Ervaringen groepsreis Tanzania/Zanzibar

Hoi forum,

Mijn vriend en ik willen in september/oktober 2010 een safarireis naar Tanzania maken met verlenging op Zanzibar. We zijn geen kampeerders en willen dus graag of in tented camps of in lodges overnachten.We vinden het moeilijk om een keus te maken uit de reisorganisaties die de reizen aanbieden.
Vraag is: heeft iemand een groepsreis gedaan met brendafrica en hoe hoog waren de totale kosten?

Alvast bedankt,
An en Edu

Beste An en Edu,

Met Brendafrica heb ik geen ervaring, maar voor een dergelijke reis kan ik jullie met een gerust hart een vriend van mij aanbevelen, met wie ik ook zelf reis. Ik heb namelijk zijn opleiding gesponsord, metals voorwaarde dat hij zijn personeel steeds correct behandelt.

Zijn naam is Amani Mlay en hij woont in Arusha. Het makkelijkst is hij te bereiken per e-mail op amanimlay@yahoo.co.uk. Het kan even duren voor hij reageert, want omdat hij kleinschalig werkt, vergezelt hij zelf zijn klanten. Ook is zijn geschreven Engels niet al te best, maar het is verstaanbaar.

Hij organiseert zowel safarireizen en trekkings in Tanzania, Kenia en Uganda als trips naar Zanzibar, aan prijzen die een stuk lager liggen dan wat grote reisorganisatoren aanrekenen. Dat is mogelijk omdat internationale tour-operators voor dergelijke trips sowieso een beroep doen op kleine lokale bedrijfjes zoals het zijne. Eventueel kan ik jullie de contactgegevens bezorgen van enkele mensen in Belgiê die al met hem hebben gereisd.

De kosten voor een dergelijke reis hangen vooral af van wat jullie precies willen. Het duurste onderdeel is alleszins het vliegticket naar Tanzania. Maar daarop kun je bijna de helft besparen door tijdig (nu is al vrij laat voor september-oktober) te boeken. Verder moet je ook rekening houden met de park fees in de natuurreservaten, waarop niet af te beiden valt. Maar op dat vlak is er een enorm verschil tussen de toeritische trekpleisters in het noorden (Serengeti, Ngorongoro, Lake Manyara, Tarangire …) en de minder populaire - maar minstens even mooie - reservaten in het zuiden (Selous, Ruaha, Mikumi, …) die tot twintig keer goedkoper zijn. In sommige parken -waar je ook wandelsafari’s kunt maken - ben je bovendien verplicht om een gewapende parkwachter in te huren. De overige kosten (accomodatie, transport, e.d.) hangen vooral af van je persoonlijke reisstijl en je reisorganisator. Over 't algemeen is de levensduurte in het noorden van Tanzania weinig lager dan bij ons; het zuiden is wat goedkoper. Weet wel dat de meeste tented camps ronduit duur zijn - vaak duurder dan een westers hotel.

Aan de kust van Zanzibar nemen de prijzen grosso modo af van noord naar zuid. Een aanrader hier is Paje Ndame Village - ca. 50km van Stone Town - waar je voor 70USD met twee personen logeert in een bungalow op het strand. In Stone Town vind je voor elk wat wils. De prijzen hangen vooral af van het comfort dat je wil.

In elk geval wens is jullie een aangename reis. Tanzania is een prachtig land - jullie zulen het je zeker niet beklagen.

Lala salama,
Dirk

1 like

Reizen naar Zanzibar is op het moment af te raden. Het eiland zit al maanden zonder stroom.http://www.columbusmagazine.nl/nieuws/2333/zanzibar_al_maanden_in_donker.html

1 like

Ik ben zelf op reis geweest met afroriginal tours. www.afroriginaltours.com
Dit is ook een kleinschalig bedrijfje.
Zij, Desiree, is Nederlandse en hij, Fay, is Tanzaniaan. Fay is een enthousiaste gids/driver. Hij weet heel veel van natuur en dieren. Weet over alle dieren veel te vertellen. En neemt tijd voor alles.
Desiree doet de planning en maakt een mooie route. U kunt aangeven wat de wensen zijn en zij maakt er een totaalplaatje bij.

Op youtube staat ook een filmpje.

Zelf ben ik al 3x met ze op pad geweest, in diverse parken.

Ik hoop dat u genoeg informatie heeft.

Groeten, Tessa

1 like

WAARSCHUWING
Ik verneem zopas dat de e-mailidentiteit van Amani Mlay zou zijn gekaapt door een oplichter, die ook gebruik maakt van vervalste documenten van een trekking agency in Arusha. MAAK GEEN BEGRUIK MEER VAN DE CONTACTINFO die ik eerder via deze thread heb gepubliceerd en BETAAL VOORAL NIETS VOORUIT!

Dirk

Hallo

Ik ga van de zomer samen met mijn vriend naar Zanzibar maar vind het lastig om een goed en betaalbare accomodatie te vinden. Wij willen gaan duiken dus het gaan om een accomodatie bij de kust. Heeft iemand goede ervaringen met hotels daar? en wat betaalbaar is?
Dan hoor ik het graag!
Alvast bedankt, LoRo

Hey,

ik zit met hetzelfde probleem. Ik twijfel tussen het noorden kendwa en oosten Paje. Mocht je wat meer informatie krijgen of hebben, zou je dit dan willen delen?

thx. Gr Mary