Ervaring werken IBM Johannesburg

Ik heb nog geen concrete plannen, maar overweeg om het te doen.
Ben je al in Zuid Afrika geweest? Wij zijn er wel al een paar maal geweest
en ik zou er graag gaan wonen.

Ben zelf nog nooit in Zuid Afrika geweest, alleen van ’ hear say’ Daarom vind ik het interessant de reacties te horen van mensen die wel ervaring hebben daar. En langzaam vormt dat een mooi plaatje, met voors en tegens. Je kunt het ook beter niet over Johannesburg hebben, heb ik begrepen, maar bijv. J’burg, ligt gevoelig.

Johannesburg is de gevaarlijkste stad binnen afrika en van de gevaarlijkste ter wereld. Dus dit is een tegen. Voor…uh…uh…uh Ik heb 30 jaar Afrika ervaring

Waar zijn jullie dan zoal geweest, dat intresseer mij heel erg. Ik heb er ruim 30 jaar gewoond, ik mis het land erg. Maar ik zal nooit weer teruggaan.
Corruptie, haat en zeer slechte service bij overheids instanties, je wordt als een hond behandelt daar. Het lijkt erop alsof je gewoon extra gepest wordt daar.
Mijn foto’s voor mijn rijbewijs 4 x afgekeurd, toen ik voor de 5e x met de eerste fot’s terugkwam met 20 rand erbij waren de foto’s plotseling goed. Kom niet een een staats ziekenhuis terecht, ik heb daar zeer veel mij te maken gehad vanwege mijn werk. Ik heb een man geholpen welke reeds 10 maanden met een afgebroken been rondliep, een ander wachtte 4 jaar op een heupoperatie. Het is ronduit één doffe ellende. Na 3 gewapende car-jacks ben ik maar vertrokken, het aantal inbraken kan ik niet tellen.
Er zijn wat minder gevaarlijke plekken dat is waar.

Jij mag mij alles vragen over het land heb er 35 jaar gewoond en gewerkt. Ik ben blij dat ik weg ben. Mijn kinderen wonen nog daar, die proberen hun huis te verkopen en willen ook weg, niet naar NL maar Duitsland, kunnen daar direct aan de slag.

Joburg is een gevaarlijke stad, ok… maar er zijn zoveel gevaarlijke steden in de wereld.
Je hebt 30 jaar “Afrika” ervaring, “Afrika” is groot! Was dat dan alleen in Zuid Afrika?
En wat heb je er dan 30 jaar lang gedaan?

Ik heb er rondgereisd, op mijn website vind je de reisverslagen ervan, en foto’s;

Vanaf 1976 tot en met Junie 2015 Vnl in Z Afrika, gewoond in alle provincies.

Ja zoals veel die naar ZA gaan, ze bezoeken de toeristen bestemmingen en weten niet wat er daar buiten leeft.
Je weet waarschijnlijk ook niet hoe het Stive Biko ziekenhuis in Pretoria eruit ziet van binnen, of Kalafong ziekenhuis? Ek ken dat wel, zeer goed zelfs.
Ek ken het verdriet van mensen welke soms jaren op mediesche zorg wachten. Alles is wel voor de rijke zwarten en rijke blanken mogelijk.
Ook het verdriet van de nieuwe plakkerkampen voor de blanken mensen rondom Pretoria en Krugersdorp, daar wonen ca. 200.000 mensen die nauwelijks een dak boven hun hoofd hebben, nauwelijks toegang tot vers water, voedsel is er soms dmv enkele Samaritanen, en GEEN subsidie vanuit buitenland of ANC regering.
Ik kan jullie ook ca. 10.000 toeristen foto’s van prachtige uitstapjes zenden, maar dit is niet het Zuid Afrika waar men leeft.
Het aantal moorden is verschrikkelijkmeer dan 55 per dag, de verkrachtingen van vrouwen is het hoogste van de wereld. Om zo maar een paar zaken te noemen. Er is zeer veel beschikbaar in dat land zoals veel kinderprostitutie welke beschikbaar zijn voor bedragen van 1 euro. Het is het land van schande geworden.

