Hoe is het emigreren je bevallen?

Je bent verhuisd naar het buitenland. Hoe is de emigratie je bevallen? Heeft het alle verwachtingen meer dan waargemaakt? Of is het je vies tegen gevallen?

Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe!

Ik ben sinds een paar weken geëmigreerd naar Noorwegen, voor de liefde.
Mijn vriendin is Noors, en ik ben bij haar ingetrokken.
M’n inboedel in NL moet ik nog verkopen, maar dat komt deze zomer.
En natuurlijk moet ik hier nog een baan vinden.
Dat maakt alles dus nog wat onzeker, maar het leven in Noorwegen bevalt me tot nu toe wel.

Familie in NL mis ik niet echt, want je hebt tegenwoordig webcam/voice-chat en IP-telefoons, dus gewoon gratis bellen. Goede vrienden houden ook goed contact, het is meer de vrienden die je soms even spreekt. Die bellen niet zomaar even op ofzo. Die verlies je uit het oog natuurlijk. Maar ik heb hier al veel nieuwe vrienden, en ook een complete grote leuke familie er bij.

Ik zit nog midden in de procedure voor Nieuw Zeeland maar ben al wel 3 jaar niet meer woonachtig in Nederland ben 2 keer terug geweest. Verder kan ik er nu nog weinig over zeggen als ik er eenmaal leef en woon. Ik weet wel hoe het er is want heb 1 maand in Auckland gewoont en heb daarna 2 maanden door heel Nieuw Zeeland heen gereisd.

Wij zijn in november 2000 met ons gezin (3 kinderen) naar Ierland verhuisd en het bevalt ons nog steeds goed. Natuurlijk, zaken worden hier anders gedaan dan in Nederland, de mentaliteit is heel anders etc. Maar het is gewoon spannend om te zien of je ergens anders kunt aarden. Twee van onze kinderen zijn inmiddels van school af en hebben werk gevonden. De jongste zit nog op de middelbare school. Het onderwijssysteem is redelijk maar heel anders dan we gewend waren. Al met al kan ik niet zeggen dat alles nou zo fantastisch is, er zitten best mindere kanten aan, maar ik zou hier voorlopig toch echt niet weg willen.

Marike

Wij wonen bijna 4 jaar in Zuid Afrika. Heerlijk gewoon.
Hier is ECHT alles anders. En terug naar het koude kikkerlandje, nee niet echt.

Alleen het internet is gewoon slecht, langzaam, werk niet altijd, dat is gewoon balen!:cheer:

Jullie gaan het ooit nog eens lezen op mijn home site maar dat wordt een winterklus. In het kort: 17 maart vertrokken naar Turkije. Ik denk wel dat we de makkelijke optie hebben we hoeven n.m niet meer te werken. Er zijn een aantal dingen gebeurt waardoor het ons niet altijd even makkelijk werd gemaakt maar ik (wij) horen hier! Wel 2 x jaar een vakantie naar Nederland vanwegen kleinkinderen, kinderen vrienden. Wat mij betreft komen die hierheen ik heb niks met Nederland. Mieke heeft het wel af en toe nodig om naar Nederland te gaan.