Ervaringen met Austrian Airlines

hallo allemaal,

Ik ben in maart 2008 naar Wenen gevlogen met Austrian Airlines ik was hier erg tevreden over . De vlucht was kort 1,5 - 2 uur . maar erg nette vliegtuigen veel ruimte vriendelijk personeel en eten aan boord op de heen en terug weg en nog goed eten ook ik heb nooit zo goed gegeten in een vliegtuig . je hoefde er ook niet voor te betalen wat tegenwoordig meestal is.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met Austrian Airlines naar Wenen of andere landen/steden

1 like

Sinds 2004 vlieg ik ieder jaar met Austrian naar Roemenie. Aangekomen op Wenen is de tussenstop (of zo je wilt: de overstap) goed. Geen onnodige wachttijden. Vervoer van en naar de vliegtuigen is prima. Ook het verblijf aan boord van de toestellen is formidabel. Service aan boord van Airbus, Boeing, Fokker of Dassault vliegtuig is perfect. Ben zeer tevreden over de maatschappij. Heb regelmatig foto’s van ze geplaatst op mijn of hun profiel van Facebook. Deze maatschappij is echt een ster onder de Star Alliance!

Net terug van een trip naar Moldavië, heen vlogen we met Austrian Airlines via Wenen. Nu betrof het geen heel lange vluchten, maar zelfs dan vind ik slechts een klein zakje zoutjes (wel leuk in de vorm van vliegtuigjes en wolkjes) als “snack” en ook maar één rondje drinken wel heel erg mager. Ter vergelijk: op de terugweg vlogen we met Lufthansa Cityline, daar kreeg je een heerlijke sandwich en een lekkere cake, en ook meerdere drankjes.

En beide vluchten waren met een Fokker 100, vergeleken met de Embraer’s van Lufthansa zijn dat toch wel duidelijk oudere toestellen met vooral tamelijk krappe bagagevakken.

Geen drama allemaal, maar op mij kwam het vooral erg “zuinig” over. Van enige meerwaarde boven een lowcost airline is nauwelijks nog sprake.