Ervaringen Bolivia,chili En Arg.

Hai,

Half juni vertrek ik voor 4 maanden naar Zuid-Amerika. Ik begin in Bolivia en trek dan verder naar Chili en Argentinie. Ontzettend spannend!
Nu leek het mij kei leuk om ervaringen uit te wisselen met mensen die daar al zijn geweest en die wellicht nog tips, ideeen en enthousiaste verhalen voor me hebben! Ik heb er heeeeeeeel veel zin in en ben benieuwd wat mijn voorgangers nog is bijgebleven van hun avontuur!
Dan ook nog de praktische kant van zaken. Wat raad je me nu echt aan om mee te nemen; buiten de Lonely Planet …
Zijn er trouwens nog avontuurlijke mensen die ongeveer gelijke plannen hebben als mij en zin hebben om samen (sportief) het land te ontdekken?

Groetjes Denise

Hoi Denise,

Ik zit nu in Sao Paolo, Brazilie, en ik ben vanuit midden america, via Colombia, Equador, Peru, naar Bolivie en Argentinie geweest :o)
In Chilie ben ik nog niet geweest, maar daar ga ik nog naar toe hihi…

Ik ga geen verhalen schrijven over wat er allemaal te zien is, dat kun je beter zelf doen hihi.
Wel kan ik je vertellen dat je voor Bolivia (en Peru) wat warme kleren moet meenemen. Ik had wel een warme trui bij me, maar dat was toch soms niet genoeg hihi…

Vooral s´nachts kan het daar erg koud worden, en meestal regent het ook nog eens wat het allemaal meer op NL laat lijken. (Dus ik was er dan ook zo snel mogelijk weer weg richting het warmere Argentinie.)

Ja, Argentinie is weer erg warm, dus je moet ook wat kleren meenemen voor warm weer :o) Al met al heb je een grote rugzak nodig hihi…

Verder nog wat tips i.v.m eten:
In Peru en Bolivia is het eten niet zuiver !!!
Dit heb ik zelf en vele reizigers die ik onderweg tegen kwam ondervonden. Ik ben dan ook gigantisch ziek geweest, wat in deze landen toch niet zo prettig is…

Mijn advies… vermijd kraan water (zelf tanden poetsen)
Gebruik altijd water uit flessen, en kijk of de dop verzegeld is.
In deze landen willen ze nog wel eens flessen hervullen met kraanwater :o(
Verder geen salades, of koude groentes, en groente/fruit van de markt lijkt me ook een risico…
Ik ben erg ziek geworden van een (groente) pizza die niet goed was…

Argentinie is veel beter, modern net als Europa, en goedkoop !!!
Bolivia is ook goedkoop, maar dan heb je ook geen enkele luxe (tv, koud water…niet erg prettig als het s´avonds erg koud is etc)
In Argentinie heb je dit allemaal wel, en het eten is ook goede kwaliteit vergeleken met Bolivia.

Ik wil je Bolivia niet afraden, maar pas goed op… ook voor criminaliteit.
Als je vanuit La Villazon (Bolivia) naar La Quiaca (Argentine) gaat, dan zul je het verschil ervaren… gigantisch verschil tussen beide landen…

Groetjes,

William in Sao Paolo, Brazilie…

Oooh ik ga niet naar Rio…
ik ga naar Buenos Aires…
Argentinie vind ik persoonlijk toch net iets beter dan Brazilie :o)

He Denise,

als je in Bolivia begint, kom je waarschijnlijk aan in La paz. Hou daar rekening met hoogteziekte. Doe het rustyig aan en drink veel cocathee.
In Chili is het reizen relaxed. de bussen en de wegen zijn er erg goed.
Chili is itt Argentinie e4n Bolivia wel erg duur. De prijzen zijn net als het leven daar veel westerser
groeten Douwe

Denise,

Kijk een op mijn site met foto’s, ik ben naar een aantal landen geweest. Welliswaar georganiseerd. Het reizen daar is heel goed te doen.

http://home.zonnet.nl/alexopreis/

Groet,

Alex