Ik wil graag in Ghana ontwikkelingswerk doen. Nu vond ik op internet de commissie SAMEN
www.commissiesamen.nl
Die zend mensen uit naar o.a Ghana om met straatkinderen te werken.
Heeft iemand ervaring met SAMEN?
hoi JoycevG!
zelf heb ik geen ervaring met commissie SAMEN, maar een vriend van mijn neef is hiermee wel naar een project geweest en het is hem heel goed bevallen!
op het moment ben ik zelf ook bezig met commissie SAMEN want ik wil graag van oktober tot ongeveer april ontwikkelingswerk gaan doen, heb jij inmiddels al een andere organisatie benaderd? of ga je met commissie SAMEN?
groetjes!
Ik heb net mijn aanvraag de deur uit gedaan. Ben al op gesprek geweest, en ben helemaal positief!
Waar ga jij heen?
Mijn planning is dat ik dan ong oktober volgend jaar 6 mnd ga,
Ik heb pas sinds vorige week contact met commissie SAMEN dus voor mij is er nog niets zeker, ik ben van plan in oktober te gaan ook voor ong 6 maanden, maar ik begrijp dat jij dan een jaartje later als mij gaat?
weet je al naar welk project of welk land je gaat? of hoor je dat later pas?
Ze nemen voor de voorbereiding oha een jaar.
En idd, ik wil oktober 2009.
Je mag aangeven naar welk land je wil, en daar gaan ze dan iets voor je zoeken bij een project van Don Bosco.
Ik heb gezegd liefst Ghana, en anders ergens anders in Afrika. Liefst niet India (trekt me niet) of een spaans sprekend land, want ik spreek geen woord spaans.
Verder zal ik gewoon op gesprek gaan als ik jou was, Harrie is heel aardig en verteld je alles wat je wilt weten
Ja dat is inderdaad een beetje mijn probleem die voorbereiding, want daarvoor ben ik wat aan de late kant. Hopen dat ik nog kan instromen dat is nog even afwachten!
Maar als dit nog mogelijk is ga ik zeker op gesprek, ik heb wat dat betreft niet echt een voorkeur qua land, maar spaans spreek ik ook niet dus daar wil ik idd wel rekening mee houden!
Over het project Anbu Illam heb ik veel gelezen op die weblogs en dat is eigenlijk waar ik naar op zoek ben,
maar jij hoort dus nog waar je terecht komt? En heb je een reismaatje of ga je met iemand die zich ook alleen opgeeft?
Ik ga met iemand die zich ook alleen opgeeft. Vind ik ook zeker een uitdaging in zitten!
Ik krijg nog te horen waar ik heen ga als ik officieel groen licht heb.
Ik las ook een stuk over Bosco´s Boys in Accra, precies waar ik naar op zoek ben! Dus ik hoop dat dat wat wordt!
Ja daar heb je zeker gelijk in! Nieuwe mensen ontmoeten is altijd leuk en ik denk dat je het dan ook anders beleeft als wanneer je er met iemand bent uit je vertrouwde omgeving.
Over Bosco’s Boys kan ik eerlijk gezegd niks vinden, maar hopen dat je dan op dat project kunt gaan werken ja.
Ik heb er echt zoveel zin in hoop echt dat het doorgaat!
Maar ik heb wel het idee dat ik nog wat jong ben, want hou oud ben jij? Als ik aan de slag wil gaan ben ik namelijk pas net 18.
Ik weet ook niet meer waar ik het gevonden heb, ik las er ergens iets over ![]()
Ik ben 21 als ik wegga, dan net klaar met mn vervolgopleiding
Daarom vind ik deze organisatie ook top, het is natuurlijk gericht op jongeren en dat trekt mij toch veel meer dan wanneer ik ook de kans had met een oude taart op een project gezet te worden ![]()
maar welke opleiding ben je nu mee bezig dan? iets wat hierop aansluit of niet?
halfhalf, ik doe nu Verpleegkunde. Ben ook pedagogisch opgeleid dus in dat opzicht sluit het wel aan, en medische achtergrond is natuurlijk nooit weg
Nee daar heb je gelijk mee dat kan altijd van pas komen!
Ik heb vandaag een mail gekregen van Harrie maar daaruit bleek dat ik oktober niet ga redden ivm de voorbereidingsperiode, dus nu ben ik van plan het om te draaien.
Ik wil nu eerst een half jaar in NL gaan werken en dan een half jaar vrijwilligerswerk gaan doen, heb ik langer de tijd om te sparen ook!
Ik ga idd binnenkort op intake gesprek, vind ik wel spannend moet ik zeggen! Wat kan ik daarvan verwachten?
Het intake gesprek is een gesprek met Harrie. Het is geen sollicitatie ofzo. Gewoon eengesprek over wat SAMEN doet, hoe het allemaal in zn werk gaat e.d.
Ik heb groen licht gekregen! Dus het is zeker dat ik ga! Nu nog een maatje, die ik evt op het weekend ontmoet, zo niet gaat SAMEN voor me zoeken.
Ga je ook naar het weekend in november?
oh super dat je zoiezo bent toegelaten zeg!
ik ben zaterdag op gesprek geweest bij Harrie, viel me inderdaad hartstikke mee wat een aardige man, ik heb nu dus het aanmeldingsformulier ontvangen die ik op mijn gemak ga invullen.
En dan hopen dat ik ook groen licht krijg natuurlijk =D
Hoogstwaarschijnlijk ben ik er ook bij dat weekend in november
hoi Joyce,
jammer dat ik al een tijdje niks gehoord heb!
heb je al nieuwtjes gehoord van Harrie? en misschien zelfs al een maatje gevonden?
Ik heb inmiddels reactie gekregen op mijn aanmeldingsformulier en heb ook groen licht gekregen, heb me ook al ingeschreven voor het weekend.
Vind het allemaal wel heel spannend hoor, ben benieuwd naar de planning van het weekend, weet jij daar als iets over gehoord misschien?
Ik hoop nog wat van je te horen!
Groetjes Roos
Hoihoi!
Ik ga ook naar het weekend. Over de planning e.d hoor je meer in oktober, dat is mij verteld ![]()
Ik heb nog geen maatje gevonden, Harrie zegt dat ik het weekend even af moet wachten.
Wanneer ga jij?
Groetjes Joyce
haihai,
ja dat is mij ook verteld maar misschien dat jij toevallig toch wat wist over het weekend;)
de planning is dat ik januari/februari vertrek, dus dat komt wel al erg dichtbij, ik hoop echt een maatje te vinden op het weekend want ik zit ook nog zonder!
Is jouw planning nog steeds om in oktober te vertrekken?
Groetjes!
Ja oktober! aangezien ik mijn opleiding eerst afmaak, die tot september 2009 duurt ![]()
Ik zie je wel op het weekend dan denk ik!
Ja dat kan je beter eerst afmaken natuurlijk,
maar dan zie ik je vast wel eind november!