Ervaring met VanVerre reizen of Vietnam a la Carte?

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met VanVerre reizen?
Is het een aanrader??
En is **Vietnam a la Carte **bekend??

Groeten
Bert.

WIj hebben een keer een reis geboekt bij van Verre. Toen richting Bali.
Alles was prima geregeld en zelfs een wijziging in de reis ging soepeltjes via de telefoon met Nederland. We hebben toen zelf onze reis samen gesteld uit bouwstenen en konden ook onze wensen goed verwerken samen met van Verre. Dus een aanrader.

1 like

Hallo Bert,

Waarom stel je niet gewoon een schema vast, kan heel simpel.
Bijv je aantal dagen en plekken die je zeker wilt bezoeken en comfort van hotels ( aantal sterren ) en wijze van vervoer.

Deze stuur je naar een vietnamees bureau ( worden diverse goede genoemd op deze site ) en je bent waarschijnlijk veel goedkoper uit.

Bijv de transfers van Vietnam a la carte kosten maar 35 euro pp voor het gehele van Hanoi tot met Saigon wanneer je dit zelf regelt. Procedure is heel simpel.
Kijk maar even over topics over open bus.

Voor vanverre zie ik prijzen voor het laagseizoen voorbijkomen ( highlight vietnam ) van 170 dollar per dag voor 2 personen. Ik heb gerekend het aantal effectieve dagen in Viet Nam
Voor dit geld kun je prive met gids en altijd 4 sterren hotels krijgen, incl. alle excursies, alle lunches en bijna elke dag dineren in 1e klas restaurants of alle dagen in de beste touristen restaurants.

Wanneer je boekt bij een vietnamees kantoor haal je al hun commissie meteen weg en stop je zelf in je zak.

Ik wil je het toch ter overweging nemen; zoals geschreven hier boven: er zijn voldoende vietnamese kantoors met een goede referentie te vinden op deze site.
Kan je echt honderden euros besparen.

gr.
Ton.

Hallo Ton,

Hartelijk dank voor je reactie.
Maar over welke site heb je het precies, waar je die diverse vietnamese bureau’s kunt vinden?

Hallo M,

Ik bedoel op deze site en op bijv tripadvisor ed.

Bijv.
Ik heb voor komend december en januari een kamer in Hotel Continental is Saigon geboekt via een vietnamees bureau en betaal €1435 voor 23 nachten voor een deluxe room met opera vieuw.
En ook incl. de transfers van en naar het vliegveld.

(Prijs is wat hoger dan ik een vorige keer doorgaf in een ander bericht. Dit komt omdat ik het bedrag net moest overmaken met een ongunstige koers; enkele weken geleden )

Boek je deze kamer bij Expedia ( heb even daar gekeken ) betaal je €2078.

Dus zo bespaar ik dan al snel €600 mee.

Daarom ook mijn tip om even wat tijd besteden aan een schema; misschien gewoon kopiëren van een reisbureau als dit je bevalt en een offerte vragen bij een vietnamees bureau en dan de prijs vergelijken.
Kijk ook even naar je hotelkeuze, want daar ben je dan natuurlijk ook vrij in.
Ook transportkeuze is misschien een aandachtspunt ; vliegen, prive met gids of bus, trein ed.

Bureaus waarvan ik zeker weet die betrouwbaar zijn zijn
Buffalo Tours
Saigon Tourist
Sinhtourist

Wanneer je een andere hebt uitgekozen kan je dan altijd vragen of deze betrouwbaar zijn.
Waarschijnlijk zijn er altijd wel mensen die een ervaring met dat bureau hebben.

gr.
Ton.

1 like

@Ton: 170 usd per dag voor een private tour, hotel e.d.? In het voorstel dat ik onlangs van Buffalo Tours ontvingt kost een daytrip ongeveer 130 usd voor twee personen. Komt daarbij nog een goed hotel, dat is in Hanoi en HCMC rond de 150 usd. Plus diners wordt dat toch in de buurt van de 300 usd voor twee. Goedkoper lukt natuurlijk wel, maar niet als je luxe hotels wil.

Hallo A,

Je hebt wel wat gelijk voor een day-trip, geboekt in Saigon of Hanoi.

Maar je begrijpt ook wel dat wanneer je meerdere dagen boekt de prijs per dag afneemt.
Ook hadden we hier niet over een dagtrip maar een reis van meerdere dagen.

De prijs van "van Verre"is in euro 1160 pp = 1650 pp in dlollars in het laagseizoen.
Voor 2 personen is dit dan 3300 dollar = 235 dollar per dag voor 2 personen gemiddeld voor de gehele reis.

Maar 4 sterren Hoi An en Nha Trang zit op 35 dollar pp en diner op 10 dollar
Ook worden dan op deze lokaties niet een gehele dag vervoer geregeld, maar misschien maar 4 uur.
Betekend ook dat voor 2 personen 70 dollar + vervoer 45 dollar = 115 dollar
Dit is al een verschil van 110 dollar per dag.
Dus 2 dagen Hoi An en 2 Nha Trang is al 400 dollar.

Dan heb ik het ook niet eens over dagen ter vrije besteding, geen vervoer en alleen en hotelovernachting. Rekenen ze ook de genoemde 235 dollar voor terwijl de overnachting dan maar 100 dollar kost.

Zeg even 4 keer vrije besteding is 4 x 135 = 540 dollar + eerder 400 dollar is al 900 dollar.

Ook even een opmerking over de prijzen van een luxe hotel in Saigon of Hanoi.

Voor 100 a 120 dollar per kamer heb je je een mooi hotel in het centrum; misschien niet altijd een deluxe room of suite.

Blijjf erbij dat via Vietnamees bureau toch goedkoper is en geloof dat mijn berekeningen kloppen.

A,
Misschien dat ik het je zo wat heb kunnen uitleggen?
Ik hoop het van harte.

gr
Ton.

Ja, via een vietnamees reibureau is goedkoper dan via een NL reisbureau. Voor trip X rekent Van Verre of en ander NL reisbureau bijv. 250 euro en exact hetzelfde kost bij een vietnamees bureau 250 usd!
Toch is zelf organiseren het goedkoopst. NB in Hoi An zitten we in Life Heritage en dat kost wel even wat meer da 70 usd

Zou je dan bij een reisburo ook kunnen afdingen op de offerte prijs?

Hallo A,

Natuurlijk is het afhankelijk van je hotelkeuze.

Wanneer ik naar Can Tho ga dan ga ik voor Victoria en de suite en dan red ik het ook niet met 170dollar per dag. maar met 4 sterren golf Can Tho weer wel en heel makkelijk.
Hoewel beide 4 sterren zijn.

Maar boek alles via iets vietnamees ipv Nederlands en je bent op zelf organiseren of een bureau in de hand nemen je bent altijd goedkoper uit.

gr.
Ton.

Hallo Harold,

Ik heb eigenlijk nooit afgedongen; maar vraag wel altijd of er misschien bepaalde akties zijn.
Bijv. 3 dagen boeken is 2 betalen.

Ik ben in oktober 2008 met vrienden naar Viet Nam gegaan en het moest wat goedkoper ( reden doet er even niet toe ).

Kreeg op een offerte en die vond ik te hoog.
Kreeg daarna een andere offerte met dezelfde prijs maar dan een upgrade; ipv superior naar deluxe. Vond ik nog te duur en heb gevraagd naar een hotel binnen 100 meter van hun eerste keuze, en met een deluxeroom en goedkoper + gratis voa + gratis airport transfer.
Deze heb ik toen gekregen.

Dus kan wel maar probeer niet echt het uiterste onderste uit de kan te halen.
Dus vraag hen om een wat goedkoper alternatief en vraag dan ook iets erbij. Kan VOA zijn of een diner ergens, transfer oid.

Buiten het hoogseizoen zijn er wel betere prijzen te krijgen, maar aangezien je in maart gaat???

gr.
Ton.

Hey,

Wij hebben ervaring met Vietnam a la Carte.

