Ervaringen met Swiss International Air Lines

Hierboven kun je je waardering geven en / of deel je ervaring in een reactie hieronder. Graag eerst even registreren voordat je reageert i.v.m. ongewenste berichten.

Bekijk de website van Swiss International Air Lines [Swiss International Air Lines](http://www.wereldwijzer.nl/Swiss International Air Lines)

Beste mensen,
Ik ben de afgelopen zomers met KLM naar Chicago geweest maar door de prijs gaan we aankomende zomer met Swiss int. Airlines.
Wie o wie wil zijn ervaring met swiss Even delen??
Sebas

Met kerst 2007 zijn we met z’n tweetjes naar Roemenie gevlogen via Zurich. Aldaar een weekje geskied en weer terug naar Amsterdam, ook via Zurich. Alle 4 vluchten waren gemiddeld genomen prima.

Positief:

• de stewards zijn goed, ze leggen echt (oog)contact en zijn vriendelijk
  • mensen bij nooduitgang bij vleugels worden elke keer gevraagd of ze bereid zijn de nooddeuren te openen en zich goed op de hoogte stellen van de werking en procedure. Ze worden gewaarschuwd om ze bij brand juist niet te openen. Tevens moet die persoon engels spreken, anders moet je ergens anders gaan zitten
  • op alle vluchten kregen we eten en drinken, vegetarisch ook mogelijk, en chocolaatje toe (dat laatste misschien omdat het oudjaarsavond was?)
  • als je nog honger hebt krijg je nog een broodje (als voorradig)
  • beeldschermen werken allemaal, verlichting ook etc
  • je ziet live bij de landing op de beeldschermen wat de piloot ook ziet, dwz de landinsbaan, echt super
  • het praatje van de piloot is voor de verandering eens goed te verstaan
  • geen vertraging
  • goede landing
  • voldoende beenruimte (ik ben 1.86m)
  • leren bekleding, je hoeft geen businessclass meer
  • web-checkin vanaf Zurich en Amsterdam, dus je kan gelijk je bagage afgeven en doorlopen en je kunt je stoel uitkiezen

Negatief:

• stewardessen kijken meer naar elkaar, of heel vluchtig naar de passagier
  • Web-checkin werkte niet vanaf Boekarest
  • Alle keren rook het bij de start naar kerosine.
  • En op schiphol duurde het lang tot we de bagage hadden zo’n 40 minuten, dat komt misschien omdat het vliegtuig op de verst weggelegen gate aankoppelde. We haalden gelukkig nog net de laatste trein (19.40) op oudjaarsavond.

Beste vrienden;Ik ga voor de eerste keer vliegen met swiss air,van brussel naar bangkok op 8 december.Mijn vraag:Hoe is het eten aan boord?

Beste vrienden iemand ervaring met de vliegtuigmaatschappij Swiss Air?Ik vertrek volgende zondag de 6december vanuit brussel richting Zurich en vandaar richting Bangkok!graag info over Swiss Air! gegroet:georgessiam.:chin:

En Georgessiam, hoe waren de vluchten met onze Zwitserse vrienden? Ook nieuwsgierig naar je ervaringen op Zurich. Thnx alvast!

Cheers!

Wel Axelfoley ik heb niet te klagen van deze maatschappij(vertrekt op tijd,crew is ok,het eten daartegen trekt op niets,kaas kaas en nog is kaas)wel heb ik ondervonden dat ik de terugvlucht van Zurich naar Brussel 6uur en 50minuten moet wachten(een eerder vlucht was gecanseld)gegroet uit Thailand georgessiam.:dag:

Wij zijn door omstandigheden met Swiss air via Zurich naar New York gevlogen…en het was helemaal TOP!!!

Geen gezemel met betalen voor je drankje, en alles was echt een geweldige ervaring.

Heel vriendelijk personeel…en ze vlogen stipt op tijd.

Voor mij staat deze maatschappij lekker op de 1e plaats…

[quote=“Leonardo61, post:8, topic:18940”]

Wij zijn door omstandigheden met Swiss air via Zurich naar New York gevlogen…en het was helemaal TOP!!!

Geen gezemel met betalen voor je drankje, en alles was echt een geweldige ervaring.

Heel vriendelijk personeel…en ze vlogen stipt op tijd.

Voor mij staat deze maatschappij lekker op de 1e plaats…[/quote: Geen kwaad woord over het boordpersoneel en eten aan boord,maar ik ben wel heeeel boos over mijn terugvlucht van Zurich naar Brussel!Voordat ik naar Thailand ging-kreeg ik een mail van de reisagent dat de vlucht van 7:10am was afgeschaft en dat de volgende pas was om 12:40pm!dus moest ik 6uur1/2 wachten op mijn aansluiting naar brussel(geen probleem,kan gebeuren dacht ik!)maar wat zie ik tijdens het landen in Zurich(6:10am)dat de vlucht naar brussel niet wat gecanseld,ik ging naar de transferbalie en ik kon bijbetalen om met deze vlucht mee tegaan!Wat in mijn ogen diefstal is,want ik stond er oorspronkelijk op om met deze vlucht mee te vliegen.dit was mijn verhaal,eindconclusie=daar vlieg ik niet meer mee!!bye bye Swiss-air. georgessiam.

Hoi Georgessiam,

Ja…ben met je eens dat dit toch wel een beetje vreemd is…ik zou ook balen als een stekker.
Ik zag 3 uur voor mijn vertrek dat mijn vlucht geannuleerd was…ook zo lekker. Gelukkig kon ik 24 uur later wel mee…maar wel een dag kwijt.

Leuker kunnen ze het niet maken…wel later…hahahaha.

tja… wat kan ik zeggen… mijn vrouw (russisch) en ik (kaaskop) wonen in Dublin, Ierland en dachten met de kerst naar Rusland te gaan… Met Swiss via Zuerich…

wij kopen in Augustus 2 retourtjes dublin-moskou via zuerich, vertrek op 25/12, retour op 14/01… komen op tijd op het vliegveld (met taxi omdat met de kerst het OV hier niet werkt… en staan voor een dichte vertrekhal : VLIEGVELD GESLOTEN ! - komt iemand van de luchthaven politie langs, kijkt op de tickets: 25/12… alles klopt, maar vliegveld is dicht op kerst dag, ieder jaar! (wisten wij ook niet, nog niet eerder gevlogen met de kerst…)

Swiss gebeld, hun callcentre in zuid afrika wist van niks, konden het niet voorstellen dat het dicht was… zijn gaan kijken en ze zeiden dat ons niuewe tickets (per email) waren gestuurd… thuis aangekomen (alwaar alles op was omdat de koelkast en vrieskist op ontdooien stonden voor de vakantie - geen kalkoen- dan maar een kleffe boterham als kerstdiner) email bekeken… staan twee mails van swiss (gestuurd in september), met bijgevoegde PDF bestanden, de tickets. Echter - nergens staat dat er een wijziging is of dat de vluchten anderszijds zijn veranderd…
Wij gingen er dan ook vanuit dat het gewone ‘reminder’ emails waren met de vluchtgegevens - zoals luchtvaartmaatschappijen normaal sturen…

is het teveel gevraagd van Swiss dat als ze zonder te vragen je vluchten omboeken naar een andere dag, dat ze even vermelden dat er een wijziging is?!!

Hoe Swiss zonder iemand te raadplegen de tickets wijzigt: Mijn vrouw zou volgens de nieuwe tickets op 26/12 vliegen naar Zuerich, en op 25/12 van Zuerich naar Moskou… (ze reizen terug in de tijd…) - en ikzelf zou op 25/12 (ongewijzigd) naar Zuerich vliegen, en op 26/12 van Zuerich naar Moskou…
Dus een hopeloze boel.
De volgende dag verhaal gehaald bij Swiss (hun callcentre had ons inmiddels ingeboekt voor de vluchten van de volgende dag) - en er word ronduit geliegd dat ze mij op mijn mobiele nummer hadden gebeld op 24/12 om te bevestigen dat wij niet op kerstdag zouden vliegen (en ik had geen ‘missed calls’… en ook excuus gekregen dat ze natuurlijk nooit tickets hadden mogen verkopen voor een dag dat ze niet vliegen - want zij wisten niet dat het vliegveld gesloten zou zijn…(terwijl wij inmiddels al wisten dat Dublin airport al jarenlang nooit open is op kerstdag).
nou goed… de eigenlijke vlucht ging nog wel… en terug geen problemen, maar hun klantenomgang is afschuwelijk.
Trouwens, taxikosten en extra kosten voor omboeken van onze binnenlandse vlucht in Rusland zijn nog nooit vergoed.
Zwitserse kwaliteit… wij hebben geen idee waar dat begrip vandaan komt. Hun klantenservice kent meer gaten dan de gemiddelde Zwitserse kaas.