Tijdens onze rondreizen hebben wij veel gepraat met vlamingen en nederlanders die er zijn gaan wonen,
omdat we er zelf willen gaan wonen.
Allen waren heel positief over het leven in Zuid Afrika en geen één wou terug naar Europa!
Ze leefden er allen als ‘God in Afrika’!
Het is voor ons een droom geworden…

Klopt dat het de gevaarlijkste stad ter wereld is. Als je geen gekke dingen doet, zal het wel meevallen? Jij hebt de ervaring, tell me !

Keith, woon jij er? je hebt zoveel ervaring, wie ben je, je weet zoveel.

Ik heb nog steeds belangen in ZA, zoals bv mijn kinderen en wat zakelijk heden.
Ik heb mijzelf nooit met gekke dingen ingelaten. Wel heb ik tussen Potgietersrus en Naboomspruit mijn eerste Hi-Jack ervaren, stenen op de weggepakt en 3 gewapende mannen daar. Resultaat was niet best.
2e geval van voertuigkaping (hi-jack) was nabij Johannesburg, daar werd ik aangevallen door een groep zwarten welke mij mijn wagen gewoon menamen, resultaat, schade en ernstige verwondingen. 3e geval in Pretoria komende vanuit Brits gewoon even stoppen bij een stoplicht en raai, 2 gewapende mannen hielden mij aan, 1 sprong er naats mij in mijn wagen, gelukkig ging het licht op groen, de 2e man kon er niet in. Het werd een gevecht welke in won.
Ik woon tussen 4 landen in omdat ik een adviseur ben in iets. Ook nog een beetje in ZA, maar ik hoop er nooit meer te komen.
Ook kan ik je vertellen dat ik ooit 3 Ned. mensen welke voor IBM werkte, uit een benarde situatie heb gered. Zij waren door de politie aangehouden, ik zag een NL sticker achter op hun wagen en wat verwarde gezichten. Binnen 5 minuten had ik hen bevrijd van de politie tegen betaling van R200,00, deze hebben de mensen aan mij terug betaald. Zij waren erg bang omdat de politie zeer bedreigend was tegen hun. Ik spreek ook hun politie-taal.
Ik ben thuis ook aangevallen er was door het raam geschoten de kogels vlogen rakelings langs mij, dader onbekend, poging tot moord geregistreed bij de SAPD.
Bij een stoplicht op van de Hoffweg in Pta, aangehouden en mijn raam met een steen eruitgeslagen, mijn 2 laptops moest ik afstaan en werd met traangas bespoten. Mijn al mijn werk stond op deze laptops, duizenden aangeboden voor terugbezorgen, geen resultaat, was geadverteerd op internet en 2 kranten.
Laat ik stoppen met meer voorbeelden, sommige zijn veel gruwelijker dan dit.

Ach Johannesburg is een gevaarlijke stad, maar niet zo dat er echt niet kan komen hoor. En zeker niet de gevaarlijkste stad. Erg overdreven hoor. Je moet gewoon goed oppassen en in vele wijken kan je daar best buiten lopen. Als je daar gaat wonen hoor je vanzelf waar je wel of niet kan komen en houd je ook daaraan.

en Bestsy, je kan gewoon Johannesburg zeggen hoor, maar de meeste zeggen gewoon Joburg. En dit ligt zeker miet gevoelig. De Zuid Afrikaners korten graag af, dat zal je wel merken als je daar gaat wonen. How are you is ook dan Howzit.

probeer daar heen te gaan het leven in ZA is totaal anders dan in NL. Heerlijk gewoon daar.

Niet erg zeg je, dit klopt niet wat je zegt.
http://www.fightagainstcrime.co.za/sas-ticking-time-bomb-of-vehicle-crime/
Bericht 1, van 15 Mei,The crime rate in South Africa is expected to continue to rise as economic and social conditions deteriorate – it’s a trend that is already shown in the sharp climb in truck and car hijackings.
Bericht 2, There was, he said, “a ticking time bomb” forecast of 10-million unemployed young South Africans by 2020; already the World Employment and Social Outlook – Trends 2015 report puts South Africa as having the world’s eighth-highest unemployment rate and among the youth the figure is 52.5% – sixth, globally.
Zie wikipedia. Crime in South Africa - Wikipedia.
Murder:
Around 50 people are murdered in South Africa each day.[5] The murder rate has increased by an order of magnitude in South Africa during the last 40 years,[6] though it has fallen from 66.9 per 100,000 people in 1994–95 to 37.3 in 2008–09.[7] From 2003–2009, crime decreased significantly according to official police data.[8] Between 1994 and 2009, the murder rate reduced by 50% to 34 murders per 100,000 people. The annual crime statistics released in 2011 show a continuing downward trend, except for rape, which went up by 2.1%.[9] Business Against Crime attributed the reduction to improvements in the criminal justice system and policing.[9] There have been numerous press reports on the manipulation of crime statistics that have highlighted the existence of incentives not to record violent crime.[10] Nonetheless, murder statistics are considered accurate.[7]
The country’s murder rate started increasing again in 2013/2014.[11]

