Griekenland: overnachten met de camper in het noorden.

Griekenland: overnachten met de camper in het noorden.

Ik ben volop bezig met het in orde zetten van mijn Griekenland reis voor mei/juni. De route is uitgetekend en de overnachtingsplaatsen aangeduid.

Gezien ik er op mijn eentje op uit trek, prefereer ik campings om te overnachten, zodat ik nog wat aanspraak heb en voor het veiligheidsgevoel.

Nu merk ik dat in het noorden van Macedonië en Thraki de campings in het binnenland dun gezaaid, om niet te zeggen onbestaande, zijn.

Er blijven nog zo’n 3 nachten over waarvoor ik geen overnachtingsplaats gevonden heb: in de buurt van het Vegoritida meer (Edessa), in de buurt van Serres en in de buurt van Xanthi (Stavroupoli)

Iemand deze omgeving al aangedaan en ervaring opgedaan? Zijn er daar alternatieven voor campings (camperplaatsen, parkings bij restaurant (mits consumeren), … ? Wordt er in deze mider toeristische gebieden ook streng opgetreden tegen wildcamperen?

Yohani :greece:

Wat leuk . ik ben bezig een camper aan het kopen en wil ook door griekenland reizen. hoe is het gegaan? ik wil naar rhodos trekken via Italie . met vriendelijke groet sajnny

Het is goed gegaan afgezien van een technisch probleem met de camper waardoor ik vroegtijdig ben moeten terugkeren na een week in mei.

Doch dat is nu ook weer ingehaald, gezien ik zojuist terug ben van 3 weken Griekenland (opnieuw met de camper).

Eerlijk gezegd niet echt veel gemerkt van de heersende crisis daar, maar dat is waarschijnlijk wel normaal op een zo’n korte tijdspanne. Gelukkig ook niet geconfronteerd geworden met betogingen of stakingen.

Verder vele mooie dingen gezien, lekker gegeten en fantastisch weer gehad.
Ik ben trouwens ook via Italië gegaan (Ancona - Igoumenitsa).

Yohani:GREECE: