Ja, genoeg! 
Wat ik heel leuk vond was toen we de eerste avond in ons hotel een groep acrobaten zagen optreden. Later zag ik één van die jongens lopen en ik complimenteerde hem met hun optreden. We raakten aan de praat, vertelden dat we net een paar uur geleden geland waren en nog nooit eerder in Kenia waren geweest. Vervolgens kregen we van 2 van die jongens, die goede vrienden zijn, de uitnodiging om de volgende dag met hun op stap te gaan. Dit vonden we in het begin (als twee vrouwen alleen) een beetje eng, maar die angst bleek volledig ongegrond. Ze hebben ons meegenomen naar Mtwapa, naar een gedeelte wat alleen maar bestond uit houten hutjes en open riolen, het was ontzettend arm en smoezelig, maar wat een hartelijk ontvangst! Uit alle hoeken en kieren kwamen kinderen (waarvoor we gelukkig snoepjes en ballonnen bij ons hadden), we werden uitgenodigd voor het eten (traditioneel gekookt), het was zo bijzonder om op deze manier betrokken te worden bij hun leven. Daarna kregen we palmwijn, door een soort vies bamboe rietje, je moet ook niet bang zijn voor de hygiene lol. Ook daar de traditionele gebruiken, de grond zegenen en danken voor alles wat je hebt.
De dagen hierna zijn we ook met deze twee jongens naar Mombasa geweest, waarbij hun onze tassen droegen (uit veiligheidsoverwegingen), ze hebben ons zoveel traditioneels laten zien, waar geen toerist te bekennen was. Suikerriet knabbelen langs de weg, met een riksja naar het strand… het was geweldig, ik ben echt van die jongens gaan houden in de week dat we er waren en met hun optrokken.
Nog leuker is dat die jongens het zo goed doen met hun acrobatenact dat ze het laatste jaar in India hebben opgetreden, en op dit moment zitten ze in Turkije! Dus we zullen ze volgende week niet zien, maar ik ben zo blij dat het goed met ze gaat en dat ze nu zoveel van de wereld zien. Want het is een groep arme jongens die elke dag op het strand traint, maar verder hebben ze helemaal niks. Dus heel fijn om te weten dat het ze nu voor de wind gaat, dat verdienen ze!
Wat ik ook erg ontroerend vond was een meisje dat we elke dag op het strand zagen (het was vakantie en ze hadden nergens anders om heen te gaan). Rebecca is 12, maar ziet eruit als 8, ontzettend mager en ook heel kinderlijk en aanhankelijk. Ze was er samen met haar broer, die heeft zijn school op moeten geven om voor zijn jongere broertjes en zusjes te zorgen, de ouders waren ziek en/of dood. Rebbeca wilde de hele tijd knuffelen, hand in hand lopen, het is zo’n schatje. Toen ik haar meenam naar het hotel om in de kamer kleding voor haar uit te zoeken en al het andere wat ik missen kon was ze tot tranen geroerd, ze bleef me maar knuffelen en I love you zeggen. Toen was ik ook in tranen, ik had haar het liefst in een koffer gestopt en mee naar huis genomen 
Ik hoop ontzettend haar weer te zien volgende week, ik heb een hele hoop spulletjes voor haar gekocht, en ook voor Levi, haar grote broer.
Ik ben daarnaast ook een ontzettende ‘natuurfreak’, thuis zit ik vastgeplakt aan National Geographic en Animal Planet, en op het moment dat ik op de savanne wilde leeuwen en luipaarden zag heb ik echt gehuild, ik vond het zo ongelofelijk mooi, alsof ik zo de film van de Leeuwenkoning binnenstapte.
Elke dag daar had bijzondere momenten… over een week ben ik er weer, hopelijk kom ik terug met nog veel mooiere en ontroerendere verhalen! We gaan dan ook naar het weeshuis van de Fahari Foundation van Gileng, ik kijk daar heel erg naar uit, de omstandigheden van die kids zijn natuurlijk heel verdrietig maar ik vind het zo mooi wat er daar allemaal voor die kinderen gedaan wordt dat ik denk dat dat een hele mooie dag gaat worden!