Ervaring binnenlandse vlucht guatamala?

Hoi!
Willen volgend jaar een reis maken naar mexico, guatamala en belize. Heeft iemand ervaring met de binnenlandse vlucht van guatamala stad naar flores? Zou 12 uur in de bus zitten schelen dus lijkt een fijn alternatief maar heeft iemand ervaring met luchtvaartmaatschappij avianca? Vinden vliegen niet heel erg fijn ( vliegangst) maar vonden jullie het veilig en vliegen ze wel op tijd?
En wat zijn zowiezo jullie ervaringen met reizen in guatamala? Hoor toch wel veel verhalen over overvallen op toeristen ( zowel in de chicken bus als juist op toeristische busjes dus nou weet ik het ook niet meer…). Het lijkt me echt een superreis maar twijfel toch een beetje?
Hoop dat jullie je ervaring met ons willen delen!
Gr stefanie

Hoi Stefanie,

Ja hoor paar jaar terug gedaan, prima vlucht en mooie landing - met wat geluk (goede windrichting) over het meer.

Wij vonden 't een prachtland met vriendelijke mensen maar Midden-Amerika was voor ons de 1e en laatste keer, o.a. vanwege ons overal niet al te veilig voelen (speciaal in Guatemala Stad). Maar dat is subjectief, geen reden om het aan jou en anderen af te raden…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Beste Stefanie.

Ik heb zelf geen ervaring met de vlucht van Guatemala stad naar Flores maar ik weet wel dat het veel gebruikt wordt. Ik heb er nooit iemand over horen klagen dus volgens mij is het gewoon goed. Als je een beetje meer te besteden hebt is het zeker comfortabeler en sneller dan de nachtbus.
Zelf woon ik in Quetzaltenango (Xela). Hier run ik guesthouse Casa Renaissance. Ik krijg hier dus dagelijks reizigers over de vloer. Ik zou het wel gehoord hebben als het vliegen niet goed georganiseerd of comfortabel zou zijn.

Guatemala stad zou ik zo veel mogelijk proberen te mijden. Je kan wel met een Pullman bus naar Guatemala stad en dan een taxi nemen naar een vliegveld of hotel.
Er gebeuren inderdaad helaas nog steeds wel overvallen maar dat is toch echt voornamelijk in de chicken bussen en voornamelijk rondom Guatemala stad. Voor de veiligheid kun je beter met de shuttles reizen. Hoewel ik zelf vaak wel de chicken bus gebruik omdat dit nu eenmaal veel goedkoper is. Ik heb nog nooit iets meegemaakt in de bijna drie jaar die ik in Guatemala.
De veiligheid is verder helemaal niet slecht. Je moet gewoon op je houden zijn zoals altijd. Ik zou zeker gewoon naar Guatemala komen want het is echt een super mooi en divers land.
Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.

Groetjes,
Marieke