Ervaringen met Air Transat?

Air Transat is een Canadese prijsstunter, gevestigd in Montréal en met hubs in Montréal, Toronto en Vancouver. Zij biedt goedkope vluchten aan tussen Canada en Europa tussen april en oktober. Tijdens de wintermaanden vliegen ze vanaf Canada op bestemmingen in Florida en de Caribbean.

In 2008 zijn de beenruimten vergroot en zijn nu gelijk aan die van de duurdere maatschappijen.

Bezoek de website van Air Transat.

Afgelopen september (weer) met Air Transat gevlogen, ik herken bovengenoemde vcervelende ervaringen totaal niet!

nog geen ervaringen, maar ik ben van plan om in july met ze te gaan vliegen …ik bereid mij dan ook maar voor op het ergste, zoals bovenaan ook geschreven is! Want helaas is het de goedkoopste directe vlucht die ik kan vinden. >>>

Gelukkig kan ik je geruststellen. Wij hebben 2X nu met Air Transat gevlogen en vonden het een hele verbetering t.o.v. Martinair. Ruime beenruimte. Goede verzorging. Wij hadden wel een pluspakket genomen en kregen daardoor extra drankjes en een snack en mochten een keuze maken uit de warme maaltijden. Ook zou je gemak hebben bij het ophalen van de koffers. Deze zouden eerder op de band gelegd worden. Niets dan lof! Dus wens je een hele fijne reis toe.

1 like

Hallo allemaal,

Nu ik vlieg al jaren met air transat en nooit probleem mee gehad. ook vloog ik met Martin air, inderdaad daar is men veel vriendelijker. Maar wat hebben mensen al snel te klagen he.
Iedere zit in een vliegtuig is krap, en het eten is inderdaad geen luxe ,maar datis nergens bij geen enkele maatschappij,
Je kunt nu eenmaal geen restaurant meenemen, en wat nog .
Het is maar een vervoer middel en ik vlieg net zo goed met air transat als met een ander vliegtuig.
En wat betreft de pitch , nu die is hetzelfse als anderen, en hetgewicht is nu 25 kiligram. Was 23.

Ik ben dus zeer tevreden, maar overal en waar ook kun je natuurlijk wel eens wat meemaken. Dat zeg ik niet.
Maar ,mensen die hebben het al snel voor gezien als er iets mis is of wat dan ook.

Ik ga in september met deze maatschappij naar Vancouver, dus gezien het bovenstaande ben ik mij mentaal aan het voorbereiden haha! Maar wat Canadianlover zegt; we hebben snel wat te klagen…

We moeten dankbaar zijn dat we in plus minus 9 uur naar (west) Canada kunnen vliegen. Een godsgeschenk dat wij, het meest ondankbare volk van alle generaties, ontzettend zouden moeten waarderen. Ons op 10km hoogte laten vervoeren. Sky high en super snel! …Vroeger ging men op reis en was men dood voor men uberhaubt aankwam. ~Louis C.K.

Sorry kon het niet laten :smiley:

Onlangs nog Amsterdam-Toronto en Montreal-Brussel gevlogen. Deze constructie gekozen omdat het anders niet kon en ik niet vanuit dezelfde stad terug wilde, maar ik kom ook zeer graag in het schitterend mooie Brussel.
Heen was erg goed, overtrof al mijn verwachtingen, het was zelfs mijn beste vlucht ooit! Hierdoor dus een vermelding waard. Het was erg gezellig aan boord. Ik heb bijna zeven uur zitten kletsen met een medereiziger naast me en ik merkte ook om me heen dat iedereen met iedereen praatte. Hierdoor deed het gemis van inflight entertainment er niet meer toe. Het personeel sprak Engels, Frans én Nederlands en aan het accent te horen waren het geen nederlanders. Deze meiden waren zo behulpzaam, dat ze zelfs nog probeerden om de zitplaatsen evenrediger te verdelen en passagiers die krap leken te zitten een betere ongebruikte plaats aanboden. Ze kwamen een praatje houden in het Nederlands en deden alles waar je maar om kon verzoeken.
Op de terugvlucht was het niet meer zo geweldig, maar nog steeds goed. Het was spijtig dat de mannelijke stewardessen een beetje wild door de paden liepen en erg op je neer keken. De enige klacht die ik écht heb, is dat de prijs van de terugvlucht een paar dagen voor vertrek nog met dertig euro zakte! Dan had ik dit zelfs nog voor 450 euro kunnen doen.
Ik kijk er naar uit om met Transat de volgende keer naar Calgary te vliegen.