Volgende vraag, kunnen blanken mensen werk krijgen? NEE vooral niet bij grotere bedrijven. Je moet zwart zijn, de zgn BEE regel geld. Zeer veel geschoolde blanken hebben geen werk, of zwaar onder betaald. Ik ken mensen die 50 uur per week werken voor salaris van R3000 en zelf minder. Ik ken mensen die voor R50 per dag werken.
Dat je in bepaalde wijken veilig kan lopen is omdat er veel buurtwachten zijn en afgesloten woongebieden met strenge bewaking. Ik had zelf ruim R200.000 geinvesteerd in omheining met electr draden en lichten erop. Vrijwel alle mensen wonen achter muren en zeer hoge hekken.
Je moet eerlijk vertellen hoe het is.
Vertel ook van de vele boeren welke zeer wreedaardig vermoord worden en vrouwen die met hete strijkijzers gemarteld worden. Jij woont op Kyalamy waar iedereen een veiligheidsomheining heeft en waar securiteitsmaatschappijen 24 uur patrouille doen.
Ik weet dat er zeer veel misdaad in jullie omgeving was en waarschijnlijk nog steeds is, alsmede verscheidene moorden.
Als alles goed gaat is het leven zeer aangenaam, vooral met mooi weer, maar dat is in Spanje en Griekenland of Kroatië ook.

Zuid Afrika is verziekt door de misdaad, ik zat vorig jaar bij mensen in huis, waar een pickup met zwarten door de omheining reden, de voordeur eruit ramde en gewoon het huis inliepen met AK47 geweren. De mensen stonden doodsangsten uit, gelukkig kwam hun zoon met een wapen en heeft er 2 in hun huis doodgeschoten.
Heeft u ook verteld dat er veel toeristen vanaf het vliegveld achtervolgd worden en van de weg gedrukt worden om hun wagen of waarde artikelen af te nemen.
Lees de kranten en internet er op na. Bij familie van mij zijn de buren aan de linkerzijde en rechterzijde vermoord, waarvan 2 zeer oude mensen gewoon met een panga hun hoofd eraf gekapt.

Survives: Terrorist armed with knives & machete tried to invade a home of a 78 year old widow Log into Facebook | Facebook
Survived: shot in arm: unnamed white motorist hijacked by black males in Benoni http://www.censorbugbear.org/farmitracker/reportsview/3652#VtfV33YFCKryjgRs.99
@City_Press Sasolburg also has ongoing riots over electricity cut-off today.
VIDEO: Chaos on the N2, truck being looted and black police officers stand by and laugh Log into Facebook | Facebook
Murder: 3 blacks guilty of rape/murder of Austrian nun Gertrud Tiefenbacher, Austrian nun 86 http://www.censorbugbear.org/farmitracker/reports/view/3548#PkmFO6zO2H8gzYIk.99
A black, Serial rapist gets life in prison: told his Afrikaner rape victim: "I destroy white bitches like you’ http://www.censorbugbear.org/farmitracker/reports/view/3647#Ra0fsmrU4zhsQckF.99
Carte Blanche @carteblanchetv · 14 mei
Kijk Carte Blance op 17 Mei en zie hoe de moordenzeer wreedaardig op boeren, vrouwen en verwanten toeneemt.
#FarmMurders Shocking stats suggest a farmer’s chances of being murdered are double a police officer’s. Watch 17 May
One-million of 3-m Afrikaner whites are destitute, starving in SA … Censorbugbear reports...: One-million of 3-m Afrikaner whites are destitute, starving in SA
THOUSANDS OF WHITES DIED UNDER BLACKS AND STILL CONTINUES IN SOUTH AFRICA… https://stopwhitegenocideinsa.wordpress.com/2014/11/12/from-1994-new-rainbow-nation-hundreds-and-thousands-afrikaners-died-under-blacks-and-still-continues/
Over half - (1,7million of the 3,4m+ crimes) - taking place in South Africa never got reported to the SA Police… https://plus.google.com/10305026850701
Why the press supposedly representing them is silent on the slaughter of their people in SA Record - Get more from life
Met egpaar gesels by die gedenkmuur. Hul het 17 familielede al aan #plaasmoorde verloor, Barkley Oos omgewing. @GrainSA @OFM9497 @afriforum
Jacob Zuma blames Christianity for South Africa’s problems - Telegraph http://www.telegraph.co.uk/news/religion/8971472/Jacob-Zuma-blames-Christianity-for-South-Africas-problems.html.No
650,000 homicides in SA since apartheid ended in 1994: :arrow_forward:56 murders a day​:arrow_backward:
http://www.censorbugbear.org/farmitracker/reports/view/2525
THE EXTREME MURDER RATE OF WHITE SOUTH AFRICANS http://why-we-are-white-refugees.blogspot.com/2009/09/prospects-for-white-t
SA government doesn’t care about its citizens, writes JONNY STEINBERG
Redirecting...

