Ik heb vandaag een vlucht geboekt naar Bangkok met austrian airlines maar nu hebben we een tussenstop op Wenen maar een tussenstop van 40 min. Ik ben bang dat ik de volgende vlucht niet haal! Of maak ik me onterecht zorgen!?
Volgens mij is dat geen probleem. Behalve als je bijvoorbeeld met Easyjet naar Wenen vliegt en vanuit daar met Austrian doorvliegt naar Bangkok. Geen ervaring hoor maar indien je een vlucht met tussenstop boekt zullen ze je bij vertraging echt niet zonder goede oplossing achter laten. ![]()
Een tussenstop is toch geen probleem, je blijft in de zgn. transitzone.
Jaa het is inderdaad met dezelfde airline! Dus twee keer austrian airlines! Ja het schijnt dus dat wenen airport binnen 25 minuten alles regelt en mocht er een vertraging oplopen dan zijn zij verantwoordelijk ik heb vanochtend iemand van austrian airlines aan de telefoon gehad zat me toch niet helemaal lekker, maar zij gaf al aan dat onze bagage vanaf Amsterdam gelijk werd doorgelabeld en dat wenen erom bekend staat dat je maar 25 min nodig hebt aangezien het een njet te grote airport is. Ik schrok toch even! 40 min lijkt me ook zat, maar hoop dat we geen vertraging oplopen al denk ik dat dat niet gebeurt als het geen mogelijkheid zou zijn dan zou het vliegtuigmaatschappij het niet aanbieden neem ik aan??
Het kan altijd gebeuren natuurlijk. In dat geval moet de maatschappij een oplossing zoeken om je die kant op te krijgen. In dat geval heb je overigens wel recht op compensatie. (De gebruikelijke vertragingscompensatie, enige nadeel is dat je daar zelf een claim voor moet (laten) indienen.
Niet bij iedere maatschappij, KLM vanaf Schiphol heeft dat goed geregeld. Dan krijg je meteen een creditcard waarmee je de compensatie direct kan pinnen.
Dit is ook zo bij JAL vanaf Tokyo.
Bovenstaande voorbeelden troffen mijn dochter ![]()
Ik heb misschien de mogelijkheid om
Mijn vlucht tijden te veranderen maar dan heb ik wel een stopover van 8 uur lang weet nou niet echt wat ik moet doen gaan voor die 40 min layover of 8 uur lang doodvervelend op we en airport . Toch denk ik ergens dat een maatschappij dit niet aanbied als het niet haalbaar was/is. En ook die mevrouw van austrian airlines garandeerde mij dat het ruim voldoende was !
Ik zou zeker niet omboeken. ![]()
Haha Thanx voor de snelle reactie @ Theiz! En waarom niet haha ?
Waarom wel? 8 uur wachten kan ook nog als je hem mist. Stel je boekt om en je bent netjes op tijd dan zit je daar voor niks te wachten. De maatschappij zegt “geen probleem” dus ik zou hun gewoon geloven.
Klopt zij zijn verantwoordelijk! En neem aan als het al
Eerder fout was gegaan met zo’n korte stop dat austrian airlines de tussenstoptijd wel had aangepast! Ik ga dan maar voor de tussenstop van 40 min
Slim besluit! 40 minuten kan makkelijk.
Ik had 2 jaar geleden slechts 25 minuten op Sydney, als stopover naar Auckland, prima verlopen omdat je zoals ik al zei in de zgn. transitzone blijft.
Hoe duur is die vlucht? Voor 600 euro ben je er zonder tussenstop met KLM, China Airlines of Eva Air.
De vlucht is al geboekt, dus cancelen kost geld ![]()
En wat de prijzen betreft: met name KLM is meestal duurder, zeker in het hoogseizoen (als ik altijd wil gaan…)