Hallo,
Ja goeie ervaring mee en ook eigenlijk vrij snel verlopen. Hun kantoor zit in Saigon.
gr van Moira
Hallo,
Ja goeie ervaring mee en ook eigenlijk vrij snel verlopen. Hun kantoor zit in Saigon.
gr van Moira
Hoe moet je het visum regelen als je per boot/bus vietnam binnenkomt, vanuit Cambodja??? Kan iemand mij hiermee helpen?
Hallo,
Je kan geen visum aan de grens krijgen over land. Je moet dan naar de ambassade of consulaat om deze aan te vragen dit kan in Phom Phenh en ook in Sihanoukville.
Wij hebben het in Sihanoukville gedaan klaar terwijl je wacht voor 60 dagen hebben wij hem gekregen.
gr van Moira
Dankjewel voor je reactie! kan je dit visum niet al van tevoren in Nederland kopen? En wat kost het ongeveer? Zou het niet ook in Siem Reap kunnen, daar zijn we wat langer namelijk?
Liefs
Hallo,
Ja tuurlijk kun je het in Nederland regelen als je weet wanneer je in Vietnam bent. Want je moet gelijk aangeven wanneer je het land inreist. Nee er zit geen ambassade of consul in Siem Reap.
hier de website van de Vietnames ambassade in Nederland
http://www.vietnamembassy.nl/en/
[URL=“http://www.mfa.nl/hcm-en”]
Ik heb gelezen dat je alsnog € 60 betaalt in Hanoi bovenop de twee genoemde bedragen, klopt dit? Een online visa regelen is dan duurder.
Hallo,
Wij hebben vorige keer dat bedrijf betaalt en bij de douane moet je 25 US dollar betalen.
Totaal komt op ongeveer 50 US dollar per persoon inclusief wat je aan het bureau betaalt. Wij hebben vorige keer ook een visum vooraf gehaalt en hebben daar ook 60 US dollar voor betaalt dus het is even duur.
gr van Moira
Wij zijn van plan om vietnam vanuit cambodja, laos of thailand over land binnen te reizen. Dus als ik het goed begrijp is het dan mogelijk om in de genoemde landen ergens een toeristenvisum te regelen en is het niet noodzakelijk dit al vooraf gedaan te hebben, want daarvoor moet je de exacte reisdata weten (en dat weten wij momenteel nog niet). Is het visum regelen eigenlijk mogelijk om bepaalde steden of kan in vele plaatsen?
Alvast bedankt!
gr Dirk en Paulien
Hallo,
Ik heb mijn visum voor Vietnam in Sihanoukville, Cambodja geregeld. Dit kun je ook in Phom Phenh regelen. Dus ja je kunt het overal in de wereld regelen in het land waar je bent.
Hallo Dirk en Paulien,
Even een kleine aanvulling op moira,
Je kan in Cambodja, Laos en Thailand in bijna alle steden een visum regelen.
Alleen in de plaatsen Bangkok, Sihanoukville en Vientiane kan je dit in 1 dag regelen omdat daar de visa afgehandeld worden.
In andere steden wordt je paspoort naar die steden gestuurd wat dus betekend dat je 1 of meerdere dagen zonder paspoort zit.
gr
Ton.
Bedankt voor jullie hulp zover!
Nog 1 vraagje hierover:
Als we nu besluiten om toch voor de optie te kiezen om in Nederland het visum te regelen, in hoeverre ben je dan gebonden aan exacte reisdata? Dit kunnen wij nu namelijk nog niet zeggen, besluiten tijdens onze reis in Azie wanneer we Vietnam exact binnen zullen reizen.
Thanx!
gr Dirk en Paulien
Hallo,
Je zit vast aan je exacte datum waarom omdat je het op je visum word gedrukt wanneer je inreist. Dus het is beter dat je het in Azie regeld. De kantoren zijn gewoon net als in NL netjes en zeer verzorgd dus daarvoor hoe je het niet te laten.
Hallo Dirk en Paulien,
Wanneer je zou besluiten om je visum in Nederland te regelen ( = wel duurder ) en je weet niet de exacte datum wanneer je naar Viet Nam gaat en voor hoelang, zou je kunnen kiezen voor een visum van 3 maanden. Weet je ook niet of je in die periode meerdere keren Viet Nam binnenkomt kan je ook nog kiezen voor een "multie entry visum ".
De begindatum op het visum is niet belangrijk, maar wel de einddatum; je moet dan Viet Nam uit zijn.
Maar als de door mij genoemde steden bezoekt is het misschien toch een idee om het daar dan te regelen ivm met het prijsverschil. Het kost je wat tijd om daar te komen en wat geld ( taxi, bus oid ).
Dus wanneer je je paspoort niet wilt missen zijn de opties dus in de genoemde steden of in Nederland een visum regelen.
gr
Ton.