Deze lijst kan ik 100 meter lang maken.

Voor Keith zijn er slechts 2 oplossingen … ofwel wat minder “boer” zijn … of van het poeder afblijven.

m2C …

Ik ben beslist geen boer. Zou best wel graag boer geweest willen zijn. Zeer mooi beroep, het is heerlijk om met de natuur bezig te zijn. U woont waarschijnlijk in België en kan niet vandaar uit een goed beeld hebben over wat daar in ZA leeft denk ik.
Maar weet waarvan ik praat. Laat ik maar met het meest pijnlijke op tafel komen, mijn vrouw en kind zijn tijdens één van de voorvallen beide ca. 6 jaar geleden om het leven gekomen.
Laten de mensen het nieuws zelf maar lezen. Ook met de ontwikkelingen van één van de meest corrupte regeringen van Afrika nl die van de ANC. Waar pres. Zuma een verkrachter en profiteur is uit een groot wapenschandaal waarschijnlijk binnenkort een beurt krijgen als gevolg van de tientallen miljoenen die hij verduisterd had om zijn woonplekje te verbouwen.
Ook hoop ik dat andere schandalen ook op tafel komen zoals de vele miljoenen die verdwenen zijn naar koning Zwillentini in KZN. Ik ben zelf getuigen in één van deze zaken.
Stop met het goedpraten van deze zeer corrupte regering welke toeliet dat blanken verwijdert werden omdat de buurman uit Zimbabwe meneer Mugabe op bezoek kwam.
Waarom denkt u dat er ongeveer 1,5 miljoen mensen uit ZA vertrokken zijn? vraag het hun na, alles vanwege de misdaad. Heeft u gezien hoe veel dorpen en steden zonder electriciteit zitten? Mijn vriend een kernenergie deskundige moest bij Eskom plaats maken voor een totaal onopgeleide zwarte man. Dit omdat hij 12 jaar geleden al aangaf dat het fout zal gaan met de energie voorziening. Vele miljoenen gestolen bij Eskom en de luchtvaartmaatschappijen. Praat over zaken waar u wel iets vanaf weet, maar u weet niet wat er werkelijk onder de werkeloze bevolking leeft. U heeft waarschijnlijk ook nog nooit een staatsziekenhuis in ZA bezocht anders zou u anders piepen. Bezoek is het Steve Biko hospitaal of Kalafong, het is treurig wat zich daar afspeelt, ik was daar dagelijks vanwege mijn werk. Het is een grote chaos, waar blanken nauwelijks of geen werk meer mogen krijgen.
Ook bent u niet bekend met het lied “one boer one bullit” waar een idiote president gewoon aanmoedigt om boeren te vermoorden. Een land waar een vrouwen door de politie met willekeur gestopt worden en geteisterd worden bij road blocks, zelf vele malen gezien en ervaren.
Erg jammer dat het land verrot is, zeker geld dit voor de politiek en alle staats instellingen.De enigste staatsinstelling welke blijkbaar goed functioneerd is de SARS.

ELSEVIER deze week.

Buitenland
Steeds meer, Anti-blanke en -Joodse sentimenten onder zwarte studenten