Ervaringen met Air Rarotonga

Er wordt gevlogen met een klein vliegtuigje, 34 seater. Met 1 stewardes aan boord. Prima vlucht en service, kopje koffie of thee met koekje. Met geweldig uitzicht van de eilanden tijdens het opstijgen en landen.

Ik zat op stoel 1a helemaal voorin, dus voeten omhoog als de stewardes de deur dichtdoet anders zit je ertussen met de voeten en riem aangesnoerd houden na landing anders val je zo uit de deur naar beneden als de stewardess de deur opent.

Het inchecken gaat vlot en relaxed, half uur van te voren verschijnen, bagage op een ouderwetse weegschaal. De bagage moet je na het landen zelf van de bagagewagen pakken die ergens achter de miniluchthaven wordt gereden.

Bij het inchecken op de terugvlucht stond ik helemaal verrast te kijken.

Ik kwam aan bij de incheckbalie, voor mij stond een vrouw in te checken, toen zij klaar was, was de medewerkster achter de balie even druk bezig met haar computer, vervolgens kwam er een medewerkster van de airline even met haar kletsen.

Ik stond gewoon te wachten totdat ze mij zou helpen…vervolgens kreeg ik zonder maar 1 woord gesproken te hebben of maar iets te hebben laten zien mijn boardingpass met mijn naam erop aangereikt van de check inn medewerkster !

Ik was niet de enigste op de vlucht want voor mij hadden er mensen ingecheckt en achter mij stonden er nog mensen te wachten…dus hoe ze wist wie ik was zonder maar iets gezegd te hebben of iets te hebben laten zien is me nog steeds een raadsel. Ik was zo beduusd dat ik dat vergeten ben te vragen !! Dit is wel de meest vreemde manier van inchecken…service !!!

Met Air Raro van Rarotonga naar Aitutaki gevlogen, in februari 2010.
We hadden een 12-zitter, geen steward(es), de co-piloot gaf voor het opstijgen de nooduitgangen aan enz.
Was geen slechte vlucht, maar ook niet bijzonder goed. Ik vind de tarieven wel wat hoog.