We hadden zelf een rondreis door Vietnam opgemaakt en aan verschillende organisaties een offerte gevraagd. De prijs van Vietnam a la carte viel voor ons het beste mee, vaak waren de Vietnamese bureaus zelfs duurder of we kregen een offerte binnen vertaald met google translation waar we helemaaal niets van verstonden, dus leek het ons een goed idee met Vietnam a la carte in zee te gaan. Ook omdat ***, de verantwoordelijke van a la carte een Nederlander is, in geval er iets zou gebeuren is het toch altijd iets gemakkelijker om in je eigen taal problemen uit te leggen.

Op andere fora lees je dat *** een rare snuiter is, dit was naar ons gevoel ook zo; Hij is er vaak niet of zit op zijn kamer, een babbel is van korte duur en niet echt hartelijk. Maar bon, dit is iemand zijn persoonlijkheid en is ook subjectief.
De kamers van het familiepension (5 km van het oude stadscentrum) zijn groot en proper, maar een huiselijk sfeer voor een familiepension is ver te zoeken bij *** en zijn vrouw. (we hebben er 3 keer verbleven en hebben geen enkele keer een goeidag gekregen van zijn vrouw) De (pleeg)dochter deed wel haar uiterste best.

Onze trip was voorzien met chauffeur en (voor een gedeelte) een Engelstallige gids. Over de chauffeur hadden we geen enkele klacht, helaas ratelde onze gids een ingestudeerde opstel af, we kregen meerdere keren dezelfde info te horen, ook als we verder informeerde rond bepaalde zaken bleef hij vaak bij zijn ingestudeerde teksten.

*** had voor ons een binnenlandse vlucht geregeld. De vliegtuigmaatschappij had hem 2 weken voor onze vlucht via mail op de hoogte gesteld dat de vlucht een dag later pas zou vertrekken. *** had dit niet aan ons doorgegeven (ook al zagen we hem een week daarvoor, nadat de mail al verstuurd was) en argumenteerde nadien dat het de fout was van de vliegtuigmaatschappij, doch hadden we van de maatschappij ter plekke de verstuurde mail kunnen bekijken. We stonden dus om 6 uur ´s morgens op de luchthaven voor aap en *** was niet bereikbaar.

Een deel van onze reis is tijdens onze reis zelf ingekort omdat volgens de gids de weg niet berijdbaar was. Dit wisten ze reeds een aantal maanden voordien, maar we werden pas een dag voordien van dit feit op de hoogte gebracht. Nadien ontmoeten we een Fransman die met zijn camper diezelfde weg zonder problemen heeft genomen.

We sliepen, zonder een bepaalde reden, in een aantal goedkopere hotels dan voorzien waren in onze offerte.

Ook hadden we grote twijfels of we nu soms meebetaalde voor het eten van de gids en chauffeur ook al zouden zij voor zichzelf betalen, wat ook in de offerte was opgenomen. Op het einde vroegen we zelf de rekening op en deelde die dan door het aantal personen, wat de chauffeur raar vond dat hij oppeens moest betalen…

Na onze reis verbleven we nog 2 dagen bij Vietnam a la carte (in Hanoi). Mocht *** ons gevraagd hebben wat wij van de reis vonden hadden we het hem vertelt. Echter heeft hij dit nooit gevraagd en bevestigd hij op deze manier dan ook ons gevoel het hem geen zak interesseerd of hij kwaltiatief werk levert of niet.

We hebben al veel verre reizen gemaakt en normaal doen we dit op eigen houtje, deze reizen zijn minder hectisch verlopen dan met deze reisorganisatie. (veranderen van route, uren van de boot die moeten nemen klopten niet of we wisten niet om welk uur, vliegtuig dat het gecanceld was, bij het vertrek had *** ook het verkeerde uur voor onze internationale vlucht, wat wel zeer belanggrijk is…)

Versta ons niet verkeerd, Vietnam op zich is wel de moeite, maar de organisatie Vietnam a la carte heeft ons toch wel wat in de steek gelaten.

Hartelijk dank voor deze informatie.
Vietnam a la carte heeft voor ons hierbij afgedaan.
We hadden al een eerder negatief bericht over hen gelezen.
Nogmaals dank.

Groeten
Bert.