ervaring met organisatie discovery?

Goedemorgen,

Over 4 wkn vlieg ik naar costa rica voor 2 wkn. Daar ga ik een rondreis maken met discovery, is een internationale organisatie. Voor de 1e keer dat ik een groepsreis ga maken, ben tot nu toe elke keer alleen geweest dus ben benieuwd.
Is er al iemand eerder met deze organisatie weggeweest en hoe is dat bevallen?
Ik wil voor ik wegga, wat amerikaanse dollars bestellen bij de bank. Is het ook handig om wat costaricaans geld mee te nemen of betaal je daar meer met dollars?

neem vooral geen Colones mee, een aantal dollars is handig. Pinnen kan bij banken met Maestro, mastercard of Visa. Sommige passen, zoals ING, willen nog wel eens problemen geven. Bij de Banco Nacional gata het meestal wel goed. Wissel geen dollars om in Colones bij de bank op het vliegveld.
Internationale organisaties die rondreizen aanbieden kopen bij een Costaricaans reisbureau de rondreis in. Je koopt bij bureau “A” in Holland of Canada, maar die besteedt het weer uit aan bureau "B " hier in CR. Je kunt dus net zo goed de rondreis boeken bij een lokaal reisbureau, zoals de CRS tours, Ara tours Costa Rica of Holland Hotels Costa Rica.

Ben je dan ook goedkoper uit?
Zit je dan in een internationaal gezelschap? Dat lijkt mij wel leuk!

@ eovertoon: Als ik b.v. CRS tours neem bieden die niet wat u zoekt, volgens mij: een groepsreis namelijk. Ziet er leuk uit, de reis met Discovery! :slight_smile:

meestal zijn het groepen uit één en hetzelfde land.
Een groepsreis is natuurlijk heel wat anders dan een individuele reis. Met de groep heb je geen keuzes, de bus gaat de volgende dag verder naar het volgende reisdoel. Daar heb je dan niets meer over te zeggen. Ga je individueel, op de bonnefooi, dan bepaal je zelf hoe lang je waar wilt blijven.
Voor beide groepen is een markt.
Informeer eens bij [EMAIL=“juliette.vos@personaltouchtravel.nl”]Julliette naar rondreizen door Costa Rica. Kleinschalig en persoonlijk.

Voor beiden is inderdaad wat te zeggen: Reis je alleen, dan heb je alle vrijheid. Boek je een groepsreis (bij welke organisatie dan ook) zit je vast aan een programma. Het voordel is: dat er een reisleider mee gaat die het land kent (daar mag je vanuit gaan!!) , vervoer per “eigen” (mini) bus (of je dat leuk moet vinden, is de vraag) , een reisleider die je vragen kunt stellen in je eigen taal (vind ik niet nodig ; ik spreek Spaans en Engels)
Ik zit zelf ook links en rechts te kijken. Alleen reizen is minder gezellig. Dat vind ik althans. Heb het wel gedaan, maar had toen een speciaal doel: iets of iemand.
Als ik hier in Nederland Google , kom ik alleen maar NL- organisaties tegen. Ik ken CR niet , maar in Peru (ik noem maar een voorbeeld) zijn overal tours te boeken bij een lokale agent. Enfin, er is genoeg te koop.