkerste keuken,en mocht je dit willen is er in de grotere hotels en restaurants ook voldoende westers eten te verkrijgen.

1 like

Ik ben erg benieuwd hoe jullie de reis met BBI hebben ervaren. Zijn er nog meer mensen die de afgelopen periode een rondreis door thailand hebben gemaakt met BBI ?

Hallo ,
Op zich vond ik het een mooie reis alleen hadden wij in nederland €25.00 per persoon betaald voor airco in de trein en sommige niet dus er werd wat gesjoemeld dat degene die niet betaald hadden er voor €12,50 ook airco hadden,er waren 2 persoons hutten en volgens mij hadden we die voor die €25.00 moeten hebben en niet met zijn allen in een treinstel met kakkerlakken.neem ook in nederland het excursiepakket van €135.00 per persoon,wij hadden dat niet gedaan en moesten daar aan de reisleider de hoofdprijs voor 2 excursies betalen,maar hou ook rekening dat je ondanks het excursiepakket toch nog extra moet betalen voor sommige dingen,
Met vriendelijke groet,
Hennie

De reizen van BBI zijn dezelfde als Stip reizen. BBI bekend van de Makro, maar volgens mij zijn BBI en Stip dezelfde en leveren budget reizen.

klopt Eenvoudig en voordelig jouw vakantie boeken | Stip Reizen

Dat betekent dus dat je de ervaringen met Stip reizen ook voor BBI-reizen gelden. En ervaringen met Stip zijn op het internet voldoende te vinden.

Wij zelf zouden nooit met een georganiseerde (bus)rondreis mee willen en gaan veel liever op eigen gelegenheid op eigen tijden wanneer wij zin hebben met het OV dan dat een reisorganisatie minuut per minuut bepaald hoe laat ja wat moet doen. Maar omdat een aanbieding van Stip best voordelig was, heb ik eens gevraagd aan Stip of we die reis konden boeken om gebruik te maken van de vliegreis en de hotels zonder de bus, maar dat kon in principe niet. Nu zelf een vliegreis geboekt met eerste nacht hotel in Bangkok en dan zien we wel. Vrijheid blijheid!