Ervaring budget camper Griekenland

:zon02:wie heeft ervaring met campers van budget camper/Aad Wijt?
daarnaast wie heeft ervaring met rondtrekken met een camper op de pelopenessos?

Hallo,

Wij willen in juni ook een camper huren in Griekenland en zijn ook aan het twijfelen over Budgetcampers.net. Heb jij daar nu uiteindelijk wel of geen ervaring mee? Gezien het feit jouw bericht al vrij oud is ;( en ik geen reacties op jouw bericht kan terugvinden.
Budgetcampers.net is niet SGR aangesloten en dat baart mij een beetje zorgen.

mvg
Martine - Griekenland camper.

Ik ben kortelings teruggekeerd van een camperreis door de peloponesos met een camper van Wijt.
Welnu, een camper van Wijt heeft voordelen en nadelen.

Nadelen: wij kregen een 13 jaar oude camper met butsen en schrammen. Dat is tegelijkertijd een voordeel, want dan kan er nog wel een butsje bij! Bij het wegrijden bleef het laadstroomlampje branden. Ik kon dhr. Wijt er nog bijroepen. Hij zei:“laat het maar maken.” Als de camper boven de 60km per uur raakte, dan ging het lampje flauwer branden. Ik heb erop gegokt, dat hij dan voldoende bijlaadde en die gok was goed. We hebben niet met een lege accu gestaan. Wel hadden we een probleem toen - na een tankbeurt - het hele stroomsysteem uitgevallen was. Daar sta je dan naast de pomp! Gelukkig ben ik niet erg onhandig en bemerkte dat de accupolen los waren getrild door de kuilen in de Griekse wegen. Vastgeklopt en rijden. De camper kon met wind in de rug en bergaf boven de 80 km per uur halen. Met tegenwind en bergop was het met 60km per uur gedaan. Dat is alleen lastig als je op de tolwegen rijdt. Op de andere wegen ga je toch niet zo hard.

Ander nadeel: de camper staat voor maximaal 4 personen. We waren met 2 en dat vonden we wel voldoende. Er was een (1) deken. Ik heb zelf onder een gordijn geslapen. In de buurt van Sparta is zoiets wel passend.

Voordelen: Aad Wijt is een makkelijk mens, die mee wil denken. Hij zeurt niet om een kapotgevallen bord of glas. Hij haalt de camper van de boot als je dat prettig vindt (dan hoef je zelf niet heen en terug). De borg was binnen een dag na vertrek terugbetaald.

Kortom: het is een aardige optie als je het zelf niet te nauw neemt met luxe en als je een beetje handig bent.

Hilhorst

Oi Hilhorst,

Uit nieuwsgierigheid …
Welk budget heb je moeten reserveren voor je camper in hoeveel tijd ?

Tropische groet uit Bahia

De camper stond voor euro 550 per week. Voor twee weken mocht ik euro 1000 betalen.

1 like

hallo,
We zijn net terug van twee heerlijke weken met een bus (wil het geen camper noemen) van Aad Wijt in de Peloponessos.
We hadden gekozen voor de Ford Transit omdat je dan redelijk wendbaar bent in de wat kleinere dorpjes.
De bus bleek een ooit in Duitsland als bedrijfbus te zijn gebruikt en later op zeer knullige wijze te zijn omgebouwd naar een kampeerbusje.
Het was lelijk, oud en inefficient maar dat kon voor ons de pret niet echt drukken. Wat ons wel erg tegen viel was het feit dat de bus van binnen erg vies was ondanks dat ons door Aad was vertelt dat deze schoon zou zijn. Omdat het nog wat fris kon zijn in de bergen had hij er ook een deken ingelegd.
Ook deze bleek vies, stinkend en nog vol met graszaden omdat een voorganger de deken als picknick kleed heeft gebruikt.
De bus zou ook technisch nagelopen zijn. Waarschijnlijk toch niet zo grondig bekeken want een accu begaf het al binnen een week en trok ook de andere accu leeg. Er zou een scheidingsrelais in zitten om dit te voorkomen. Deze zat er in maar bleek niet juist te zijn geinstaleerd waardoor deze niet juist werkte.
Bij thuis komst even via het internet het kenteken van de bus gecheckt op de site van de RDW. Hij blijkt al 1,5 jaar geen APK keuring meer te hebben. Is wel verzekerd maar ook de verzekeraar kan moeilijk doen als blijkt dat de auto geen APK had op het moment van een ongeluk. We weten niet hoe de ander “campers” zijn die Aad aanbiedt maar de Transt zuden we niet aanraden.

Hoi : hele slechte ervaringen met BC.
Door familie omstandigheden moet annuleren. Dit keurig aan de heer Wijt gemeld. teruggave van de aanbetaling minus de annuleringskosten kun je vergeten.Dit omdat de heer Wijt zijn zoals ik nu lees de aftandse campers niet meer verhuurt krijgt.Gelukkig is hij met BC gestopt omdat hij er op de normale manier niets mee kan verdienen.

Wij hebben vorig jaar een super vakantie gehad met een gehuurde camper op Kreta. Prijs viel ons erg mee, Eur. 700,- voor een week in juni. Geboekt bij CamperopKreta.nl en ontvangst door de Nederlander Guus. Perfect verzorgde en schone moderne campers. De onze was model 2008. Kreta is echt groot genoeg voor een rondtocht, we hebben in een week nog lange niet het hele eiland rondgereden. Je kunt werkelijk overal vrij kamperen. Super en zeker een aanrader.