We gaan binnen kort naar Tunesie,sousse, tej merhaba.
We heeb veel gehoord over de twee daagse jeep safari, en de vrouwen in huis willen dat ook gaan doen. Ikzelf heb meer het idee, van gaan we op vakantie als we op vakantie zijn.
ZIjn er mensen met ervaringen m.b.t. zo’n tocht en hebben die dat geboekt bij de reisorganisatie of 'langs’de weg?
In turkije hebben we excursies geboekt langs de weg, eenmaal via de reisorganisatie, en dat was duurder en precies dezelfde excursie. Ja en we blijven hollanders:vak02:.
Ik hen slechte ervaringen gelezen :frown:en mischien zijn er mensen die zo’n tocht geboekt hebben en ons kunnen adviseren bij wie,wat of waar:idea:
Wanneer je me aangeeft wanneer je gaat kan ik je in contact brengen met een lokale organisator. Dit kan voordeliger uitpakken dan boeken via de hotelhostess.
Ik verblijf in Douz en kan je in contact brengen met L’ APPEL DU DESERT in Douz, een 2 dagen tour bijvoorbeeld kodt 400 euro pp.
Incl. transfers maaltijden en mineraal water gedurende de hele tour.
1 Transfer vliegveld Djerba naar Douz, overnacting in 3*** hotel
2 Vertrek met 4x4 jeep, passage door de zandduinen oa. De rit gaat langs hoge duinen Grand Erg Oriental van gemiddeld 120 m , langs warme bronnen en een meer midden in de duinen Houidhat Errchad, en inclusief maaltijd en nacht bij bedouinen die permanent in de Sahara verblijven
3 Terugtocht naar Douz, overnachting in 3***hotel.
4. Transfer naar Djerba.
Verblijf je in een andere plaats neem dan de bus naar Douz en ben zo goedkoper uit of reken op een meerprijs
Zorg in ieder geval van te voren -voor het gemak- voor een kopie van je paspoort.
ik ga volgende maand mei naar port El kantaqui
we zouden vandaar uit een twee daagse woestijntocht maken met een jeep en overnachten in een 4 sterrenhotel
had graag ervaring gehoord van iemand die het meegemaakt heeft
ivb met de hitte enz , weet niet goed waaraan ik me kan verwachten , ben niet écht een avonturier:vak02:
graag uw mening
Hoi Derline,
Ik heb in 2007 deze excursie gedaan. Had toen vanuit de reisorganisatie geboekt en was geloof ik tussen de 100 en 150 euro per persoon. Ik was er in juli dus toen was het wel warm, maar toch wel te doen. Alleen Kairouan was echt heel erg heet, maar als je in mei gaat zal het wel meevallen.
Ik vond het erg mooi om in 3 dagen zo veel verschillende landschappen te zien en om te zien hoe het een langzaam overgaat in het ander. Zeker de moeite waard dus!
Ik weet niet hoeveel sterren de hotels precies waren, maar ze zagen er in ieder geval goed uit. Wij hadden geloof ik bij beide hotels een zwembad en een mooie kamer.
Om verwarring te voorkomen: een jeepsafari is een een excusrsie met een 4x4 de woestijn in, bijvoorbeeld vanaf Douz. Er wordt dan niet meer over geasfalteerde wegen gereden maar echt het zand in en zandduinen over.
De trip waar in bovenstaande posts wordt geschreven met uitzondering waarschijnlijk van de TS is een bustrip die in het hotel bij de host of hostess geboekt kan worden waarbij met met touringbus de Tunesische highlights worden aangedaan.
Deze trip is van een ander kaliber, maar overigens ook erg leuk en inclusief dromedarisrit aan de rand van de woestijn en met een rit over zandwegen met een jeep.
Fijne vakantie!
Haha ik weet wel wat een jeep is hoor Je hebt inderdaad ook busexcursies maar dat is echt niks voor mij.
Het klopt inderdaad dat je eerst vanaf je hotel, bij mij was dat Sousse, naar Douz moet rijden over de geasfalteerde wegen. Maar de excursie die jij omschrijft zou echt helemaal niets voor mij zijn en ik herken daarin dan ook niks van wat ikzelf in Tunesië gedaan heb. Maar misschien verschilt het nogal per organisatie, dat kan natuurlijk.
Wij hebben deze tocht in maart 2009 gemaakt en geboekt bij de reisleidster voor idd tussen de 100 en 150 euro.
Het was echt super en je ziet gewoon heel veel van het land
Wij waren met een klein busje, nederlandse gids (vraag dit aan de reisleidster, wisten wij ook niet dat deze tocht nl was) en met 8 personen was dit een heel leuk en gezellig groepje.
Ik las dat je naar Port el K was geweest…Ik ga er over 3 weken naar toe…Zou je mij wat tips kunnen geven m.b.t. eettentjes, excursies en dergelijke…
Alvast bedankt
voor port el kantaqui kan ik de jeepsafari aanraden !!alhoewel het héél vermoeiend is ! het is de moeite waard!
de folkloreavond is ook een aanrader hoewel het eten niks is
de optredens waren leuk !en mooi
restaurents kan ik je niet aanraden aangezien we all inn zaten
de souks vonden wij ook héél plezant en zeker de tuf tufs als vervoermiddel, ook het blauwe stadje Sidi bousaid was mooi!
Mag je foto’s maken van openbare gebouwen?
Ik had gelezen dat dit verboden was en dat je dan kans had op een gevangenis straf al lijkt me dit heel straf, maar in het buitenland weet je natuurlijk nooit
:zon02:We kijken er echt naar uit, onze eerste ECHTE vakantie samen…(buiten weekendjes zee enz)en vakantie met de ouders mee…
En onze eerste keer vliegen, spannende huwelijksreis duscheer.
Nu wou ik nog vragen, zijn er dieren of insecten in Tunesië waar je zeker voor moet oppassen? Of vissen of zoiets in de zee die kunnen steken ofzo?
Best een zalfje meenemen misschien?
Alvast bedankt!