Duikbrevet in Nha Trang of Whale island??

Hoi allemaal,

In september gaan we 2,5 week naar Vietnam en 1,5 week Cambodja
Na 3 proefduiken in Mexico, Curacao en Egypte willen we toch graag ons brevet gaan halen in Vietnam.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Welke duikscholen staan goed bekend?
Hoeveel dagen moeten we hiervoor uittrekken?
Qua plaats twijfel ik tussen Nha Trang, Whale island, Con Dao of Phu Quoc?

Zijn we hiervoor de hele dag kwijt? Dit zijn namelijk onze enige dagen strand in 4 weken

Ben benieuwd naar jullie tips!

Groetjes Sophie

Ik heb jaren geleden (in 2006) mijn advanced open water gehaald bij Vietnam Explorers in Na Thrang. Die was toen het goedkoopste. Inmiddels heb ik ‘iets’ meer ervaring en denk ik dat het niet de beste school van de stad is, ik zou nu voor Rainbow Divers kiezen. Maar goed, misschien zijn dingen veranderd de afgelopen jaren…

Ik zou voor een open water cursus 4 dagen uittrekken. Als het moet kan het in 3 dagen, maar dat is eigenlijk gekkenwerk.

Voor je brevet moet je een stukje theorie doen, een aantal vaardigheden in het zwembad/beschut buitenwater demonstreren en 4 buitenduiken maken. Die laatste duiken zullen wanneer je met de boot duikt in de ochtend zijn, 's middags is de zee te ruw.

De theorie kun je in Nederland al leren. Elke duikschool hier verkoopt de boeken wel. Scheelt je daar een hoop huiswerk.

Je kán evt ook zowel de theorie als de zwembadlessen in NL doen zodat je in Vietnam alleen de buitenduiken hoeft. Dan ben je daar in twee dagen klaar:

Als je de theorie niet in Vietnam doet maar vantevoren ben je beslist geen hele dagen bezig en kan je ook op het strand liggen. Ik vond duiken in het begin echter best vermoeiend, dus plan niet te veel andere dingen die dagen.

Hallo Sophie,

Ik ga met niet met het duiken bemoeien, laat ik graag aan Jenny over.
Ik heb er echt geen verstand van.

Maar gezien de aanbeveling van Jenny voor de Rainbow duikers en gezien je schema lijkt me Whale Island de meest voor de hand liggende optie.

Nu even als een echte leek.
Ik vind de duikplaatjes van Con Dao er echt uitschieten, je kan er ook op een wrak duiken ( wat wel leuk lijkt te zijn ?)
maar omdat het je enige stranddagen zijn en het daar wel het regenachtigste seizoen is , lijkt me dit dan niet de meest voor de hand liggende combinatie; kan er naast zitten?

Met Nha Trang moet je je schema aanpassen.
Met Hoi An ben je er al en met de tips van Jenny heb je ook de stranddagen , geen aanpassingen in het schema, en een goede periode voor strand voor wat betreft het weer.

gr.
Ton.

Hoi allemaal.

Ik heb Rainbow Divers gebeld en het paste in mijn schema dus dit gaat helemaal goed komen!

Bedankt Gr. Sophie