Nooit, nee… echt NOOIT meer Swiss!

Zit nog steeds na te genieten. Onlangs vier vluchten gehad met SWISS. A’dam-Zurich, Zurich-Shanghai, Shanghai-Zurich en Zurich-A’dam. Prima service op vliegvelden en aan boord. Logistiek gezien ook geen problemen ondervonden. Alleen op de terugweg een kleine omweg (kist mocht niet boven Rusland door vulkaan) maar dat is overmacht en ook niet storend. Vind het een uitermate degelijke maatschappij en ongelooflijk dat dit retourtje me € 398 heeft gekost. Ik lach me dus helemaal gek.

Cheers!

Vriendelijk personeel, de captain stond de passagiers op te wachten bij de deur, nog nooit meegemaakt. De stoelen zijn wel erg krap! Een flink min punt, vooral als je een tijd moet zitten. (Johannesburg-Zurich)
Eten goed, en helemaal top, is de Zwitserse chocolade die je krijgt, was MMMMMM.

Overstap in Zurich ging super goed, alles staat goed aan gegeven en je kan het ook nog eens vragen, overal staan mensen.
Van de ene terminal naar de andere ging een metro, erg leuk wat ze gedaan hebben in die tunnel!
Overstap was krap maar geen problemen, ik ging verder met Edelweis naar Amsterdam. Daar had ik een ruimere stoel, ook op de terug vlucht met Swiss zelf weer. Maar weer krappe stoel vanaf Zurich naar Johannesburg, jammer!
:zon02:

halllo,
ik vlieg in de zomer ook in mun eentje met swiss, van amsterdam naar zurich en dan naar valencia met een overstap tijd van meer dan 6uur, en terug het zelfde. maar ergens las ik dat je alleen web check in kunt doen van amsterdam en zurich, maar hoe zit dat dan in valencia??? en hoe moet ik dan incheken?? bij de balie op valencia??? help!!! en hoe is swiss verder? goed en veilig?
bedankt, groeten tim!

In juni nog met Swiss Air gevlogen. Vond het een prima luchtvaartmaatschappij. Voor weinig geld (lees: Transavia-tarief oftewel 100 euro goedkoper dan rechtstreeks met KLM) via Zürich naar Athene gevlogen. Van te voren online ingecheckt en een stoel kunnen kiezen. Als je dat op tijd doet heb je zeer ruime keus qua stoelen. Zo kon ik -met dank aan seatguru.com- drie van de vier vluchten een stoel kiezen waar geen andere stoel voor stond vanwege de nooduitgang (= superveel beenruimte). Ook voor de terugvlucht vanuit Athene was vooraf online inchecken mogelijk.

De vluchten waren prima. Nette toestellen, goede beenruimte en fijne stoelen. Op de vlucht Amsterdam-Zürich v.v. wat te drinken en een snack gekregen, op de vlucht Zürich-Athene v.v. wat te drinken en een maaltijd gekregen. Op deze korte vluchten is geen entertainment aanwezig.

Verder zeer vriendelijk personeel, een van de stewardessen kwam zelfs nog even naast me zitten om een praatje te maken (toestel half leeg, dus dan kan dat makkelijk).

De luchthaven van Zürich is overigens niet de meest spannende luchthaven van de wereld, dus probeer je overstaptijd beperkt te houden.

Het is luxe vliegen met Swiss, maar allebei de keren vertraging.

Wel allebei de keren vertraging, maar niet erg lang.
Voor de rest fijn vliegen, en je wordt goed verzorgd.
Ook nog voor een leuke prijs.