Excursie vanuit Douz

Hallo allemaal,

Ten eerste vind ik het erg leuk dat er op dit forum zoveel dingen staan die in de reisgidsen niet vermeld staan. Daarom ook mijn volgende vragen. Ik denk en hoop dat jullie die misschien wel zou kunnen beantwoorden. Ik ga in augustus voor de eerste keer naar Tunesie samen met een vriend, zonder reisorganisatie. Het lijkt ons erg leuk en een mooie ervaring om naast anderhalve week in het noorden, Bizerte en Tunis, naar de woestijn te gaan. Douz klinkt ideaal. Dit omdat we dan via Tunis komen met de trein. Weet iemand misschien of het mogelijk is om zonder reisorganisatie van tevoren een excursie vanuit Douz te boeken, of in Douz zelf? (Dan wil ik graag de woestijn zien maar ook de zoutvlakte.) Vanuit Tunis gaan we naar Gabes en na een nacht slapen (met de bus?) naar Douz, is het plan. Weet iemand ook wanneer die excursies zijn? Ik denk in de ochtend en in de avond ivm de warmte. En zijn er ook excursies waarbij je b.v. een nacht in de woestijn blijft slapen? En weet iemand misschien ook wat de prijzen ongeveer zijn? Wij hebben namelijk weinig geld te besteden. Is het betrouwbaar om met iemand van de lokale bevolking mee te gaan op excursie? En is Douz zelf veilig voor de rondlopende vakantieganger? En de reis ernaartoe uit Gabes… Ik hoop dat iemand me antwoord op mijn vragen kunt en wilt geven. Of dat iemand me anders een site/telefoonnummer kan geven waar ik die informatie kan vinden. Ik hoop op een antwoord

groetjes

Annemarie van Bergen

Hallo Annemarie, een uitgebreid bericht staat in je berichtenbox.
Hartelijke groet, Wenda.