Ervaring Duiken Vietnam

Hey iedereen,

Ik ben een maand geleden vertrokken naar Vietnam om te gaan backpacken en te duiken. Ik heb met een aantal duikers gepraat die eerder in Vietnam gedoken hebben en zij vertelden dat er een grote diversiteit is in kwaliteit van scholen. Er zijn heel wat scholen die goedkope curssusen aanbieden maar dan krijg je duikspullen die vaak niet werken, instructeurs die straal bezopen zijn/geen idee hebben waar ze het over hebben en duikgebieden die niet echt spectaculair zijn. Mij werd aangeraden om met Rainbow Divers te gaan. Na onderzoek bleek dat zij in de top 3 van beste duikscholen in Azie staan. Ik heb mijn Open water cursus en Advanced bij hen gedaan en dit is wat ik ervan vond:
Ze hebben nieuwe apparatuur en instructeurs die gezellig zijn maar ook weten waar ze het over hebben. Verder hebben we geweldige sites bezocht en waren ze niet te beroerd om extra tijd op de boot door te brengen om naar de betere sites te varen. Al met al een super ervaring. Ikzelf heb gedoken in Nha Trang waar naast het duiken een geweldig nachtleven is. Ze hebben een centrum in Saigon wat ik bezocht heb en mijn Advanced cursus ben begonnen. Hier heb ik het leerwerk afgerond en ben daarna naar Phu Quoc gegaan om daar mijn cursus af te ronden. Heerlijk duiken daar! Ze hebben mijn volledige reis van Nha Trang-Saigon-Phu Quoc geregeld met vervoer, duiken en accomodatie. Wel zo makkelijk in Vietnam aangezien het hier soms zeer onduidelijk is wanneer hoogseizoen is en alles aan de kust is volgeboekt. Mijn instructeur was Claudia en ik heb haar gevraagd of ik haar e-mail kon plaatsen in mijn posts: claudia@divevietnam.com. Ze is Nl en kan in Nl en Engels lesgeven.
Veelp plezier!

Hallo,

Ideaal jou berichtje op de site. Ik wilde namelijk idd in vietnam mijn duikbrevet gaan halen, dit is dan aan het begin van mijn vakantie, zodat ik in maleisie en indonesie uitgebreid kan gaan duiken.
Maar fijn dat jij z’n goede ervaringen hebt met rainbow divers. Ik zat namelijk te twijfelen tussen diverse duikscholen die ik op internet tegenkwam. Maar voor mij is het nu duidelijk welke duikschool ik kies!

Bedankt voor de info,

Groetjes Katja