In een B747-400 heavy van LAX naar AKL
De laatste stoel met extra beenruimte gekregen. Heerlijk gegeten en boven de Pacific lekker 9 uur geslapen. Ik werd daarna gewekt door zelfs na een 13 uur durende vlucht nog steeds immer fit uitziende en lachende stewardess. Ontbijt snel op en toen landing op AKL met een connecting stretch naar NAN.
Vorig jaar ben ik met Air NZ gevlogen London - LA - Fiji - Auckland - Samoa - LA - London.
De overstap in LA voor Fiji was maar anderhalf uur ! Omdat ik maar een korte overstaptijd had in LA dus was ik al bezorgd of ik me connecting vlucht naar Fiji wel zou halen maar Air NZ had dit prima opgelost, in de rij voor de immigration in LA kwam er een Air NZ personeelslid die riep of iedereen die door moest vliegen naar Fiji zijn hand op wilde steken, hij kwam vervolgens naar je toe en kruiste je naam aan op de passagierslijst voor Fiji, vervolgens zei hij dat hij zou wachten bij het punt waar je je checked in bagage weer moest afgeven, daar vertelde hij dat iedereen voor Fiji bij Starbucks moest wachten, vervolgens wachte hij op iedereen en we liepen samen met hem door naar de security weer om naar de gate te gaan. Op deze manier hadden ze iedereen voor de vlucht naar Fiji op tijd bij de gate (ivm korte overstaptijd). Dit was zo geweldig geregeld door Air NZ, pluim daarvoor.
De rest van de vluchten was ook prima.
Bij de laaste terugvlucht had het vliegtuig in La 6 uur vertraging om naar London terug te vliegen waardoor ik dus mijn overstap van BMI in London (zat in het Air NZ ticket ivm Alliance) naar Amsterdam zou missen. Air NZ had in LA een bon uitgedeeld waarmee je voor USD 15 kon eten en drinken op LA airport, vervolgens boekten ze mij op een latere vlucht van BMI van London naar Amsterdam en de bagage was ook netjes allemaal “omgetagd”.
De vliegtuigen zelf waren netjes, veel beenruimte, goede keuze aan films, goed eten en drinken en heel vriendelijk personeel.
Kortom Air NZ was voor mij een uitstekende ervaring.
Waarbij ik ook aan wil geven dat het ticket wat ik had voor heel veel reisbureaus in Nederland een probleem was om te boeken, ze snapten niets van de route en ik kreeg allemaal vreemde ticketvoorstellen. Hierop dacht ik laat maar en heb ik het gratis nummer gebeld van Air NZ en mijn ticket bij Air NZ (in london) geboekt. Het meisje wat mij hielp was zo ontzettend vriendelijk en zo behulpzaam en ze dacht echt mee met mijn ticket, zo van…als je nu die en die datum gaat dan ben je net iets langer daar want dan kan ik je op die en die vlucht daar en daar naar toe zetten, kortom ze dacht echt mee om mijn zo optimaal mogelijk gebruik te maken van mijn vakantiedagen (ook ivm met de grote tijdverschillen in de Pacific, tijdverlies etc.). En kreeg het ticket heel netjes (toen nog papier) opgestuurd per koerier.
In het eerste kwartaal van 2010 heb ik diverse binnenvluchten gemaakt in NZ. Erg goede maatschappij, alles goed geregeld.
Ook van Auckland naar de Cook Islands gevlogen. Uitstekend! En de tarieven zijn heel gunstig. Boeken via de NZ-site was toen wel goedkoper dan via de NL-site, weet niet of dat nog zo is. Maar is het uitproberen waard.
Het was overigens goedkoper om met Air NZ te vliegen dan met Virgin Pacific/Blue.
In 6 toestellen van air new zealand gezeten, en ze waren alle 6 prima, vooral voor intercontinentaal waren zeer goed, voldoende beenruimte, eigen schermpje voor tv, film,games.