Tips Gambia

[COLOR=blue][FONT=Courier]

Hoi allemaal,

Ik ga eind november een last-minute boeken naar de kust van Gambia. Ik weet dat het daar erg toeristisch is maar het is zo goedkoop . Ik ben echter niet het type dat op het strand wil liggen. Ik wil zoveel mogelijk van het land zien. Wie heeft er tips wat ik echt moet gaan zien? En kan ik daar een brommer huren? Ik las ergens dat dat niet verstandig is omdat ze vaak niet verzekerd zijn… Toch wil ik het liefst alles op eigen houtje zien, geen trek in bussen vol met toeristen die van de ene plek naar de andere worden gebracht.

Groetjes Kim

Hallo,

Ga eens langs de rivier het binnenland in richting Georgetown, zeker een ervaring met de taxi-brousse!

Grtzz

As u wilt heb ik wel het telefoon nummer van een taxi met chauffeur, echt leuke man die je alles wel wil laten zien. Hij haalt ook wel toeristen voor het reisburo van het vliegveld op enzo is dus wel betrouwbaar hij spreekt goed engels. als je dan met hem op pad bent heb je ook geen last van opdringerige mensen. Laat maar weten of u dit wilt.
Groet Rinskje

Vindt het persoonlijk een nog al vreemde opmerking : “geen last van opdringerige mensen”…Ik kan niet zeggen dat Gambianen opdringerig zijn, dat waren ze niet naar mij als man zijnde maar ook niet tegen mijn vrouw als die alleen was. Als je normaal doet zal je ook normaal behandeld worden. Als je gewoon, zoals het hoort, vriendelijk en met een glimlach zegt dat je ergens géén interesse in het hebt, zullen ze nog één poging wagen en dan óók lachend weer weggaan. Bedenk wel in een land waar de meeste bijna geen geld hebben te makken en wij als rijke toerist daar naar toe gaan de kans dat je aangeproken word om wat te kopen oid groter is dan een land waar bijna iedereen geld genoeg heeft. Maar dat is juist de charme en zo kom je ook heel snel in contact met de lokale mensen.Wat betreft het huren van een brommer…zou ik niet doen is gewoon niet veilig.
Voor een hele goede gids zou ik persoonlijk de hier al vaker genoemde Abdu Ceesay kiezen. Erwin de Moderator van de site heeft alle gegevens en kan je met hem in contact brengen en dan heb je ook géén last van "geen last van opdringerige mensen "…De beste manier om van niemand " last " te hebbenis heel simpel : op je hotel complex blijven en dan vertellen hoe GEWELDIG HET LAND EN DE CULTUUR WAS…of lekker in Nederland blijven…en je daar ergeren over de hufterigheid van de gemiddelde Nederlander

Zit wat rond te kijken hier op het forum en kom erachter, dat er in dit draadje gereageerd wordt op berichten van 9 jaar geleden die geplaatst waren door mensen die geen lid waren van het forum. :wereld:

Van 2003 naar 2012 is inderdaad een beste sprong in de tijd! :wink:
Maar dat kan allemaal op een forum. Niks mis mee, maar de topic starter zal inmiddels haast ingeburgerd kunnen zijn in Gambia, haha…

Wij gaan eind deze maand naar Gambia en ik zou graag telefoonnummer van de genoemde chauffeur ontvangen. Welke tocht(en) zou je aanraden met hem te maken?
Groet,Rudi

Hallo Rudi,

ik stuur je een privé bericht.

Dag Erwin,

zojuist voor het eerst op dit forum gekeken, dank voor alle informatie die je hebt verstrekt op deze site. Morgenochtend 6 januari vertrekken wij voor 12 dagen naar Gambia en ik zou je willen vragen om mij ook het mailtje dat je naar Rudi hebt gestuurd te doen toekomen. Bijvoorbaat erg bedankt.

Vriendelijke groet, Jan

Je hebt een PB Jan :wink: