Ervaringen met annuleren vliegrezen Ai Asia

We heeft ervaring opgedaan met het annuleren van vliegreizen bij Air Asia i.v.m. ernstige ziekte? Mijn man heeft al Meer dan 50 mails gestuurd, alle gevraagde documenten opgestuurd (ook meerdere malen) Maar Air Asia antwoordt alleen Maar met no reply mailtjes of opnieuw vragen om hetzelfde. Wij zullen waarschijnlijk niet Meer in de gelegenheid zijn om te vliegen, Maar voor ons NOOIT Meer boeken bij Air Asia.

Air Asia is een budgetmaatschappij, en bij budgetmaatschappijen kun je niet kosteloos annuleren. (Wel kun je in specifieke gevallen kosten verhalen op je annuleringverzekering.)

Ik ben tientallen keren met veel plezier met ze gevlogen. Heb ik één keer een vlucht geannuleerd, na een telefoontje was dat geregeld. Zoals ik hierboven al schreef had ik geen recht op geld terug, dat heb ik dan ook niet gekregen. Wél kun je als je annuleert altijd de taxes (inclusief brandstoftoeslag) terugvragen. Omdat het echter een vlucht van nog geen 20 euro was, heb ik de moeite van het regelen niet genomen.

Beterschap!

Beste Jenny.
Wij hadden bij Air Asia voor onze vluchten extra verzekeringen afgesloten. Het annuleren is al een probleem, om niet te praten over je geld terug krijgen. Als je een probleem krijgt zorgt Air Asia ervoor dat je er nog een probleem bij krijgt. We hadden verschillende vluchten geboekt en vinden dat Air Asia aan haar verplichtingen moet voldoen en minimaal menselijk kan reageren. Een kwestie van fatsoen en zakelijk competent reageren.
Dank voor je goede wens!

Heb je ze al eens gebeld? Wanneer je belt via Skype hoeft het niet veel te kosten.

En heb je al contact gehad met je annuleringsverzekering? Zij kunnen je wellicht een hoop werk uit handen nemen.

De eigen verzekering van Air Asia ken ik niet.