Japan mag dan stukken minder duur zijn dan z’n reputatie doet vermoeden, het is uiteraard zeker niet de goedkoopste bestemming in Azië. Vooral groepsreizen zijn meestal flink aan de prijs, en ook losse vluchten zijn lang niet altijd even goedkoop te krijgen. Maar uiteraard zijn er soms best leuke aanbiedingen…
Zie je ergens zo’n aanbieding voor een groepsreis, pakketreis of een bijzonder scherp geprijsde vlucht, laat het dan hier weten!
(dit draadje is uiteraard NIET bedoeld voor ordinaire reclame, berichten waarbij ik twijfel aan de goede intenties zal ik dan ook verwijderen)
Om meteen maar even af te trappen: Shoestring was al een van de weinige reisorganisaties met wat aangenamer geprijsde groepsreizen naar Japan, momenteel hebben ze een extra scherpe aanbieding: een 10 daagse reis (7 overnachtingen in Japan, 2 in het vliegtuig) met bezoek aan Osaka, Tsumago/Magome en Tokyo is nu te boeken voor €1299. Dit echter alleen voor vertrekdata 27-11-2015 (gegarandeerd vertrek) en 26-2-2016, op andere vertrekdata is de reis wel weer enkele honderden euro’s duurder. Een optionele éénpersoonskamer kost €149 extra, maar als alleenreizende kan je zonder meerprijs ook op indeling boeken. Wel voor snelle beslissers, de aanbiedingsprijs geldt alleen deze week. Meer info hier.
Persoonlijke beoordeling: zelfstandig zou een en ander nog wel goedkoper te regelen zijn, dat zal vooral afhangen van de vlucht. Voor een groepsreis is dit echter een ronduit unieke aanbieding. Uiteraard wel een paar concessies: het is maar een korte reis, de vluchten zijn in dat opzicht ook niet echt ideaal en wellicht zou Kyoto in plaats van Osaka interessanter geweest zijn. Het hotel in Osaka is wel vrij praktisch gelegen, dat in Tokyo had wellicht iets handiger gekund. De voornaamste vraag is echter misschien nog wel of je voor een dergelijke reis die voornamelijk om twee grote steden draait überhaupt wel reisbegeleiding nodig hebt, maar ik weet uit eigen ervaring dat dat voor een eerste bezoek aan een vreemd land wel zo prettig kan zijn.
Nu heb ik nog nooit zo lang van tevoren geboekt, maar voor die periode lijkt me dat toch een hele nette prijs. Voor mijn beide zomertrips naar Japan was ik toch aanzienlijk meer kwijt.
Met binnenlandse vluchten is het wel altijd een beetje puzzelen: met de diverse lowcost airlines kan het vast goedkoper, maar het hangt sterk van de route af en het is altijd maar zien of het na alle bijkomende kosten nog steeds zo voordelig is. Bij JAL neem ik wel altijd een upgrade naar J-class: voor 1000 yen extra krijg je dan een veel ruimere stoel (breder en meer beenruimte, plus een brede armleuning) en zit je ook nog eens helemaal voorin het toestel.
Wederom een aanbieding van Shoestring: deze keer betreft het hun reguliere 15-daagse reis, beginnend in Fukuoka en met overnachtingen in Sandankyo, Kurashiki en Kyoto (plus enkele tussenstops onderweg) naar Tokyo. Alleen deze week is de reis met vertrekdatum 4 april te boeken voor €1.899.
Persoonlijke beoordeling: dit was ook mijn eerste reis naar Japan in 2008, en daar was weinig mis mee. Het is een mooi gevarieerde kennismaking met Japan, met enerzijds grote steden en de bekende toeristische trekpleisters, maar ook een aantal minder voor de hand liggende maar zeker zo leuke bestemmingen als Sandankyo, Kurashiki en Naoshima. Zoals meestal bij Shoestring bestaat de reis alleen uit vervoer, accommodatie en reisbegeleiding (Engelstalige locals); maaltijden, entreegelden en excursies buiten de reisroute zijn niet inbegrepen. Enige minpunt vond ik destijds de vaak wat minder centraal gelegen hotels, en ook nu met een ander hotel in Tokyo is dat nog steeds niet optimaal. En aangezien de meeste afstanden per bus worden afgelegd krijg je ook geen Japan Rail Pass, wat bij sommige andere reizen wel het geval is. Maar alle waar is uiteraard naar z’n geld, en zie dan überhaupt maar eens een andere 2-weekse groepsreis voor minder dan 2 mille te vinden…
Recentelijk hebben wij voor een klant een 17 daagse rondreis samengesteld met aankomst op Tokyo en vertrek vanaf Osaka. Deze omvatte de intercontinentale vliegtickets en alle accommodaties en hebben wij kunnen aanbieden voor slechts €1375 p.p. Op dit moment zijn wij bezig om deze rondreis als kant-en-klare reis aan te bieden om meer mensen blij te maken met dit zeer goede aanbod.
Hou onze site in de gaten, like ons op Facebook en blijf op de hoogte van onze andere aanbiedingen.
Met “iets gaan doen” bedoelde ik dan ook het vliegveld verlaten. Xiamen heeft een visumvrijstelling, dus het zou in theorie kunnen. Maar dan is 6 uur toch wel krap.
O, dat wist ik niet eens dat dat kon! 6 uur is inderdaad wel kort. Je hebt maar iets van 3 uur om iets te doen feitelijk. Wel ideaal trouwens voor sommigen want dat scheelt je een hoop visumkosten (126 eu oid).
Ik ben nog maar 2 weken terug van men eerste reis Japan.
Ik ben samen met een reis organisatie (Koning aap) geweest voor 2 weken en dat viel echt wel 100 procent mee!
Zoals beloofd zouden wij nog een mooie rondreis maken naar dit fascinerende land. Inmiddels staat deze 17-daagse rondreis op onze website en nodigen we jullie uit om eens te kijken. Vanaf slecht €1439 p.p. op basis van 2 personen inclusief vluchtend, accommodaties én 7-daagse railpas! http://www.jouwwerelddichtbij.nl/rondreis-japan/