Ervaringen Emigratie

Ik ben heel benieuwd naar ervaringen van mensen die geëmigreerd zijn. Weet iemand ook waar ik verhalen hierover kan vinden?
Verder ben ik ook benieuwd naar werkgelegenheid, oa in Spanje, Australie en Nieuw-Zeeland. Ik heb als ideaal dat ik ooit (wellicht met meerdere mensen) iets ga beginnen in het buitenland; bijv. een Bed & Breakfeast, WWOOF-farm of hostel.
Hopelijk kan iemand mij aan meer informatie en dergelijke helpen.

Meld je eens aan bij de groep Van Nederland naar Spanje groep hier zitten een aantal mensen die al naar Spanje zijn geëmigreerd.

Kijk voor B&B mogelijkheden eens op www.nicla.nl

Veel succes!

Nicole

Op “Wonen in Andalucía” vind je verhalen van mensen die geëmigreerd zijn: http://geo.ya.com/cazallasierra. Veel leesplezier en succes met je plannen!

Hartelijk bedankt voor jullie reacties, Nicla en Linda.
Ik ben verder ook nog erg benieuwd naar personen die naar Australie of Nieuw-Zeeland geëmigreerd zijn en wat hun ervaringen zijn met wonen, werk etc.

Hi Jeroen,

Ik ben vorig jaar uit Nederland weggegaan. Bewust weg uit Nederland. Had het wel gehad met Nederland. Woon en leef nu in Nieuw Guinea, heb het leuk voor elkaar. Mooi huis, prachtige omgeving, en fantastisch land om te wonen. Begeleidt reizen voor een Ned organisatie.
http://www.koningaap.nl/www/index.php?m=br…iscode=GRKAII05
Je zult doorzettingsvermogen moeten hebben, veel moeten incasseren, inventief moeten zijn. Dit zijn zo maar wat dingen. Veel begint bij je zelf. Ieder land is anders en heeft zijn eigen regels, je moet er mee weten om te gaan. Geef je zelf een plaats en ga mee met het leven, hang niet te veel de altijd beter wetende nuchtere Hollander uit dat gaat soms niet op, wordt niet begrepen. Gebruik je verstand ga op je gevoel af, is wat ik je kan adviseren

Originally posted by vanua@02-01-2005, 14:07:09
** Je zult doorzettingsvermogen moeten hebben, veel moeten incasseren, inventief moeten zijn. Dit zijn zo maar wat dingen. Veel begint bij je zelf. Ieder land is anders en heeft zijn eigen regels, je moet er mee weten om te gaan. Geef je zelf een plaats en ga mee met het leven, hang niet te veel de altijd beter wetende nuchtere Hollander uit dat gaat soms niet op, wordt niet begrepen. Gebruik je verstand ga op je gevoel af, is wat ik je kan adviseren **

Bedankt Vanua voor je reactie. Ik heb even een deel van je reactie gequote. Ik wilde hier namelijk even op inhaken.
Ik moet zelf nog een aantal dingen eerlijk over mijzelf zeggen.
Ik ben al geruime tijd werkloos in Nederland en soms vraag ik mij weleens af hoe psychisch belastbaar ik ben. Ik heb een lichte vorm van PDD-NOS (een aan autisme verwante handicap) en deze handicap veroorzaakt soms voor communicatieproblemen met anderen. Nu moet ik ook al eerlijk bekennen dat aan mijn engels nog veel te verbeteren valt. Ik heb dus het gevoel dat ik nog flink tekort schiet; als ik in Nederland al moeite heb om me staande te houden hoe moet dat dan in een vreemd land. Ik heb ook het idee van; ‘hoe langer is hier zit, hoe moeilijker ik aan nieuwe situaties kan wennen’. Het klink allemaal wat zwaar op de hand, maar ergens wil ik heel graag verandering in mijn leven. Alleen die eerdergenoemde problemen bemoeilijken het best wel. En toch wil ik ooit weg in de toekomst. Weg uit mijn woonplaats Groningen, maar wellicht dus ook weg uit Nederland. Ik ben nog het meest bang voor aanpassingsproblemen met omgang, taal etc.
Wie heeft nog meer adviezen en tips voor me?

Mijn vorige reactie was nogal zwaar op de hand en ik moet het dan ook allemaal niet teveel overtrekken. Het punt is dat ik graag weer naar het buitenland wil; eerst tijdelijk, maar wellicht ooit voor langere tijd. Spanje lijkt mij wel uitdagend omdat het dicht bij huis is, maar het liefst zou ik naar Australie of Nieuw-Zeeland willen. Ik ben dan nog steeds ook erg benieuwd naar ervaringen van anderen in Australie en Nieuw-Zeeland. Laat het hier gerust weten!

Hallo,

Ik ben op zoek naar de gast gebruiker Vanua, maar helaas heeft hij geen profiel. Ik ben erg benieuwd of hij nog in Nieuw Guinea woont en werkt. Zou die persoon als hij dit leest mij een berichtje kunnen sturen?

Dank je wel!

Grtjs.
L