Ervaringen gevraagd over Malaria

Malaria is een ernstige ziekte waaraan je binnen enkele dagen dood kunt gaan. Dus malaria tabletten gebruiken (is erg goed en) word voorgeschreven in Nederland. Moet je zelf de tabletten betalen dan is het wel een behoorlijke uitgave.

In Senegal, waar ik ben behandeld voor malaria raden ze ook aan een profylaxe te gebruiken indoen je daar bent met vakantie. Mocht de vakantie langen zijn dan een maand, gebruik dan juist geen tabletten omdat je besmet kunt raken en dan niet meer reageert op de behandeling met dezelfde soort medicijnen.

Dit volgens de medici in Senegal, doch ook een arts uit Nederland en een Franse arts met tropenervaring gebruikten geen malaria tabletten in malaria gebieden.

Ga de buiten de grote steden of is een groot hospitaal niet direct in de buurt, neem zeker een middel mee als Coartem (te vinden op internet).

Ook leer wat de verschijnselen zijn(te vinden op internet) en aarzel niet om naar een ziekhuis te gaan.:dag:

Ik heb eenmaal een nachtmerrie gehad van Lariam, daarna ben ik ook begonnen mijn pillen 's morgens ipv 's avonds te nemen.
Sindsdien heb ik meerdere reizen gemaakt met Lariam en heb er geen bijwerkingen meer van ondervonden. Ik vind het nog altijd de makkelijkste oplossing omdat je maar 1x per week moet slikken. Bovendien vind ik Malerone toch wel overdreven duur.
De eerste voorzorg is nog altijd het risico om gestoken te worden te beperken: slapen onder een muskietennet, regelmatig insmeren, regenseizoen vermijden, lange mouwen enz. (ook Airco helpt een beetje).
De tweede voorzorg zijn de pillen.

Inderdaad eens gekeken, gaat om een verdunning 200C homeopathisch medicijn.

Wikipedia zegt over 200C verdunning (i.v.m. een ander homeopatisch medicijn Oscillococcinum, ook 200C): *

As there are only about 10^80 atoms in the entire observable universe, a dilution of one molecule in the observable universe would be about 40C. Oscillococcinum would thus require 10^320 more universes to simply have one molecule in the final substance.*

Blijft over het hard slaan van het potje tegen een met leer beklede plank, het ‘potentiëren’. Verder is er dus geen verschil met gewoon water.

Persoonlijk geloof ik er niet in, maar dat moet iedereen maar voor zich zelf uitmaken. Ik vind het niet raadzaam om dit te gebruiken voor zoiets gevaarlijks als malaria…

Speel niet met je leven en slik die vieze pillen, draag bedekkendekleding als het donker wordt en smeer je in met Deet. Slaap onder een muskietennet.

Toch even dit. Ondanks alle medicijnen en maatregelen kan je toch malaria oplopen, dus wees altijd op je hoede voor de sympthonen en ga gelijk naar een ziekenhuis toe.:zon02:

Gelukkig woon ik in een niet malaria gebied, allen een stuk van Kruger Park en St Lucia is een Malaria gebied, maar dan ook allleen in de zomer als de regens er zijn.