Ervaringen gidsen in Gambia

Plaats hier je ervaring met een gids.
Vergeet vooral niet zijn
**naam, **
**plaats waar hij te vinden is, **
**website, **
**telefoonnummer, **
**emailadres, **
enz. te vermelden

Jack

Als je op zoek bent naar een ervaren en zeer betrouwbare gids die je ontzettend veel over het land/cultuur/religie kan vertellen ga dan naar:
www.boyleigh.com

Daar kun je alle gegevens vinden. Ablie heeft ons een fantastische week bezorgd!

Ben je in Kotu of omgeving of Serrekunda, dan is deze gids aan abolute aanrader:

http://www.westeinder.net/Gambia/Vakantie_in_Gambia/Excursies_tijdens_uw_vakantie_in_Gambia.html

Vr.groet,
Lizet.

Musa laat je de mooie plekjes van Gambia zien tegen een betaalbare prijs. Je kunt hem bereiken op 002207770119 vanuit Nederland en vanuit daar met Gambiaans nummer op 7770119. Mailen kan ook via [EMAIL=“musatouray1982@yahoo.com”]musatouray1982@yahoo.com.

Vragen kun je ook aan mij stellen via de blog.

Groetjes,
Marlies

Gids Simon werkt momenteel vanuit Kairaba Beach hotel.
Dit op free-lance basis en is niet in dienst van het hotel!
Geen werk, geen brood op de plank. Zeker in de regenperiode belangrijk een goede gids mee te voor uw excursies.

Bezoek zijn website:

http://www.saidoujallow.tk

Zoek je een betrouwbare en goedkope gids die ook nog eens heel sociaal is en het hart op de goede plek dan kijk eens op onderstaande site .
Deze man is al 3 jaar de penningmeester van onze Stichting en is zeer betrouwbaar.

Voor vragen kan me altijd bij mij terecht.
Mijn Telefoonnummer staat op deze site vermeld.

Gr. Nel
www.sharanie.nl

Hoi,

Wij zijn net terug uit Gambia.
We hebben daar met onze kinderen een supertijd gehad !!!
Tijdens ons verblijf hebben we verschillende gidsen gehad, om het verschil te kunnen zien.
ZEER tevreden waren wij over onze gids Eliman Gassama.
Eliman kan heel veel vertellen en laten zien over Gambia.
Doordat hij perfect Engels spreekt, maar ook Mandinka en Wolof ( en klein beetjes Fula) konden wij met iedereen contact krijgen.
Onze kinderen (9t/m 12 jaar) zien Eliman zelfs als een echte vriend en voelen zich erg prettig bij hem.
Eliman weet heel veel over de geschiedenis en het dagelijkse leven van Gambia, maar ook over de verschillende dieren en bomen en alle mooie plekjes in Gambia.

[EMAIL=“elimang1@yahoo.com”]elimang1@yahoo.com is zijn mailadres

Het telefoonnummer waarop u Eliman kunt bereiken is +2207243454.

Wij zaten zelf in Bakau, daar woont Eliman ook.
Samen met Eliman Gassama zijn wij door HEEL Gambia getrokken en heeft hij ons alle mooie en bijzondere plekjes laten zien.

Eliman is echt een aanrader als u op zoek bent naar een eerlijke, goed Engels sprekende, betrouwbare en zeer (kind)vriendelijke gids !!!

Mocht je meer willen weten, mag je mij altijd mailen !!!

groetjes,
Mik

Neem eens een kijkje op de website van Gambiagids Saikou: http://www.gambiagids.nl
Saikou is een serieuze, betrouwbare en deskundige gids die je veel kan vertellen en kennis laat maken met Gambia als land, zijn bevolking en hun gebruiken.

Oh wat leuk dit te lezen. Wij hebben Eliman leren kennen toen we in Hotel Cape Point zaten, half april. Gewoon tijdens onze wandelingen in en rondom Bakau. We hadden vanuit Ned. al een andere gids geregeld voor onze excursies. Hoe hebben jullie de excursies gedaan met Eliman? Heeft hij een auto dan?

HĂ© das leuk !!!
Wij hebben Eliman op het strand leren kennen.
In eerste instantie waren we erg terughoudend, vanwege alle verhalen die je leest op internet …
Echt niet nodig !
Hebben een super leuke tijd gehad met Eliman.
Ook een vriend van Eliman was vaak met ons mee, Omar. Ook een zeer goede gids, maar Eliman weet veel meer over Gambia omdat hij de toeristenopleiding heeft gedaan.
We zijn bijna 2 weken met Eliman opgetrokken.
Eliman heeft zelf geen auto, maar regelde steeds vervoer voor ons.
Soms met de gewone taxi, of groen-gele taxi, maar ook de bushtaxi en de veerboten.
Hierdoor zijn wij in heel Gambia geweest, op de plekken waar nog bijna geen toubabs zijn geweest (dat wilden wij graag!).
Wij vonden het zelf erg handig dat Eliman zelf geen auto had, omdat wij daardoor helemaal vrij waren. Hebben de veerboten te voet genomen, omdat je dan veel sneller op de veerboot komt, en aan de andere kant van de rivier weer nieuw vervoer gezocht (wat NOOIT een probleem is !).
Na het regenseizoen willen we weer naar Gambia, dan voor een langere tijd. We hebben nog steeds contact met Eliman en hopen hem dan weer terug te zien.
Hoe vond jij het in Gambia?
Ben je van plan om nog een keer te gaan?

Hoi hoi,

Ja wij waren ook erg terughoudend en dachten het wel alleen af te kunnen met tot gevolg dat we hopeloos verdwaald zijn die ochtend ha ha …eigen schuld.
Het is een prima man inderdaad dus de keer daarop dankbaar gebruik gemaakt van zijn begeleiding. Hij was toen vaak met Alieu, ook een vriend van hem.
We hebben ook nog steeds contact via de mail.
Ik was met een vriendin voor 8 dg. en dat was gewoon te kort. Dus we gaan zeker terug.
Het klopt wat ze zeggen als je voor 't eerst naar Gambia gaat. Of je vindt het geweldig of je vindt het niets. Nou het eerste dus. The smiling coast he.
Heb nog wel wat leuke tips betreft een boekje en DVD over Gambia, maar wil dat liever prive sturen.
Geen idee of dat via deze site kan en wil ook niet mijn e.mail via deze versturen.
Laat even weten oke?
Ik wil Eliman vandaag of morgen nog een mail sturen dus zou leuk zijn als ik de groetjes van jullie kan doen.
Ik hoor het wel.

Groetjes

Heb geprobeerd jullie een prive bericht te sturen 2 x maar is niet gelukt vlgs. mij.
Zou je mij even prive willen mailen? Eliman had het vanavond over een web site enz. dus ik heb wat vraagjes enz.

Groetjes van Caren

zie www.sheikomar.info

Let op de gids die in het senegambia hotel actief is hij spreekt goed nederlands woont nl al 10 jaar in nederland, heeft dus het geld niet nodig aangezien hij het grootste gedeelte van het jaar in ned. Woont …hou je bij een lokale gids. Die van ons was abdu ceesay …tel is gewoon bij mij, theoz en/of erwin ( moderator) op te vragen als je echt wat goeds wil

1 like

Dankzij onze geweldige gids Sarjo hebben we veel van Gambia gezien. Het is de beste gids die je je kunt wensen, netjes, stipt en altijd de nodige dosis humor. Hij heeft een auto die prima in orde is en niets is hem teveel om het je naar de zin te maken.

Meer informatie www.sarjo.be of stuur me een mailtje voor meer informatie.

Mafaal Saidy is onze coordinator in Gambia voor onze stichting Help Gambia Helpen.
Hij kan je het hele land laten zien op een zeer deskundige, veilige en leuke manier.
Voor hem zijn dit extra inkomsten en die zijn zeer welkom voor een vader van twee kleine kinderen.
Wil je hem bereiken kijk dan even op onze website www.helpgambiahelpen.nl onder het tabblad gids in Gambia.
Wij zijn al drie jaar met hem op stap geweest en het is iedere keer weer een feestje.
Hij heeft zelf een auto en spreekt goed Engels.

Wij zijn een moeder en dochter die al enkele jaren op reis gaan naar Gambia en erg goede ervaringen hebben met Muhammed Sisawo, een lokale gids werkzaam in de omgeving van Senegambia, Kololi. Omdat wij hem eeuwig dankbaar zijn voor zijn grote bijdrage aan de kennismaking met zijn land, hebben we aangeboden een website voor hem te maken. http://www.mjsafari.com

Om direct in contact te komen met Muhammed Sisawo kun je bellen of mailen naar:
[EMAIL=“muhammed.sisawo@yahoo.com”]Muhammed Sisawo
Tel: 00220/9928269
Muhammed spreekt en schrijft goed Engels.

wij zijn in februari 2012 in gambia geweest; kijk op http://gambiaguide.webs.com/ voor info over gids ousman ceesay
verblijf je in nabijheid kololi (o.a. hotel Djeliba) en district senegambia en zoek je een btrouwbare chauffeur; vraag dan in de buurt van hotel naar donny osmond (nick name)
het meest recente telefoonnr dat wij van hem hebben is 7075608;
als (prijs) voorbeeld: hij bracht ons van hotel djeliba naar district senegambia waar veel restaurants liggen en kwam ons ook weer ophalen op een afgesproken tijdstip voor 100 dalasiwe (is ca 2,50 euro!!)

Hoi,

Ik zat in het senegambia beach hotel. Van 29-02 tot 07-03-2012.
De allerbeste driver die we **ooit **ontmoet hebben is toch wel Abdu Ceesay.
Hij is een officiele tourist taxi driver. Met een ruim busje, dat goed onderhouden is. Hij is altijd stipt op tijd, super vriendelijk en heeft humor. Hij is vader van 3 kindertjes en is bescheiden. Hij ziet er voor gambiaanse begrippen altijd tip top uit!
Hij geeft goede prijzen… voor een hele dag op pad met zn vieren, 6 plaatsen aangedaan, vroeg hij zo’n 1500 dalasis (zo’n 40 euro). Dit was inclusief de gids.

Goede gidsen uit het senegambia beach hotel zijn:
Foday en Lamin Saho. We zijn met beiden op pad geweest. Foday is receptionist en bellboy in het hotel. Lamin is waiter. Ze zijn beiden ontzettend aardig, verantwoordelijk, rustig en gezellig! Lieverds zijn het. Je kunt naar hen vragen in het hotel. Maar je zal ze er sowieso wel tegenkomen.

Abdu Ceesay
tel: (220) 9904890/ 7084475
**email: **[EMAIL=“abduceesay@hotmail.com”]abduceesay@hotmail.com

Vergeet niet de groeten te doen van ons! Sandra, Daan, Kirsten en Annika.

groetjes Annika