Ervaring enkele vlucht Zuid Afrika?

Hoi Moonrise,

ook jij bedankt voor je reactie! Ik heb inmiddels besloten om een vlucht naar Australie en Nieuw Zeeland te boeken, als ik na een paar maanden terug zou willen naar Zuid Afrika, dan doe ik dat gewoon. :slight_smile: ik stop er liever niet al te veel moeite in om een extra 90 dagen te kunnen blijven, ik kan altijd nog terug komen als ik dat wil. :slight_smile:
Groetjes.

Je kunt wel langer dan 90 dagen blijven maar je dient dan vrijwel direct een verlenging van je visum aan te vragen en daarbij moet een Verklaring Omtrent Gedrag (niet ouder dan 6 maanden) te worden overlegd. Kan in ZA gebeuren. ZA ambassade in Den haag is niet zo ehhh klantvriendelijk.

Hi Jurjen,

bedankt voor je reactie maar ik zal 90 dagen in Zuid Afrika verblijven en vertek dan naar Nieuw Zeeland. :slight_smile: als ik in de toekomst terug zou willen naar Zuid Afrika, dan doe ik dat later. De wereld is groot!

@Jurjen, helaas zijn de regels sinds april veranderd, kan dus niet meer.

en op de SA ambassade in Den Haag is wat veranderd, we waten daar kort geleden, en zijn veel vriendelijker geworden. Die mevrouw is weg. Dus nu wel goed geholpen en adequaat.!

Toeristenvisum (onderdeel van visitors visa)
[ul]
[li]Als je als toerist – dus voor vakantie – Zuid-Afrika binnenkomt zijn er geen wijzigingen ten opzichte van de huidige wet: je mag volledig legaal en onbezorgd 90 dagen vakantie vieren in Zuid-Afrika.[/li][li]Als je je termijn van 90 dagen wil verlengen (met max nog eens 90 dagen) moet je een aanvraag voor deze verlenging 60 dagen voordat je huidige toeristenvisum verloopt, indienen. Voorheen was dit ‘slechts’ 30 dagen. Dit heeft er alles mee te maken dat Home Affairs er zelden tot nooit in slaagde het nieuwe visum daadwerkelijk binnen 30 dagen op te leveren.[/li][li]Als je je toeristenvisum of visitors visum wil verlengen, moet je daartoe een geldige Verklaring van Goed gedrag (VOG) uit Nederland aanleveren. Noot: de VOG aanvragen kost 30 euro en in principe staat er een levertijd van 4-6 weken voordat je hem na de aanvraag binnen hebt. In de praktijk valt hij echter vaak al binnen een week op de deurmat[/li][/ul]

Bovenstaande info is mij bekend. Lijkt mij dat je dus na aankomst op je 90 dgn visum binnen 1 mnd (lees=direct na aankomst) je viusum kan verlengen mits je dus een VOG hebt.