**Heeft iemand tips voor wat betreft de tocht (route) van Maun via CKGR naar Gaborone of in andere richting. Ik begreep dat er in het CKGR op dit moment nog nergens toilet voorzieningen zijn (ook niet op eventuele campsite’s?). **
Op de desbetreffende campingsites zijn toiletten aanwezig. (de bekende deksel omhoog en gat in de grond toiletten) maar ze zijn er. Vaak ook een douche aanwezig maar je moet dan wel een emmer gebruiken en zelf voor warm water zorgen uiteraard.
Wij willen vanaf Begani,Negepi camp(Namibie) naar CKGR rijden in sept. Onze 1e stop zou dan zijn in Motopi camp en de volgende stop in Khutse.
Heeft iemand ervaring met deze route door de Kalahari?
Wij hebben zelf in mei van dit jaar door Central Kalahari gereden (fantastisch gebied!), van west naar oost. Het werd ons afgereden om van Khutse naar C.K. te reizen vanwege de slechte condities. Alleen in convooi zou het te doen zijn hebben we begrepen. Wat voor auto gebruiken jullie?
Hoi Ramon,
Wij hebben een 4x4 Toyota Hilux gehuurden wij willen dus van noord naar zuid rijden.
Kan je mij vertellen welke route jullie hebben gereden, waar overnacht, hoe lang (in tijd) erover gedaan? Kortom ik ben erg nieuwsgierig en wil alles weten.
wij zijn met een Nissan Trax vanuit een safari lodge in de buurt van Ghanzi door “nomansland” richting Xade, de gate om Central Kalahari binnen te komen, gegaan en vandaar uit richting Piper Pan (campsite) en daar overnacht. De volgende dag rustig aan naar de volgende campsite (vlakbij Sunday Pan) en daar weer overnacht. De dag erop alweer vertrokken uit Central Kalahari richting Rakops.
1e Stop in Motopi en 2e in Khutze is onmogelijk. Te ver!! Eigenlijk is vanaf Motopi naar Piper pan al te ver om op 1 dag te rijden. Je mag en kan er maar max 40km per uur rijden en je wil toch ook nog wat zien!!
Wij reden 2 weken terug van Piper pan naar Xade al plm 3 uur!