Ervaring met huren slaapzak ter plaatse

Over twee weken begint mijn reis naar Nepal om de Annapurna Sancuary te wandelen. Nu twijfel ik of ik een slaapzak vanuit Nederland mee zal nemen of daar ter plekke zal huren. Het neemt veel ruimte in bij mijn rugzak, dat is voor mij de reden. Ik heb wel een minder dikke slaapzak die je klein kan maken. Evt met een deken van de logde red ik het misschien ook wel. Wat is jullie ervaring met het huren van een slaapzak in Kathmandu of Pohkara? Wat voor slaapzak heb je nodig voor Nepal?

Een slaapzak huren kost iets van 2 euro per dag, uiteindelijk zal dat goedkoper zijn dan je eigen slaapzak na de trekking naar de stomerij brengen.
Een dunnere slaapzak met een fleece lakenzak is ook lekker warm (kun je ook in Kathmandu kopen, ik zweer er bij). Vertrouwen op dekens in lodges zou ik niet doen, die zijn niet altijd even schoon, zal ik maar zeggen…

Als je met een gids gaat, laat hem dan meegaan als je een slaapzak gaat huren. Ze hebben zo hun vriendjes en dan is de kans groter dat je een goede slaapzak huurt en meestal hoef je geenborg achter te laten.

Ik ga in oktober Annapurna Circuit lopen. Heb je dan een matje nodig? Ik begreep eerder van niet, maar lees nu ook op sommige fora dat het dan gigantisch druk is en soms lastig om een slaapplek te bemachtigen. Met een matje kan ik dan nog wel ergens op de grond slapen, maar zonder matje wordt het toch wat lastig. Ik wil mijn eigen backpack dragen dus een beetje comfortabel slapen is niet verkeerd. Heeft iemand hierover een advies voor mij.

En zelfs op een bed in een lodge is de isolerende werking van een self inflatable matje best aangenaam! Als je zonder gids en zo gaat (die weten altijd wel een slaapplek te regelen bv door iemand vooruit te sturen of via via alvast iets door te geven) kan ik me voorstellen dat het druk is op die route. Ik zou het dus maar doen, zo’n extra matje meenemen.

Bedankt voor je snelle reactie! Mijn vermoeden bevestig je dus. Ok, dus een self-inflatable matje kan ook op de lijst wat ik in Kathmandu nog moet aanschaffen.

Of bij Xenos…15 euro! Ik vraag me af of je hem daarvoor krijgt in Kathmandu.

Nee, daar krijg je hem niet voor, ik was volgens mij vorig jaar 18 euro per matje kwijt. Dat was nog een dunnetje van 2,5 cm. Bij de echte winkel van North Face aan Kingsway, zijn ze rond de 45 euro, Maar dan heb je wel een comfortabele dikke inflatable van minstens 5 cm…

Hee… Xenos, goede tip! Ik was er laatst ook al voor handdoeken en had de matjes eventjes niet gezien. Ik ga er dus nogmaals heen.

Het wordt zowiezo een dun matje. Ik ga na mijn trek door naar India en zo-azie. Waarschijnlijk neem ik mijn matje niet meer daarnaar toe en laat ik hem achter in Nepal.

Hi meis,

haal gewoon alles in Nepal. Kopen is daar goedkoper. En huren kost geen drol.

Dezelde handdoeken zijn daar ook veel goedkoper dan de xenos. Echt waar! Ik ben alleen met een kleine rugzak gegaan en ik heb daar mijn backpack ect gekocht.

succes meissie,

ik weet niet hoeveel het kost om een slaapzak te huren, maar je kan ff een gids mailen, die weet het vast wel: [EMAIL=“yambdr@hotmail.com”]yambdr@hotmail.com. Er is ook verschil in prijs tussen Katmandu en Pokera. reis zo licht mogelijk is mijn tip en ding altijd op de prijs af. Neem er de tijd voor.

Voor een euro per dag huur je al een slaapzak.