Ervaring met Kras Kenia compleet=

Hallo,

Zijn er mensen die ervaring hebben met de rondreis van Kras, Kenia compleet 16 dgn?
Wij zijn o.a. benieuwd in welke accomodaties we verblijven. Kras kan ons hier niets over vertellen!

Elke andere informatie is uiteraard welkom!

Wat raar dat Kras jullie daar niets over kan vertellen. Mag je wel betalen?
Ik zou gewoon willen weten hoe of wat… je betaalt toch niet voor iets waar je niets over mag weten? Ik vind het vreemd. Ben blij dat ik huisje, safari, vlucht etc zelf geboekt heb. Het zal vast fantastisch zijn, want iedereen die hier op het forum schrijft en al in Kenia geweest is, wil telkens weer terug, dus echt tegenvallen kan het haast niet maar ik vind het vreemd dat je niets over acommodaties te horen krijgt. Zij moeten die ook vastleggen. En het scheelt veel geld tussen de verschillende lodges…
Ik zou gewoon doorvragen.
Succes en een hele fijne vakantie!!!

Zou zeker niets boeken als er niets bekend is over de accommodaties in de wildparken. Deze kunnen je verblijven namelijk maken of breken…

Kunnen ze geen namen geven, zou ik een alternatief zoeken.

Groet,
Diani:vak02:

Als je in Amsterdam een hotel boekt, dan wil je toch graag weten of je in het Hilton of in herberg De Aap logeert?:smiley:

Ze geven geen accommodatie omdat, zodra Kras, Neckermann, Tui, Thompson weet hoeveel klanditie ze samen hebben, ze de prijs van de lodges naar beneden gaan schroeven.
Datzelfde doen ze met de chauffeurs, busjes enz.

Vandaar ook dat ze allemaal dezelfde safaris verkopen en de reisorganisaties gezamelijk de busjes zo vol mogelijk proppen, tot een man of 8 a 9.

Terwijl je bij de locals… voor 600, zeg 700 euro een compleet all-in pakket kan boeken, safari en dagjes weg. Prive nog wel!:wink:

Ze vertelden mij ook dat ze de accomodaties pas geven als ze weten hoeveel mensen er mee gaan. Ik heb gevraagt naar evt. locaties waar ze dan vaak verblijven/gebruik van maken, maar ook dat willen ze niet doorgeven. Het is, zoals al gemeld, wel vreemd dat je totaal geen idee krijgt waar je verblijft.
De reis vinden wij namelijk wel het meest aantrekkelijk. Je verblijft langer dan andere reizen op safari. De meeste reizen van 16 dagen hebben de helft van de reis ingericht als strandvakantie. Als wij naar Kenia gaan willen we ook zo lang mogelijk het land zien en niet het strand. We sluiten de laatste twee dagen aan het strand af, dat is prima uiteraard.
Verder geen ervaringen met de rondreis zelf? We zijn niet van plan om alles zelf te regelen dus via een reisorganisatie boeken staat wel vast.

wij gaan 6 sept ook met kras naar kenia. we hebben de kenia highlights met verlenging geboekt.
ook wij weten niet welke accomodaties we onderweg krijgen. een week voor vertrek zou zit op de website te zien zijn.
ik ben benieuwd.

Inmiddels alles zelf geregeld via locale reisbureau’s (met dank aan de adviezen van dit forum, zie andere vraagstukken). Naar onze mening mooiere safari’s, betere accomodaties, en prive! Bijkomend voordeel…ook nog goedkoper dan Kras!

Gefeliciteerd! Goed besluit, ga je geen spijt van krijgen. Mooie reis gewenst.

Diani:vak02:

Nou, bijna dan… Hebben nog twee prijsvoorstellen liggen. Maar één van deze twee wordt het. We wachten nog op antwoord.

Bij wie? Magical??? Monica?? gewoon belangstelling…

onze hotels/lodges van de kenia highlights reis zijn inmiddels bekend,
dit was niet zo toen we de reis boekten.

dag 1 hotel indiana beach, mombasa
dag 2 lodge ngulia bandas, tsavo west
dag 3 lodge kibo safari camp, amboseli park
dag 4 hotel silver spring, nairobi
dag 5 hotel Jacaranda, nairobi
dag 6 + 7 hotel Mara Sopa, masai mara
dag 8tm15 Reef hotel, nyali beach

is er iemand die kan vertellen of dit mooie/goede hotels zijn en of ze de moeite waard zijn.

niet dat ik de reis dan annuleer, maar dan weet ik waar we terecht komen.

alle info over de hotels en omgeving is welkom.

Hoi Harmvo,

Ben alleen in de Mara sopa lodge en silverspring geweest.
Silverspring is een goed hotel in het centrum van Nairobi, verder niet bijzonder.
Er verbleven met name zakenlieden.

Mara Sopa is een heel ander verhaal. De weg ernaar toe is al helemaal geweldig!!!
Ook de ligging is uitstekend, meteen om de hoek is wild te spotten.
Het hotel bestaat uit een hoofdgebouw met allemaal kleine huisjes aan beide kanten.
Voor je huisje bevind zich een muurtje van een 50 cm hoog, dit is dus meteen het hek… 's nachts wordt je bewaakt door sterke masai mannen.
Ook de inrichting van de huisjes is prima.
Het eten is ook heerlijk, niets te klagen…
Ook is het leuk om 's avonds naar het voeden van de hyenaas te gaan.
Achter het zwembad worden deze gevoerd, het geluid van brekende botten is waanzinnig.

Ze zullen je vragen om op bezoek te gaan bij de masai, dit is zeker de moeite waard. Ook zijn wij op bezoek geweest in het ziekenhuisje van de masai (allemaal vlak bij de lodge)Dit op eigen verzoek.
Het is erg indrukwekkend om te zien in welke omstandigheden ze daar moeten werken.
Het is gewoon een huisje van 15 vierkante meter ofzo. Als je thuis nog wat oude brillen, verband etc. hebt liggen dan zou ik zeker vragen of de chauffeur er even wilt stoppen. Deze dokter heeft echt niets tot zijn beschikking.

In januari 2010 heb ik de reis kenia, tanzania gemaakt van KRAS.
De accomodaties waren bijna allemaal heel luxe, niets te klagen hoor.

Nou veel plezier gewenst!!! Ben helemaal jaloers

Waar heb je het nu geboekt? Wij zijn ook alles aan het uitzoeken voor juli volgend jaar,met 2 kinderen van 9 en 12. We willen ook best kamperen,leuk juist, maar alles lijkt echt onbetaalbaar! En we vragen ons af of we ook nog tanzania erbij willen doen. We willen ook graag naar de ngorogorokrater, en de serengeti, maar zijn dan niet juist de meeste dieren in de masai mara?

Hallo, uiteindelijk de reis bij kras geboekt, en daar hebben we tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad.
Opbouw van de reis erg mooi, hoe later in de safariweek des te meer wild zagen we en hoe mooier de parken werden.

Echter de chauffeur kan je safari maken of breken, wij hadden een hele goeie, ook zaten wij met 4 personen in een 9 persoonsbusje. Andere mense zaten wel met zijn 9en in zon busje je hebt dan totaal geen bewegingsvrijheid en kan je maar aan 1 kant van t busje iets zien.

Als wij weer gaan als de kinderen groter boek ik een privereis zodat we zeker weten dat we het busje voor ons zelf hebben, die meerprijs is het echt waard.

Mocht je meer willen weten hoor ik t graag mijn emailadres is harmvanorsouw@hotmail.com