Ervaring shoestring japan

Hallo, wie heeft ervaringen met shoestring en de 15 daagse reis naar japan? Wil deze reis in mei 2011… groetjes ray

Sent from my Desire HD using Wereldwijzer App

Ik heb deze reis in mei 2008 gedaan (met nog weekje verlenging in Tokyo), zover ik van de site kan afleiden is de reis sindsdien niet meer gewijzigd. Het is een prima eerste kennismaking met Japan, een goede mix van de bekende toeristische hotspots maar ook enkele minder voor de hand liggende plaatsen (Sandankyo, Naoshima). Het tempo is stevig maar ook weer niet te hoog, ook als je het volledige excursieprogramma volgt heb je overal nog wel wat vrije tijd. Hotels waren allemaal op zich ook prima, alleen hadden ze soms (met name Kurashiki) wat centraler mogen liggen.

Zelfstandig zou je zo’n reis wellicht goedkoper kunnen doen (en dat gaat in Japan makkelijker dan je misschien zou verwachten), maar ten opzichte van andere georganiseerde reizen is het echt een koopje.

Hier staat een verslag (met absurd veel foto’s…) van mijn reis, dat geeft waarschijnlijk wel een aardige indruk.

Ray,

het is een mooie route, de prijs is inderdaad redelijk, hoewel ik zo’n eenpersoonstoeslag toch wel flink vindt.

Op je eigen houtje is deze reis makkelijk en goedkoper te doen.

Als je zelfstandig reist wat ik ook heb gedaan, dan raad ik couchsurfing.org aan.

Ik heb in Tokyo een couchsurfster ontmoet en inmiddels ook in Osaka en Kyoto leuke couchsurfers leren kennen.

Het zijn goed Engelse sprekende en internationaal georienteerde reizigers(sters), die je veel over de stad, het land en de cultuur die je bijna niet begrijpt kunnen vertellen en waarmee je een (mid)dag op stap gaat, erg leuk !

Als je dit iets lijkt, dan kan ik je indien je je op couchsurfing.org inschrijft, bij hen introduceren.

Heb je nog andere vragen stel ze gerust.

vr.gr.

Ton

Beste standupray,

Kijk eens op andere sites voor ervaringen; bijvoorbeeld op Reisgraag zijn er wat ervaringen te vinden over Shoestring. Gemiddelt een 8,3 op 11 ervaringen. Niks mis met Shoestring!

Tho

Het voordeel van Shoestring (en ook diverse andere organisaties) is dat die toeslag niet verplicht is, je kan als alleenreizende ook op indeling boeken. Juist bij duurdere bestemmingen kan dat een voordeel zijn, ook ten opzichte van zelfstandig reizen, er uiteraard van uitgaand dat je eenzelfde luxe-niveau aanhoudt.